Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Video branden  (gelezen 1285 keer)

(OPGELOST) Video branden
« Gepost op: 2014/02/17, 00:17:34 »
Heb via OpenShot Video Editor een film samengesteld met geluid en heb deze willen opslaan als DV/DVD Widescreen NTSC en ook als DV/DVD PAL. Het opgeslagen bestand is dan een .osp-bestand.
Wanneer ik dit bestand wil afspelen met b.v. Video dan krijg ik de foutmelding als in bijlage.
De bedoeling is om de film op dvd te branden, maar zo gaat het dus niet.

Weet iemand mij uit te leggen hoe het wel moet?

Alvast bedankt voor de tip,
Peter
« Laatst bewerkt op: 2014/02/18, 20:46:06 door petineke »
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Video branden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/17, 18:17:28 »
Het .osp bestand is geen videobestand, maar een Openshot projectbestand. Hierin wordt bijgehouden hoever het met je aanpassingen staat. Dit bestand bevat verwijzingen nar alle videoclips die je binnen je project gebruikt, geeft aan waar die clips op de tijdlijn staan en welke effecten werden toegepast.

Om een videobestand te krijgen, moet je eerst het project exporteren naar een video. Dat gebeurt met de grote rode knop. In geval van een NTSC of PAL DVD wordt een .dvd. bestand uitgeschreven. Dat is een videobestand in het formaat vereist voor DVD. Je kan dat afslepen met Video of met een andere mediaspeler zoals VLC. Om er echter een DVD mee te maken, zijn nog verdere stappen vereist: het videobestand moet opgenomen worden in een DVD bestandsstructuur. Pas dan kan het geheel gebrand worden om een video-DVD te verkrijgen.

Re: Video branden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/17, 20:29:33 »
@vanadium bedankt voor je reactie.
Ik was er inmiddels ook achter gekomen dat je het bestand moet exporteren en dat is gelukt nu.

Wel heb ik een nieuwe vraag geponeerd, die eigenlijk hiermee ook te maken heeft en die is: Bij het afspelen van de video en nu eigenlijk met alle video's heb ik een melding dat er een fout is in de Interne datastream. Het afspelen wordt telkens gestopt om de een of andere reden.  Heb begrepen dat het met de GStreamer plugin mplex te maken heeft, maar hoe e.e.a. geregeld moet worden is mij nog niet duidelijk.

Mogelijk weet jij daar ook een oplossing voor.
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Video branden
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/18, 14:03:29 »
Misschien is er iets gebroken in je installatie, want dat is niet normaal.

Re: Video branden
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/18, 20:45:00 »
Ik wil hierbij dit onderwerp "video branden" als opgelost kwalificeren en verwijzen naar mijn ander probleem te weten: "Internal DataStream Error"
Dank voor de reacties.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/18, 20:46:44 door petineke »
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)