Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fedora 16 is uit  (gelezen 3231 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Fedora 16 is uit
« Gepost op: 2011/11/08, 18:13:37 »
Ik keek even op tweakers, kwam ik daar het volgende tegen: http://tweakers.net/nieuws/77938/fedora-project-brengt-fedora-16-verne-uit.html

Leuk nieuws, met allerlei nieuwe dingen en Gnome Shell en betere cloud-integratie :)

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/08, 18:28:14 »
Ik zag het, ik heb net de .iso gedownload, ik heb zo'n vermoeden dat ik iets later vandaag ga distro-hoppen :P. Ben benieuwd of de ati 11.10 drivers het nu wel enigszins doen met gnome-shell, en anders moet ik nog maar een tijdje met de opensource drivers het doen.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/08, 18:32:00 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/08, 18:36:20 »
Bedankt voor het melden!
Ik ben hem nu aan het binnenhalen  :)
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/08, 18:58:14 »
Ik heb hem binnengehaald en ben aan het seeden. Inmiddels 12 Gb geupload =D en dat zal nog wel veel meer worden.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/08, 19:23:06 »
Heb hem zondag al even geinstalleerd gehad[béta], maar net als 11.10 met gnome shell is het weinig aanpasbaar en van hetzelfde laken een pak eigenlijk, alleen onderhuids veel verschillen.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/08, 19:53:56 »
Hmmm, ati catalyst 11.10 werkt nog steeds niet goed met gnome-shell, naja misschien tegen de tijd met ati catalyst 11.11 dat het dan allemaal wel goed werkt...
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/08, 20:10:47 »
Net nog even nagekeken: nog steeds slechts 13 maanden veiligheidsupdates:
http://fedoraproject.org/wiki/Fedora_Release_Life_Cycle#End_of_Life_.28EOL.29

Jammer. Fedora 7, 8 en 9 heb ik indertijd nog wel geïnstalleerd (Fedora 7 had trouwens een ongeëvenaard schitterend grafisch thema! Zoiets moois heb ik sindsdien nergens meer gezien). Maar sindsdien belangstelling verloren.... Te snel met vernieuwingen, te korte levensduur per versie. Enfin, dat is tenminste mijn mening....

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/08, 20:42:08 »
Het is niet voor niets de "speeltuin" van Red Hat ;)
Maar voor diegene die graag "spelen" is het een leuk OS, Voor een stabiel werk OS moet je een andere keuze maken imo.

Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/08, 21:19:54 »
Het is niet voor niets de "speeltuin" van Red Hat ;)
Maar voor diegene die graag "spelen" is het een leuk OS, Voor een stabiel werk OS moet je een andere keuze maken imo.

Dat zegt men ook van Ubuntu-tussenversies en Mint-tussenversies maar die zijn ook stabiel genoeg.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/08, 21:25:32 »
Het is niet voor niets de "speeltuin" van Red Hat ;)
Maar voor diegene die graag "spelen" is het een leuk OS, Voor een stabiel werk OS moet je een andere keuze maken imo.

Dat zegt men ook van Ubuntu-tussenversies en Mint-tussenversies maar die zijn ook stabiel genoeg.

+1

Komt nog bij dat Fedora niet vaak van programma's wisselt, dus dan kunnen ze het ook veroorloven om met wat nieuwer spul te komen.

(althans, dat las ik in het tweakers artikel dat ze bijna niet wisselen van programma's, zo lang volg  ik de linux distro's niet om dat te weten ;))
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/08, 21:28:15 »
Het is niet voor niets de "speeltuin" van Red Hat ;)
Maar voor diegene die graag "spelen" is het een leuk OS, Voor een stabiel werk OS moet je een andere keuze maken imo.

Dat zegt men ook van Ubuntu-tussenversies en Mint-tussenversies maar die zijn ook stabiel genoeg.

Gedeeltelijk mee eens, een softwarematig iets is niet op alle systemen even stabiel. Daarbij kan de definitie van stabiliteit per persoon verschillen.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/08, 22:30:34 »
Je hebt altijd mensen die altijd de discussie zoeken, Google er maar eens op en het is duidelijk.
* chris. gaat hier even niet lezen want dan kan ik ook hier de popcorn erbij halen ;)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/09, 08:45:53 »
Prachtig, Fedora is 1 van de beste op security gerichte distro's die er zijn.

Offline MKe

  • Lid
Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/10, 20:36:41 »
Prachtig, Fedora is 1 van de beste op security gerichte distro's die er zijn.
Helaas doen ze dat met hetvreselijke SELinux waar ik altijd ruzie mee heb :)

DarkEra

  • Gast
Re: Fedora 16 is uit
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/29, 00:08:27 »
Fedora 16 heb ik de afgelopen twee weken eens bekeken. RPM-fusion eraan toegevoegd, font rendering in orde gekregen zoals het onder Ubuntu uit ziet, mooi helder en scherp en de multimedia compleet gemaakt.

Eén probleempje had ik en dat was met Rhytmbox, ook onder Ubuntu en derivaten wel eens meegemaakt die rhythmbox standaard erin hadden zitten, deze liep of vast bij het gaan naar een volgend nummer of sloot zichzelf zelfs af. Met Banshee geen problemen ondervonden eigenlijk.

Verder beviel me Fedora 16 zo goed dat ik zelf op het moment de neiging heb 'm weer terug op de laptop te zetten. :)