Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Errno 5 Input/Output Error" tijdens het installeren.  (gelezen 3002 keer)

"Errno 5 Input/Output Error" tijdens het installeren.
« Gepost op: 2007/12/31, 12:41:13 »
Hallo, en gelukkig nieuwjaar ^^

Wegens gebrek aan bepaalde games had ik weer Windows op mijn computer geinstalleerd, mijn geluid deed het alleen niet op windows 98 dus had ik hem geupgrade naar winxp.

Anyway aangezien MS Niet wilt dat je een andere besturingsysteem installeert moest ik eerst mijn  ubuntu verwijderen.
Nu wou ik weer ubuntu erop zetten (wat eerst altijd prima ging) maar tijdens het installeren geeft hij een input output error.
Nou wist ik 100% zeker dat de cd goed was maar ik had voor de zekerheid een kopietje gemaakt maar die deed hetzelfde.
Ik heb ondertussen hier minstens 5 gebrande ubuntu cd's liggen.
Ik had ook 2x een nieuwe image gedownload, en die met 1x gebrand maar dat helpt geeft dezelfde error
Dus het ligt niet aan mijn cd, ik had ook speciaal hiervoor dus een cdlens cleaner gekocht en mijn beide spelers (Dvd-speler en Cd-brander) ermee schoongemaakt
maar dat heeft geen effect.
Ik had ook Mandriva dus maar gedownload maar die geeft een crc error ofzo.
Ik denk ook niet dat het aan mijn brander ligt, ik heb het ook geprobeerd met de brander van mijn ouders, en ander deed mijn ene orginele het wel (uit mijn andere orginele had mijn hond een hap genomen (ja serieus ik had hem in mijn hand en was ermee aan het wapperen en ineens Hap)).

Dus dan zou het ergens bij de harde schijf moeten liggen, maar die is wel redelijk nieuw en werkt naar mijn idee ook prima. die had ik een paar maanden geleden gekocht. (een 160 GB WD harde schijf (maar mijn windows en mijn bios zeggen allebei 127 GB dacht ik).
Ik had hem gepartitioneerd als: 1. Windows XP proffesional (voor games)  zoon 37 GB 2. Linux (voor alles behalve games) 110 GB en Linux swap 2GB.

Ik denk niet dat daar iets fout zit.
Maar windows xp zit wel op een FAT 32 bestandssysteem en tijdens het partitioneren zegt hij 'The FAT'S do not match' maar daar deed ik ignore aangezien hij volgens mij niks doet met  die windows partitie.
die error geeft hij meestal bij zoon 45%

Mijn speficaties:
512 MB RAM (2x 128 1x 256)
933 MHZ
160 GB Harde schijf
128 MB Video kaart ATI Radeon 9200
Moederbord van Epox 3SPA3L
Cd Brander
DVD Rom Speler

Ik heb ubuntu er eerder redelijk lang op gehad en ik wil ubuntu er zeker op hebben, en tot en met april wachten voor 8.04 is ook geen optie, zo lang houd ik het niet vol met alleen windows.

Kan iemand mij Aub Helpen?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Kev

  • Lid
"Errno 5 Input/Output Error" tijdens het installeren.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/31, 15:32:13 »
Volgens mij ligt er iets aan je partitietabel.
Ik zou eens een Live cd'tje erin steken en Gparted eens openen om je partitietabel te comtroleren, die foutmelding ligt echt bij de partitietabellen, best zou je eens kunnen proberen om ja vanuit windows XP je FAT om te zetten naar NTFS waar 7.10 schrijf en lees mogelijkheden heeft op NTFS partities.
In windows XP kun je zonder dataverlies deze conversie uitvoeren.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

"Errno 5 Input/Output Error" tijdens het installeren.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/31, 17:14:31 »
Bedankt, het is me eindelijk gelukt.
Ik had 3 dagen en 5 lege cd'jes nodig om dit op te lossen :P
Ik ben nu op ubuntu hem aan het updaten (219 mb aan updates <.<)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

"Errno 5 Input/Output Error" tijdens het installeren.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/31, 19:22:44 »
Helaas was er iets mis met de updates, ik kreeg tijdens de updates een error.
Maar toen ik uitlogde was er iets mis met de x-server dus kon ik hem niet opstarten.
Dus ik deed dat dpkg reconfigure gebeuren maar toen moest hij tijdens het opstarten de schijf controleren en natuurlijk moest hij daar een error geven en kon ik hem dus opnieuw installeren. dus instaleerde ik ubuntu apart weer met dual boot en gaf hij weer de error, toen dacht ik Screw it ik neem alleen ubuntu.
En hoe onvoorspelbaar, hij gaf hem weer, na wat gekloot met geparted is het me nu gelukt hem met alleen ubuntu te insatlleren.
Dus het lag niet aan de ntfs, ik weet nog steeds niet waar precies maar ergens bij de schijf.

Anyway ik ga dus met alleen ubuntu 2008 in :D
En de planning is dat ik het zo houdt ook...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?