Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gemelde updates worden niet uitgevoerd door apt-get  (gelezen 908 keer)

gemelde updates worden niet uitgevoerd door apt-get
« Gepost op: 2016/05/17, 20:23:17 »
Ik heb een server van ubuntu 14.04 draaien. Elke keer als ik inlog krijg ik de melding dat er nieuwe updates zijn. Als ik dan 'sudo get-apt update' en 'sudo get-apt upgrade' uitvoer, zijn de updates keurig geinstalleerd, tot voor kort. Nu wordt er maar een fractie van de updates of helemaal niets geinstalleerd.

Ik moet zeggen dat PC die ik gebruik de laatste tijd voor problemen zorgt. Op willekeurige momenten valt hij uit. Hoe dat gekomen is weet ik niet, maar sinds dat gebeurt heb ik ook update problemen.

Ik vraag me af waar de melding vandaan komt als ik inlog. Dan kan ik ook beter begrijpen wat ik aan het bovenstaande  probleem kan doen.
 

Offline Bloom

  • Lid
Re: gemelde updates worden niet uitgevoerd door apt-get
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/18, 09:36:24 »
Sommige updates worden op hold gezet omdat ze andere pakketten deïnstalleren of een systeemherstart vereisen. Die kun je wel installeren door een keer apt-get dist-upgrade te doen. Dat doe je best niet geautomatiseerd maar manueel.

Offline RikRik

  • Lid
Re: gemelde updates worden niet uitgevoerd door apt-get
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/18, 20:56:06 »
Als ik dan 'sudo get-apt update' en 'sudo get-apt upgrade' uitvoer, zijn de updates keurig geinstalleerd, tot voor kort.......

Klein detail, het is geen sudo get-apt update maar:
sudo apt-get update