Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terug naar Windows  (gelezen 869 keer)

Terug naar Windows
« Gepost op: 2016/03/09, 14:33:42 »
Beste mensen,
Hier een vraag over iets wat misschien al meer is gesteld maar misschien is er iemand die mij kan helpen. Ik gebruik Ubuntu 15.10 met veel plezier en draai ook Virtual Box met daarin Windows 7. Leuk allemaal maar ik heb toch weer geprobeerd om Windows opnieuw te installeren over Ubuntu heen dus. Echter dit lukte eerst niet, de DVD van Windows, geen originele maar een van iemand gekregen, probeerde ik te installeren, tot en met de setup ging het goed en daarna startte mijn laptop weer opnieuw op. Ik heb een ACER E1-530. Dus kwam ik erachter dat de schijf was gefomateerd met EXT.4 en Windows gebruikt NTFS. Ik heb hierna geprobeerd met Gparted de schijf te wissen, echter de partitie waarop Ubuntu stond werd wel gewist en dat lukte maar de andere partities van Ubuntu de SWAP kon niet gewist worden. Op diverse fora las ik dat je de Ultimate Boot CD moet hebben en die heb ik ook gedownload en gebruikt, nadat ik ten einde raad Ubuntu weer geintalleerd had. de schijf was weer gewist maar het lukte nog steeds niet om Windows weer te installeren, na de setup van Windows werd er weer opnieuw opgestart, ik had wel de bios veranderd naar de DVD maar het werkte niet. De ISO bestanden waren gebrand op - DVD dus niet +
Het gekke is dat ubuntu de enige is die gewoon normaal doorstart. Dus mijn vraag is als ik ooit weer terug weer naar Windows hoe moet ik dan de harde schijf volledig wissen en omzetten naar NTFS. Ik gebruik nu weer Ubuntu met Virtual Box maar als ik Windows weer terug wil hoe moet ik dit dan doen ?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Terug naar Windows
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/09, 14:56:38 »
Citaat
Echter dit lukte eerst niet, de DVD van Windows, geen originele maar een van iemand gekregen, probeerde ik te installeren [...]
Topic weer opengezet na overleg, aangezien Microsoft Windows tegenwoordig ook ter download aanbiedt. Het verschil tussen legaal/illegaal ligt tegenwoordig bij de code.

Citaat
Dus mijn vraag is als ik ooit weer terug weer naar Windows hoe moet ik dan de harde schijf volledig wissen en omzetten naar NTFS.
Op zich zou dit moeten werken:
- Download Ubuntu, zet die op een USB stick of DVD en start daarvan op.
- Start het programma "gparted ("GParted Partition Editor")"
- Rechtermusklik op iedere afzonderlijke partitie, en selecteer "Delete" danwel "Verwijderen"
- Nu heb je, als het goed is, één grote, lege ruimte over. Rechtermuisklik daarop en selecteer dan "Formatteer als > ntfs". Selecteer dan het groene vinkje bovenin et voilà, jouw harde schijf is nu als NTFS geformatteerd.
- Start nu de Windows installatie, kies voor een Advanced installatie en selecteer daar de ene NTFS partitie. Daarop zou hij prima moeten installeren.

Het kan een goed idee zijn om voor de installatie je eerste opstartmedium als USB of DVD te zetten en na de Windows installatie weer op primaire harde schijf te zetten, zodat je geen gedoe krijgt met opnieuw doorstarten naar andere opstartbare media.
« Laatst bewerkt op: 2016/03/09, 15:49:06 door TopGear »

Re: Terug naar Windows
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/09, 16:01:02 »
Dank je, zal het proberen