Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD  (gelezen 2708 keer)

Offline cybex

  • Lid
Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Gepost op: 2015/05/06, 13:14:26 »
Ik ben benieuwd of iemand heeft geëxperimenteerd met tot hoever je kan gaan met de microSD kaart in de
Aquaris E4.5 Ubuntu Edition, zie overal op de Technical specifications 32GB microSD, microSDHC is.

Ik ben op zoek naar een microSD/SDHC om in mijn Aquaris E4.5 Ubuntu Edition te stoppen en zou graag zo groot mogelijk gaan.

Hoop dat iemand er ervaring me heeft, info van grootte en model zou mooi zijn, dan heb ik een reverentie.
Ik heb zelf geen micro sd kaartjes in huis om dit zelf te testen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Dell PowerEdge 2950 iii Ubuntu 12.04 lts server
Toshiba Satellite Pro U500 Ubuntu 14.04 lts

Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/06, 15:46:14 »
Ik lees even mee. Ik zou ook graag een 128gb kaartje erin willen stoppen, maar vind dat te duur om even te proberen.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline cybex

  • Lid
Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/06, 23:09:43 »
Bedankt voor jullie reactie.

Dat het 32GB was had ik ook gelezen, had wat hoop dat er misschien iemand had geprobeerd om er een 64GB in te stoppen en dat kunnen beamen het werkt of niet Lol. Wat betreft de 32GB welke lees en schrijf snelheden kunnen er behaald worden in termen van mb/s zie zo veel verschillen per kaart. Wat voor een merk heb jij er in zitten femke98 wat specs misschien lees/schrijf snelheid.
Net nog even rond gedwaald op het net en deze link gevonden.
http://www.reddit.com/r/Ubuntu/comments/2vcnuq/this_is_the_first_ubuntu_phone_bq_aquaris_e45/
staat ook een stukje in over de microSD kaart.
zie net op tweakers dat de Aquaris E4.5 Ubuntu Edition op microSDHC draait dan zou het goed kunnen dat en meer dan 32GB in kan. Volgens die lui van boven genoemde link dan, moet het wel een microSDHC kaartje zijn en wat op dit moment dan het maximaal haalbare is me een microSDHC kaartje.


 
 
« Laatst bewerkt op: 2015/05/06, 23:41:26 door cybex »
Dell PowerEdge 2950 iii Ubuntu 12.04 lts server
Toshiba Satellite Pro U500 Ubuntu 14.04 lts

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/07, 08:25:41 »
Je kunt er zeker wel een 64GB kaartje in stoppen. Alleen die zijn standaard geformatteerd in exFAT. exFAT moet afgenomen worden bij Microsoft tegen een geldbedrag, iets wat Ubuntu niet snel zal doen. Wat wél kan, is bijvoorbeeld de kaart formatteren met btrfs, of ext4. Dan werkt -ie (hoogstwaarschijnlijk) wel. Zo werkt het ook op mijn Jolla, en op de Nokia N900.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/08, 12:59:28 »
Als je er meer in kan stoppen dan dat er in de handleiding verteld wordt, waarom staat het dan in de handleiding? Dat is toch niet voor niets, zou je denken.
Omdat out-of-the-box die kaartjes in exFAT geformatteerd zijn. Heb je daar geen licentie voor, dan mag je jezelf ook niet compatibel claimen.

Offline cybex

  • Lid
Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/08, 14:49:08 »
Ok update, ik heb een integral 64GB class 10 microSDXC kaartje gehaald, opnieuw geformatteerde van  exFAT naar fat32 en dit nog eens gedaan via de BQ telefoon, als het niet waar is heb nu 64GB extra geheugen. top geregeld.
Iedereen bedankt voor de moeite en het advies. ps dan kan het ook 128GB of meer zijn! fat32 kan tot geheugen  2T gaan

Groet Cybex
Dell PowerEdge 2950 iii Ubuntu 12.04 lts server
Toshiba Satellite Pro U500 Ubuntu 14.04 lts

Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #6 Gepost op: 2015/05/08, 15:46:02 »
Hartstikke mooi om te horen! En super dat je het hier ook even meldt :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/08, 16:19:26 »
Nu ben ik erg benieuwd geworden om erg veel geheugen in m'n Ubuntu Phone te proppen. Ik ken van de technische details niet zo veel, maar zou deze werken? http://www.interngeheugen.com/prod/35495/kingston-128gb-sdxc-class-10-flash-card.html

Offline cybex

  • Lid
Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #8 Gepost op: 2015/05/08, 23:13:22 »
Waar we het voor nodig hebben doet er niet toe het gaat er om dat het kan.

Ben nu een dagje onderweg met deze nieuwe kaart en moet zeggen het duurt even voor dat deze zichtbaar wordt als de BQ gekoppeld wordt met mijn laptop, heb het getest met een 2GB kaartje die laden snel, dus denk dat grootte wel degelijk invloed heeft met inlezen van de kaart. maar goed vindt dat persoonlijk geen probleem nu ik het weet.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/08, 23:47:58 door cybex »
Dell PowerEdge 2950 iii Ubuntu 12.04 lts server
Toshiba Satellite Pro U500 Ubuntu 14.04 lts

Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #9 Gepost op: 2015/05/09, 01:24:37 »
Ik vraag mij altijd af wat iemand met zoveel geheugen in zijn mobiel doet?!
Ik zelf vond die 32 GB. al veel en heb hem verwisseld met een 8 GB. (wat ik ook al veel vind haha)
Die 32 GB. heb ik in mijn netbook gestoken.

Ik zou echt niet weten wat ik er mee zou moeten.  :o
Op mijn netbook die zelf maar 32 GB. aan boord heeft door een vast gesoldeerde ssd, heeft er veel meer aan, denk ik dan logisch ;)

Multimedia, ik heb nogal wat muziek en films wat ik graag mee neem op excursies. En helaas speelt mijn laptop filmpjes niet soepel af, dus wordt de telefoon daarvoor gebruikt :) Even data uitwisselen met de laptop wil ook niet, aangezien die alleen usb1.1 heeft. Zodoende is 128gb op de telefoon zo'n gek idee nog niet :P
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #10 Gepost op: 2015/05/09, 10:56:04 »
Ok update, ik heb een integral 64GB class 10 microSDXC kaartje gehaald, opnieuw geformatteerde van  exFAT naar fat32 en dit nog eens gedaan via de BQ telefoon, als het niet waar is heb nu 64GB extra geheugen. top geregeld.
Iedereen bedankt voor de moeite en het advies. ps dan kan het ook 128GB of meer zijn! fat32 kan tot geheugen  2T gaan

Groet Cybex

FAT32 zou ik er niet voor gebruiken. Dat gaat niet lekker samen met kaarten >32GB. Btrfs of ext2/3/4 kan wel prima. Dan is je kaart wél alleen leesbaar op Linux helaas.

Offline cybex

  • Lid
Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #11 Gepost op: 2015/05/09, 11:06:41 »
@Timo kan er niets aan doen dat maakt de telefoon er zelf van, heb geprobeerd er ext4 van te maken maar dat ziet hij de kaart wel maar niet de inhoud, bij Fat32 dan weer wel dus blijf er maar op zitten nu werkt het.
Heb nog niet geprobeerd om de telefoon aan een windows systeem te hangen en daar de uitkomst van te zien. "multifunctionele extHD die kan bellen en waar je op kunt surfen enz Lol"
Dell PowerEdge 2950 iii Ubuntu 12.04 lts server
Toshiba Satellite Pro U500 Ubuntu 14.04 lts

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #12 Gepost op: 2015/05/16, 22:28:16 »
Vandaag een micro SD kaartje gekocht 32 gb en in de Ubuntu phone geplaatst.

Het kaartje wordt herkend.

Dan kom ik in SD kaartbeheer met het keuze menu formatteren of veilig verwijderen.

Als ik voor formatteren kies gebeurd er niets en kom ik weer terug in het SD kaartbeheer menu.

Heeft iemand gelijke ervaringen? en hoe heb je die opgelost.



Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #13 Gepost op: 2015/05/17, 20:09:05 »
Dank je wel Femke voor je reactie.

Ik ben bezig om mijn thuis computer naar Ubuntu om te zetten. Het is mijn bedoeling om het kaartje dan op de Ubuntu PC te formatteren en daarna in de telefoon terug te plaatsen.

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Aquaris E4.5 Ubuntu Edition microSD
« Reactie #14 Gepost op: 2015/05/17, 20:24:40 »
Via ubuntu 14.04 [PC]  muziek op het kaartje zetten, dan kan de telefoon de mp 3 files herkennen en afspellen. Het is mij nog niet gelukt om de muziek via de telefoon op het sd kaartje te zetten.

« Laatst bewerkt op: 2015/05/21, 22:01:59 door sjoerd357 »