Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Registry" in ubuntu?  (gelezen 1240 keer)

Quatz

  • Gast
"Registry" in ubuntu?
« Gepost op: 2008/02/05, 08:55:22 »
Ik ben een beginnend ubuntu gebruiker en heb de volgende vraag.
Windows kent zoiets als een registry. Een van de problemen hiermee is dat als je veel software installeert en weer deinstalleert er vervuiling in de registry ontstaat. Op gegeven moment werkt die vervuiling zo (systeem) vertragend dat een schone installatie van windows nodig is.
Kent ubuntu dit probleem ook?

Offline Soul-Sing

  • Lid
"Registry" in ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/05, 09:03:29 »
nee, linux kent geen register. elk programma dat je verwijdert kun je "compleet verwijderen" via de synaptic, programmainstellingen kun via je homemap===>(ctrl h en je ziet die programma's met instellingen) verwijderen.

Quatz

  • Gast
"Registry" in ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/05, 09:10:09 »
Ok, dus het veelvuldig installeren en verwijderen van programmas, zorgt ook niet voor vervuiling/vertraging van het systeem?

Offline Soul-Sing

  • Lid
"Registry" in ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/05, 09:20:59 »
defragmentatie zoals in windows bestaat dus niet in linux. wel controleert linux na 30 maal opstarten het systeem op "fouten"/inconsistenties.

"Registry" in ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/05, 10:07:51 »
pfft wat een vies taalgebruik... register... :P

Offline joop13

  • Lid
"Registry" in ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/05, 10:30:37 »
Citaat van: geurt
pfft wat een vies taalgebruik... register... :P
Ja dat krijg je als de jeugd is opgegroeid met het besef dat een 'register' een blok aan je been is dat noodzakelijk is. Dan zijn ze volledig gefocused op het 'register', wát een vrijheid zal quatz ontdekken: Geen registerschoonmakerij meer, geen virussen, geen defragmentatie....... Heerlijk!! :cool:

@Quatz: Hartelijk welkom bij Ubuntu!! :D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Quatz

  • Gast
"Registry" in ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/05, 12:42:07 »
Ik reken mij als 50+ er niet meer tot de jeugd en ik ben wel opgegroeid met windows en bijbehorende ellende....

"Registry" in ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/05, 12:45:10 »
Citaat van: Quatz
Ik reken mij als 50+ er niet meer tot de jeugd en ik ben wel opgegroeid met windows en bijbehorende ellende....
we schatten je jonger in ... moet toch een compliment zijn :)  anyway! welkom hier op dit forum!

Offline joop13

  • Lid
"Registry" in ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/05, 14:23:12 »
Citaat van: Quatz
Ik reken mij als 50+ er niet meer tot de jeugd en ik ben wel opgegroeid met windows en bijbehorende ellende....
Wat jammer dat je je als 50+er niet meer jeugd voelt, ik doe als 50+er wél! :cool:
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,