Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ati radeon xpress 200m in gutsy gibbon  (gelezen 1812 keer)

Offline dauwie

  • Lid
ati radeon xpress 200m in gutsy gibbon
« Gepost op: 2007/10/19, 07:42:06 »
hallo ik heb de drivers geinstalleerd die gutsy voorsteld.

Maar als ik die desktop effects wil aanvinken zegt hij dat het niet mogelijk is.
heeft er iemand een oplossing voor dit probleem??



alvast bedankt

Trolleystad

  • Gast
ati radeon xpress 200m in gutsy gibbon
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/19, 11:33:16 »
ATI kaarten werken inderdaad niet goed. D.m.v. een trucje is het mogelijk het werkend te krijgen maar crasht het nogal vaak. Ik overweeg om maar een nvidia kaart te gaan aanschaffen.

Kevf

  • Gast
ati radeon xpress 200m in gutsy gibbon
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/19, 11:40:10 »
ik heb alleen pci sloten op mijn barebone dus die optie zit er voor mij niet in.

Heb je trouwens al geprobeerd de drivers via beheer aan te zetten? Daar staan ze bij mij iig wel (kan het niet aanvinken, heb geen internet). Verder is het geduld hebben naar AMD toe....ze hadden toch echt besloten open source drivers te leveren.

Ik heb trouwens exact dezelfde chipset en kan je 1 advies geven, probeer de meest bekende howto's maar laat het er verder bji als het niet lukt. Scheelt je een hoop irritatie ;)

Offline dauwie

  • Lid
ati radeon xpress 200m in gutsy gibbon
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/19, 13:27:26 »
@ trolleystad: wat is dat trukje???

het is op men laptop dus andere kaart zit er niet in

ati radeon xpress 200m in gutsy gibbon
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/19, 14:07:37 »
Ik heb er de Xpress 1100 in mijn laptop zitten. Werk nu met Compiz Fusion en tot nu toe werkt het goed. Moest wel eerst ff de volgende guide volgen:
https://help.ubuntu.com/community/CompositeManager/CompizFusionATI?highlight=%28compiz%29%7C%28fusion%29

Gutsy staat er ook al bij ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline dauwie

  • Lid
ati radeon xpress 200m in gutsy gibbon
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/19, 15:12:55 »
zal het vanavond eens proberen.
alvast bedanlt

Frenkpie

  • Gast
ati radeon xpress 200m in gutsy gibbon
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/25, 14:29:08 »
ik ga het ook proberen :) heb zelf nl. ook de XPress M200 en ik weet nog wel dat Feisty vaak vastliep wanneer ik bijv, wilde uitloggen ofzo (schermfreeze) als ik de restricted drivers had aangevinkt.

Frenkpie

  • Gast
ati radeon xpress 200m in gutsy gibbon
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/25, 14:30:17 »
Citaat
This guide will work only for fresh Gutsy Gibbon 7.10 installs. It will not work for upgrades from Feisty.
oww.. laat maar :P

heb zelf een upgrade gedaan