Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?  (gelezen 7710 keer)

Offline Bobbie

  • Lid
Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #50 Gepost op: 2009/10/26, 13:51:20 »
Bedoel je EPD zoals in het ziekenhuis?
verder is in het verleden wel eens een topic voorbij gekomen, van iemand die ook iets had met patiënte gegevens en een agenda.
Als ik vanavond tijd heb zal ik gaan zoeken, zit nu op m'n werk

gr
 

Offline Thijsg

  • Lid
Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #51 Gepost op: 2009/10/26, 19:37:33 »
Track, Edubuntu is bedoeld voor educatieve instellingen, geloof ik. Ik denk dat de "reguliere" Ubuntu beter is. Je kunt daarna altijd het KDE Edu-pakket installeren. Dit vind ik zelf een aanrader, er zit veel handige software in, van geografietraining, typles en galgje tot het periodiek systeem der elementen en een functieplotter!
Sommige software wil ik ook wel, maar niet alles. Bestaat er een lijstje met namen en omschrijvingen?

Offline Bobbie

  • Lid
Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #52 Gepost op: 2009/10/26, 20:53:38 »
Of bedoel je Electronisch medisch dossier, dan zou je hier kunnen kijken.

http://www.oemr.org/modules/wiwimod/index.php?page=OpenemrForDutch&back=WiwiHome


nb, over de topic, er wilde iemand een programmaatje maken, patiënten logboek. niets meer van vernomen.

Als je het anders bedoeld, horen we het wel.

gr
« Laatst bewerkt op: 2009/10/26, 20:55:59 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #53 Gepost op: 2009/10/26, 23:42:09 »
Hallo Bobbie,

Interessant, die link. Ongemerkt is dit topic naar een ander onderwerp verschoven (mag dat Moderator?) Laat maar even rusten dit.

Ik wil me voorlopig concentreren op het in werking stellen van Puppy Linux op mijn Windows ME en dan ben ik (daarna) vooral geïnteresseerd in de oefenpakketten voor kinderen (spelling, rekenen, taal, begrijpend lezen: wat is er allemaal en waar kan ik het vinden?

Groeten, Monique2009

Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline track

  • Lid
Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #54 Gepost op: 2009/10/28, 15:15:41 »
Monique:  je kunt puppy Linux op jouw bak installeren, maar dan zal het met die leuke kinderprogjes niet
makkelijk lukken.  Puppy heeft immers geen repo's zoals Ubuntu, laat staan een Edubuntu.  Alleen de elementaire programma's.

Dus, als je die "luxe" wilt hebben moet je toch een Uby (of desnoods Xubuntu) hebben, anders heb je er weinig aan.
Het komt toch weer daarop neer dat je beter even wat geheugen erbij prikt en dan gewoon Uby /Edubuntu kunt draaien.

Zou dat voor jou een klus zijn ?

track

Offline Dave

  • Lid
Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #55 Gepost op: 2009/10/28, 15:37:18 »
Hoeveel geheugenbankjes heeft je pc?
Als dat er 3 zijn, doe mij dan een PBtje via het forum en ik stuur je 3 geheugen reepjes toe (3x128) en misschien heeft iemand nog een 256 die ligt te verstoffen, nog mooier.
Met een amd 800 kun je prima Ubuntu 8.04 draaien dus zal het met jouw 750 ook goed kunnen.
Wel geen snelheidsmonster maar zodra opgestart voor het reguliere nog prima.



Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #56 Gepost op: 2009/10/31, 21:52:28 »
Sorry: ik had dit bericht niet gezien, omdat ik 'opgelost' bij mijn topic had gezet en dus niet meer hier kijk... Een heel vriendelijk aanbod!

Ik ben een beetje bang voor het openschroeven van mijn pc-kast: nl. al iets gehoord over dat je eerst de stekker in het stopcontact moet laten, en pas als je de geheugenkaart wilt oppakken, dan pas de stekker uit het contact (??) i.v.m. het statisch geladen zijn ofzo. Doe je het niet, dan is je geheugen voorgoed onbruikbaar.
Ik weet er als leek niet voldoende vanaf en vind het sowieso doodeng om iets open te draaien terwijl er stroom op staat. Dus mij niet gezien! Brrr...
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #57 Gepost op: 2009/10/31, 22:14:46 »
Nee hoor, dat is onzin!

Een computer openmaken terwijl er stroom op staat moet je ook _NOOIT_ doen! (tenzij je heel goed weet waar je mee bezig bent)

Gewoon eerst stroom eraf halen, eventueel nog even de aan-knop indrukken zodat alle spanning wegvloeit. Dan pas kun je bezig.

Over dat statische geladen: Gewoon even de kast van de pc of nog beter een geaarde verwarmingsbuis aanraken.

Offline track

  • Lid
Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #58 Gepost op: 2009/11/01, 01:16:39 »
Monique:  je hoef er niet bang te zijn.  Sowieso staan in de computer geen 220V open, alleen 5 .. 12 V,
het risico is voor de computer dus grooter dan voor jou !

En, hier is de originele handleiding voor jouw computer voor het wisselen van geheugenreepjes:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=bph03886&tmp_task=setupCategory&lc=en&dlc=en&cc=us&product=93923
En nog een hint:  kijk volgens de handleiding even van tevoren in het BIOS welke reepjes er nu in zitten (ter oriëntatie),
en achteraf nog een keer.  Je kunt er maximaal 3x 256MB inprikken, als je dus ergens grotere reepjes krijgt zal hij een beeje sneller worden.
Niettemin, 384 MB (=3x128) is voldoende om Uby (en uiteraard ook Edubuntu) te kunnen draaien, wel misschien een beetje taai.

track

p.s.: ik raak ook altijd het eerst de kast van de computer aan, net als Lars.  Dan is er geen statische lading meer.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/01, 01:28:15 door track »

Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #59 Gepost op: 2009/11/02, 11:01:50 »
Thanxx... ondertussen ben ik ook verder aan het kijken naar een laptop... Hoorde dat je die al voor 260 Euro kunt kopen, nieuw!
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline track

  • Lid
Re: (OPGELOST) Ubuntu 8.10 uitproberen via LIVE-cd bij Windows Me pc?
« Reactie #60 Gepost op: 2009/11/02, 11:21:43 »
Ja, dat zijn dan de netbooks, heel handig, maar met een vrij klein scherm.
(mijn broer heeft er zo een)  Het hangt evan af wat je ermee wilt doen.

track