Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Fout verwijderen postgresql database  (gelezen 3064 keer)

[Opgelost]Fout verwijderen postgresql database
« Gepost op: 2009/09/05, 11:41:41 »
Recent ben ik begonnen met het installeren van het administratieprogramma sql-ledger. Dit heb ik geinstalleerd en voor de rest is dit soepel verlopen. ook webmin staat nu op de server voor beheer. via sql-ledger heb ik een database in de postgresql aangemaakt di heette "database bedrijf-locatie". hiermee kreeg ik een foutmelding. nu probeer ik via de command line met de command hieronder de database te verwijderen.

sudo su postgres
dropdb "database-bedrijf"

Dit wil niet lukken, ik krijg de hele tijd een error

dropdb: database removal failed: ERROR:  database "database bedrijf-locatie" does not exist

Ook heb ik dit geprobeerd te doen via een sql commando

sudo su postgres
psql
DROP DATABASE "database bedrijf-locatie";

ook hier krijg ik een error

ERROR:  database "database bedrijf-locatie" does not exist.

Als ik dat via webmin ga kijken welke databases er allemaal in postgres zijn staat deze er gewoon bij, alleen kan ik er niet mee verbinden, want als ik dat doe krijg ik de volgende error

DBI connect failed : missing "=" after "bedrijf-locatie" in connection info string

Na wat onderzoek heb ik gezien dat het het beste is om geen streepje(-) te gebruiken in de database naam maar nu probeer ik deze database te verwijderen.

Hoop dat iemand me me dit probleem kan helpen

met vriendelijke groet,
Badboy4live
« Laatst bewerkt op: 2009/09/06, 12:02:47 door .~|-BadBoy4Live-|~. »