Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thebrain alternatief voor website  (gelezen 3122 keer)

Offline 2ndchance

  • Lid
thebrain alternatief voor website
« Gepost op: 2011/08/01, 21:55:29 »
Ik ben met een projectje bezig om een platform in te richten. Het hiervan is een soort denktank creëren voor software ontwikkelaars en andere geïnteresseerden om de kosten van micro finance naar beneden te krijgen.

Één onderdeel wat ik op de site wil hebben moet lijken op thebrain.com. Dit is een mindmap tool, maar ik zou deze willen gebruiken om de "micro finance keten" in kaart te brengen. Thebrain zal hiervoor te prijzig zijn, dus ben ik op zoek naar goedkope alternatieven. Ik heb translucid op het internet gevonden, maar kan hier weinig info over vinden en vraag me zelfs af of dit project nog levend is.

Kan iemand mij informeren over http://lucid.sourceforge.net/ of heeft iemand hier misschien andere ideeën voor?


Re: thebrain alternatief voor website
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/02, 01:41:40 »
Daar de laatste update van translucid meer dan 2 jaar geleden is, veronderstel ik dat dit project inderdaad dood is. (Of het werkt gewoon perfect, en er zijn geen fouten gevonden in die 2 jaar)

Offline robheus

  • Lid
Re: thebrain alternatief voor website
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/10, 04:46:02 »
Ik ben met een projectje bezig om een platform in te richten. Het hiervan is een soort denktank creëren voor software ontwikkelaars en andere geïnteresseerden om de kosten van micro finance naar beneden te krijgen.

Één onderdeel wat ik op de site wil hebben moet lijken op thebrain.com. Dit is een mindmap tool, maar ik zou deze willen gebruiken om de "micro finance keten" in kaart te brengen. Thebrain zal hiervoor te prijzig zijn, dus ben ik op zoek naar goedkope alternatieven. Ik heb translucid op het internet gevonden, maar kan hier weinig info over vinden en vraag me zelfs af of dit project nog levend is.

Kan iemand mij informeren over http://lucid.sourceforge.net/ of heeft iemand hier misschien andere ideeën voor?



Leuk stukje software dat "TheBrain" oogt althans grafisch aantrekkelijk, maar is in feite niet meer dan een grafisch weergegeven relationele database met twee typen (basis) relaties: 'parent-child' en 'related' (jump).

Alleen vreemd dat het na installtie meteen automatisch wil opstarten en ook telkens je naam en mail adres wil weten.
Kan je dat uitzetten?