Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke webcam kopen?  (gelezen 4739 keer)

Welke webcam kopen?
« Gepost op: 2011/02/06, 11:19:58 »
Dag iedereen,

na de zoekfunctie te gebruiken, die me veel oudere topics opleverde.
Vroeg ik me af welke webcam ik nu moet kopen die out of the box werkt op ubuntu.
Het gaat mij er meer om de gebruikerservaringen die ik belangrijk vind.
Zo heb ik mijn keuze van printer ook laten beinvloeden door dit forum en er nog geen seconde spijt van gehad.

Alvast bedankt voor jullie mening.
Met vriendelijke groeten,
Wim

Offline RikRik

  • Lid
Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/06, 11:23:53 »
Als je een logitech c250 of een c200 koopt krijg je denk ik geen spijt. Werkt namelijk perfect in Ubuntu.

Mvgr,
Rikrik

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/06, 13:45:28 »
« Laatst bewerkt op: 2011/02/06, 13:52:42 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/06, 17:06:32 »
maar kijken jullie ook verder dan cheese ?, kijken jullie ook bij sites die met flash werken zoals www.ww.com en bv facebook en kijken jullie ook naar de kwaliteit die je dan krijgt

Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/06, 18:19:23 »
Ik heb deze Bus 004 Device 004: ID 046d:08da Logitech, Inc. QuickCam Messenger De door jou genoemde sites gebruik ik niet. Wel Skype en aMSN
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/06, 20:51:29 »
maar kijken jullie ook verder dan cheese ?, kijken jullie ook bij sites die met flash werken zoals www.ww.com en bv facebook en kijken jullie ook naar de kwaliteit die je dan krijgt

Dat ligt aan Flash en niet aan de webcam. Op mijn Sony Vaio-laptop (die ik nu niet meer gebruik en op mijn huidige iMac heb ik alleen nog maar Cheese gebruikt) zat een ingebouwde webcam en ook die deed het keurig, behalve in Flash-toepassing op internet. Dus als het zelfs met ingebouwde gebeurd...

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/06, 21:32:46 »
maar kijken jullie ook verder dan cheese ?, kijken jullie ook bij sites die met flash werken zoals www.ww.com en bv facebook en kijken jullie ook naar de kwaliteit die je dan krijgt

Dat ligt aan Flash en niet aan de webcam.s als het zelfs met ingebouwde gebeurd...

vind je ?, zowel de eigen als die van adobe flash geeft niet thuis in Ubuntu lijkt me dan toch iets meer aan de hand dan flash alleen en dan ook nog de vraag

----
Vroeg ik me af welke webcam ik nu moet kopen die out of the box werkt op ubuntu.
___

als iemand speciaal voor Ubuntu een cam koopt en na advies hier thuiskomt met een cam die het niet doet dan is hij niet blij denk ik, ik weet van een Suse freak dat hij het probleem niet heeft zelf weet ik dat RedHat  het probleem ook niet heeft.

Lijkt me dus handig als Ocean Eyes ook even goed kijkt waarvoor hij die cam gaat gebruiken voor hij met een "out of the box" cam thuiskomt die het niet doet in flash

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/06, 22:20:54 »
Je zou dan denken dat aan cheese de boosdoener is, zoals je schrijft zou Suse er geen last van hebben en is dat toevallig wxCam, dat is er ook om in Ubuntu te installeren, waar de webcam ook op werkt.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/06, 22:34:00 »
Je zou dan denken dat aan cheese de boosdoener is

nee cheese is prima bovendien doen de meeste cams het binnen Ubuntu en Linux algemeen prima, het is flash die niet goed omgaat met Ubuntu of omgekeerd net hoe je het wil zien, het gaat trouwens wel vaker mis tussen flash en Ubuntu (flikker beeld enz enz)

(probleem is trouwens met wine en playonlinux op te lossen maar netjes is dat niet)

Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/06, 23:23:40 »
Die flikker heb ik hier geen last meer van. Had dat wel Flash 10.2 alpha 1, maar daarvoor en daarna niet meer. Dus dat ligt aan iets anders bij jou.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/07, 16:36:29 »
ik heb een trust 120-spacecam
windows XP - werkt, maar driver crasht continu
windows vista & 7 - koop maar een nieuwe, geen drivers beschikbaar.
ubuntu 8.10 en hoger - werkt out-of-the-box. inpluggen en klaar.

op internet is zeer zeer weinig te vinden over mijn webcam en het systeem herkent hem ook als een Microdia TwinkleCam USB camera
ubuntu ondersteunt dus best wel veel, ik zou me om een webcam niet zo druk maken. je kunt hem altijd nog terugbrengen als hij niet werkt.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/07, 17:10:00 »
spacecam ...dat bolletje met die vreemde kleur erop ?, klopt die deed het bij mij ook maar daar wordt al 10 jaar geen driver voor gemaakt en werkte alleen nog goed in Windows ME meen ik, ik had hem op mijn werk nog op een NT4 webserver zitten  O0

hond heeft hem later thuis opgevreten  :rolleyes:

Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/07, 20:38:13 »
@Xarvaz: Dus? Het gaat hier om Linux, niet om Windows, en kennelijk werkt ie op Linux nog meer dan prima ;)
Overigens, als er geen drivers zijn, wil dat niet zeggen dat ie het niet meer doet. Mijn externe webcam die hier nu in de la ligt, ondersteunt formeel alleen maar XP omdat daar een driver voor is, maar op Vista en 7 doet ie het gewoon out-of-the-box. En op Ubuntu/Kubuntu ook :)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/07, 20:43:25 »
@Xarvaz: Dus? Het gaat hier om Linux, niet om Windows, en kennelijk werkt ie op Linux nog meer dan prima ;)

ja .. ik zeg toch ook dat ie het in Linux prima deed ?, toen er geen drivers meer waren heb ik hem verder in Linux gebruikt (tot aan de hond)

Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/07, 20:44:50 »
Heb je ook gelezen wat ik daarna schreef over drivers? ;)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Welke webcam kopen?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/07, 21:13:21 »
yep heb ik, toen er geen windows drivers meer waren en windows hem niet meer herkende heb ik hem nog een tijd in linux gebruikt, volgens mij lezen we langs elkaar heen   =D
« Laatst bewerkt op: 2011/02/07, 21:14:53 door Xarvaz »