Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST broadcom wireless  (gelezen 3272 keer)

Offline mattiasc

  • Lid
OPGELOST broadcom wireless
« Gepost op: 2010/04/14, 21:17:46 »
Hoi ik heb op mijn laptop een hp 2133 zo een mini pc kubuntu 9.10 netbook geinstalleerd.
voor mijn draadloze netwerkkaart 2 drivers beschikbaar:
1. broadcom b43 wireless driver, deze werkt totaal niet hij staat nu actief en ik surf nu via de kabel.
2. STA driver van broadcom, deze werkt perfect en dan kan ik draadloos surfen MAAR dan ben ik een deel van mijn scherm kwijt. Een stuk onderaan en rechts zijn er wel maar buiten het bereik van de monitor.
iemand een gelijkaardig probleem of een oplossing.

grz
« Laatst bewerkt op: 2010/04/18, 19:12:14 door mattiasc »

Offline joop905

  • Lid
Re: broadcom wireless
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/14, 21:50:15 »

Offline mattiasc

  • Lid
Re: broadcom wireless
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/17, 17:14:05 »
niemand een ander idee? ben nog altijd een deel van mijn scherm kwijt?

mvg

Re: broadcom wireless
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/17, 17:27:44 »
Kan je een foto of screenshot plaatsen van dat deel van het scherm dat je kwijt bent?
Mijn vorige laptop had ook een broadcom kaart, en zulke problemen heb ik daar nooit mee gehad.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline mattiasc

  • Lid
Re: broadcom wireless
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/17, 17:31:03 »
ik heb misschien een oplossing gevonden :

Edit Your xorg config, U will see sth like this:

Section "Device"
Identifier "Configured Video Device"

And U need to write:
Option "PanelSize" "1024x600"

Will be ok !

dit vond ik op de ubuntu bug pagina
en volgens de persoon die de bug gemeld heeft werkt dit.

als er mij nu juist iemand kan uitleggen hoe ik xorg config kan editen ben ik al een heel eind op de goede weg.

mijn besturingssysteem is wel kubuntu 9.10 netbook dus ik hoop maar dat dit op dezelfde manier werkt;

alvast bedankt

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/355918

Offline mattiasc

  • Lid
Re: OPGELOST broadcom wireless
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/18, 19:13:43 »
Opgelost, ingebouwde wifi uitgeschakeld en een sitecom Wireless Micro USB Adapter 300N X2 WL-352 geinstalleerd en tot nu toe nog geen problemen

grz

Re: OPGELOST broadcom wireless
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/03, 18:26:39 »
Hoe schakel je de ingebouwde uit? Mijn netbook doet het wel met een usb wireless adapter maar niet met de inbouwde. Googlen leert dat vele netbooks niet werken met de ingebouwde adapter in linux. Hoe kom ik eigenlijk bij de hardware in ubunte zodat ik de eigenschappen van de adapter kan bekijken/wijzigen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: OPGELOST broadcom wireless
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/03, 18:29:25 »
Hoe schakel je de ingebouwde uit? Mijn netbook doet het wel met een usb wireless adapter maar niet met de inbouwde. Googlen leert dat vele netbooks niet werken met de ingebouwde adapter in linux. Hoe kom ik eigenlijk bij de hardware in ubunte zodat ik de eigenschappen van de adapter kan bekijken/wijzigen?

Voordat je hem uitschakelt: probeer eerst eens, om hem aan de praat te krijgen. In verreweg de meeste gevallen lukt dat prima. Kijk hier eens:
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Re: OPGELOST broadcom wireless
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/03, 21:57:37 »
Die tip had ik al gehad. Ik begrijp dat ik eerst gksudo gedit /etc/modules moet intikken en dan enteren en in dat tekstbestandje helemaal onderaan Wl moet intikken en dan opslaan en opnieuw opstarten.
Is het een hoofdletter W en een kleine letter L?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: OPGELOST broadcom wireless
« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/03, 22:08:48 »
Het beste is: niet zelf intikken, maar de tekst met de muis kopiĆ«ren en plakken in de terminal. Dan gaat het altijd goed.  :)
« Laatst bewerkt op: 2010/07/03, 22:10:22 door Pjotr »