Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: error: JFolder: :files: Path is not a folder. Path: /var/www/.... bij joomla  (gelezen 1517 keer)

Offline pokemon

  • Lid
Ik heb een lampserver geinstalleerd lokaal op ubuntu om Joomla 2.5.4 op te draaien.
Nu probeer ik de extensie j2xml te installeren en krijg ik een foutmelding: JFolder: :files: Path is not a folder. Path: /var/www/....

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen, heeft dit met de lamp-installatie te maken?

Heb je al met bijv. Nautilus gekeken of het een pad is naar een map. Moet je zelf het pad opgeven of "kijkt" het programma naar het pad? Dan kan je in /var/www/ de map aanmaken die het programma zoekt. Voorgaande kan natuurlijk ook met de terminal.
Het kan eventueel ook zijn dat het programma geen rechten heeft voor de map.

Aanvulling voor de terminal:
───[gijs@gijs-desktop]──[17:26]──> /home/gijs
 $ cd /var/www/
Met cd ga je naar de map.
Met dir zie je wat er in de map staat.
───[gijs@gijs-desktop]──[17:26]──> /var/www
 $ dir
html  index.html  info.php
« Laatst bewerkt op: 2012/05/25, 17:29:18 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline pokemon

  • Lid
        JInstaller: :Install: Cannot find XML setup file
        JFolder: :files: Path is not a folder. Path: /var/www/mijnsite/components/com_j2xmlimporter
        JInstaller: :Install: Cannot find XML setup file
        JFolder::create: Could not create directory
        Component Update: Failed to create site directory: /var/www/mijnsite/components/com_j2xmlimporter

Dit is de volledige foutmelding als ik install from directory kies met als standaard  de map :/var/www/mijnsite/tmp ingevuld.
In deze map heb ik het zip-bestand van j2xml geplaatst, ik heb ook al geprobeerd om de uitgepakte versie hier te zetten. Dit geeft dezelfde foutmelding.

De map bestaat nog niet, ik heb ze net aangemaakt. Dit is het resultaat:
        JInstaller: :Install: Cannot find XML setup file
        JInstaller: :Install: Cannot find XML setup file
        Copy failed
        JInstaller: :Install: Failed to copy file /var/www/mijnsite/tmp/j2xml/site/controller.php to /var/www/mijnsite/components/com_j2xmlimporter/controller.php

Als ik dit controller.php manueel copieer, geeft dit hetzelfde resultaat als hierboven.