Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wallpapoz wisselt na het opstarten van pc de wallpapers niet,  (gelezen 1383 keer)

Ik heb sinds hardy het probleem dat Wallpapoz (een automatische wallpaper-changer) elke keer als ik mijn pc heb opgestart niet direct met het wisselen (15 minuten interval) van de wallpapers. Ik moet elke keer de deamon herstarten en voor de duur van de sessie doet die vervolgens keurig zijn werk. Ik krijg dat maar niet normaal aan de praat. Weet iemend een oplossing of anders alternatieven voor Wallpapoz die wel gewoon werken onder Hardy ??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Wallpapoz wisselt na het opstarten van pc de wallpapers niet,
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/07, 22:23:20 »
Kan je de deamon start commando niet in sessies zetten? dan start het gewoon op met Ubuntu.
Systeem>Voorkeuren>Sessies.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Wallpapoz wisselt na het opstarten van pc de wallpapers niet,
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/07, 22:51:56 »
Hmm, klinkt eenvoudig zoals je dat even zegt. Ik kan wel kijken in Sessies, maar daar staat die uiteraard niet in. Ik weet niet hoe ik handmatig het commando moet invoeren, welk commando is daarvoor verantwoordeljjk? Als ik de deamon opnieuw heb gestart kan ik die zelfs niet terugvinden in de tab Huidige Sessies.....Want dan zou ik die info kunnen gebruiken om handmatig een commando toe te voegen onder Programma's Starten...zucht...I confess...totaly noob....
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Wallpapoz wisselt na het opstarten van pc de wallpapers niet,
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/07, 23:29:07 »
Sorry ik ben af en toe een beetje kort door de bocht.
Ik neem aan dat je het deb bestand hebt gedownload en de Hardy versie?
Als je nu naar Systeem>Voorkeuren>Sessies gaat dan in het scherm wat zich opent op de knop Toevoegen drukt dan opent zich een klein scherm:
Naam: bijv. Wallpapoz deamon, of wat je maar wilt
Opdracht: daemon_wallpapoz , dit moet dus exact zo ingevuld worden
Commentaar: bijv. Wallpaper configure programm of wat je maar wilt.
Druk op OK en eventueel gelijk de computer op nieuw starten of later, het werkt pas na een herstart.
Ik hoop dat je er zo iets aan hebt en anders schrijf je maar weer.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Wallpapoz wisselt na het opstarten van pc de wallpapers niet,
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/08, 11:25:10 »
Jah, dat is de uitleg die ik zoek. Maar hoe weet je nu dat exact die deamon_wallpapoz benodigd is ?? Die heb ik wel geprobeerd te zoeken.....
Ik zit op het werk, hou je op de hoogte of het werkt.....vanavond dus...
Senks
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Wallpapoz wisselt na het opstarten van pc de wallpapers niet,
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/08, 12:30:27 »
Golfingers, op deze site: http://wallpapoz.akbarhome.com/index.html  een beetje aan het einde:
"daemon_wallpapoz" is the "real" program it self. The program will read the configuration file and will change the wallpaper if you change the work- space or the specified time has passed (depended on your options in configuration file).
You can run the "daemon_wallpapoz" from "wallpapoz" program. You can terminate it too from there.
De manier waarop ik het bekijk is wat voor een bestanden het programma heeft geïnstalleerd.
Systeem>Beheer>Synaptic wachtwoord invoeren>Toets Zoeken>In het veld zoeken Wallpapoz> Even klikken op het programma naam dit wordt geel en kan je de Toets Eigenschappen aanklikken>Derde tabje Geïnstalleerde bestanden>Hier zie je twee regels, sommige programma's hebben meerdere dingen die je op kan starten of minder, /usr/bin/daemon_wallpapoz en /usr/bin/wallpapoz de bestanden die in deze map staan kunnen opgestart worden. Er zijn ook programma's die in een andere map staan maar dat zie je van zelf. Als je in een terminal de naam van het programma in geeft wat je zo hebt gevonden zie je vanzelf of het opstart of eventueel een foutmelding.
Zo een heel verhaal lijkt het maar als je het een aantal keren hebt gedaan gaat het vanzelf.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Wallpapoz wisselt na het opstarten van pc de wallpapers niet,
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/08, 16:17:15 »
Ah, ik wist dus niet dat ik dat ook via de terminal kan testen. Ik vermoedde namelijke nog vanuit de oude DOS-kennis dat dan eerst ongetwijfeld het 'path= ' commando ergens in een config moet worden vermeld. Een non-reactie zou dan kunnen betekenen dat domweg het pad niet goed ingesteld staat in plaats van dat ik een niet uitvoerbaar bestand oproep....
Misschien wat krom uitgelegd maar er zit dus een vraag in:
Kan in Ubuntu elk programma worden aangeroepen, direct vanuit de terminal zonder me zorgen te maken waar ergens feitelijk dat bestand is te vinden ??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Wallpapoz wisselt na het opstarten van pc de wallpapers niet,
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/08, 17:45:36 »
Inderdaad, als het programma geïnstalleerd is en je weet de naam om te starten, is niet altijd gelijk aan de naam van het programma.
Bijvoorbeeld gedit in de terminal geeft je de teksteditor.
Of in een bestaand tekst bestand te openen wat je met root rechten wilt openen en veranderen sudo gedit /etc/X11/xorg.conf of gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf , gksudo wordt aanbevolen om grafische programma's mee te openen, vraag me niet waarom het schijnt dat het problemen geeft, ik gebruik ze door elkaar al jaren en er is nooit iets fout gegaan, maar ja zeg nooit nooit. Dus je ziet er kan heel veel in de terminal, het is net waar je de voorkeur aangeeft, grafisch of de terminal of een combinatie. In Ubuntu kan je net zo werken als jij wilt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Wallpapoz wisselt na het opstarten van pc de wallpapers niet,
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/08, 18:08:45 »
Yep, dankje !! weer heel veel geleerd!
getest volgens je input, Gijsbert, en het werkt nu inderdaad wel!
Senks !
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb