Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alles van11.10-laptop overhevelen naar nw laptop  (gelezen 491 keer)

Offline Trudi

  • Lid
alles van11.10-laptop overhevelen naar nw laptop
« Gepost op: 2012/01/16, 12:59:24 »
Ik heb een Ahtec laptop met 11.10. (Over Ubuntu niets dan lof). Het beestje is nu ±8 jaar oud en is aan vervanging toe. Daarom vraag ik me af: heeft iemand eventueel een tip of ervaring hoe ik de inhoud van de oude kan overhevelen op de nieuwe (14.1 Lemur Ultra)? alsof de oude laptop een soort extra harde schijf is?

Offline vanadium

  • Lid
Re: alles van11.10-laptop overhevelen naar nw laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/16, 16:17:53 »
Met een externe USB harde schijf is dit heel eenvoudig.

Anders kan het ook via ssh: ervoor zorgen dat op de oude computer ssh geïnstalleerd is (dit installeert ook ssh server) en dan op de nieuwe computer met nautilus een netwerkverbinding maken.

Methoden waarbij de oude computer niet meer moet aanliggen, zou ik niet weten: je zou de harde schijf moeten uithalen, en ik denk dat er adapters bestaan waarmee je de aansluiting van die harde schijfjes kan omzetten naar USB, om op de nieuwe computer aan te sluiten.

Offline Trudi

  • Lid
Re: alles van11.10-laptop overhevelen naar nw laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/16, 18:09:01 »
Dank je Vanadium voor het advies.
 :rolleyes:Zou het trouwens ook kunnen met een usb-kabeltje tussen beide laptops? Alsof de oude laptop een externe harde schijf is waar 'ingekeken' kan worden om te 'copy-pasten' ?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: alles van11.10-laptop overhevelen naar nw laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/16, 18:10:19 »
Nee, dat is volgens mij niet mogelijk.

De snelste manier is, volgens mij, een adapter halen die de uitgang van de oude HDD omzet naar USB en dan zo aan je nieuwe laptop koppelen en dan overhevelen. Via Netwerk kan nog wel eens heel lang gaan duren, ben ik bang.

Offline Trudi

  • Lid
Re: alles van11.10-laptop overhevelen naar nw laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/16, 19:25:25 »
Goed idee. Ga ik proberen.
Groeten en bedankt.