Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server  (gelezen 3090 keer)

Offline jolo

  • Lid
Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Gepost op: 2011/05/03, 14:54:13 »
Wat ik vragen wilde, of er hier ook gebruikers zijn van email cliënt Evolution, die soms problemen hebben bij het ontvangen van email. Waarbij het pop-server wachtwoord opnieuw moet worden getypt. Dit ondanks "Dit wachtwoord onthouden" is gevinkt. Zie onderstaande afbeelding.



Bij Alice support zie ik op dit moment geen email storingen staan. Ook heb ik daarover nog niks kunnen vinden op het Alice gebruikers forum. Dus stel ik de vraag hier, of het wellicht aan Evolution 2.28.3 kan liggen. Ik draai deze applicatie onder Ubuntu 10.04.2 LTS.

Daarom ben ik nu aan het checken, of ik dit probleem ook heb met andere email cliënten. Nu ben ik Claws Mail 3.7.4 aan het testen. In de eerste twee uren lijkt dat goed te gaan. Ik laat deze net zoals Evolution, om de tien minuten emails checken. En heb al zeven emails zonder foutmelding kunnen ontvangen. 

Maar dat zegt nog niks. Want ook met Evolution kan het enige tijd achtereen goed gaan. Om plotseling weer de foutmelding van de bovenstaande afbeelding te tonen. Soms moest ik meerdere keren achter elkaar het wachtwoord typen.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/11, 23:33:25 »
Hoi,

helaas heb ik geen antwoord voor je. Ik kan alleen je melding ondersteunen ik heb namelijk dezelfde foutmelding, alleen bij UPC.
Kan zelfs mijn webmail bij UPC niet benaderen (wel via een ander alias)


Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/12, 00:44:34 »
Zou het helpen als je de tijdsinterval van 10 minuten verhoogt naar minimaal 15 minuten (of nog iets langer). Probeer het eens...
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline johande

  • Lid
Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/12, 07:44:47 »
Ik heb dit idd ook soms aan de hand... zonder reden onthoudt evolution het paswoord dan inneens wel..

Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/12, 09:48:07 »
Ik werk met Telenet (België) met een POP systeem en ik heb NOOIT een probleem gehad ermee; ik gebruik het dagelijks zowel op mijn werk als thuis in mijn vrije tijd.

Evolution (U 10.04-2) doet het eigenlijk prima.

Ook een gecombineerde account (beide Telenet en Hotmail) verloopt vlekkeloos.

Als steunpunt (bij mijn mensen waar ik de installatie/ configuratie heb gedaan), heb ik ook nooit een vraag gehad over problemen met Evolution en een POP-account. (4 providers: Scarlett, Belgacom, Telenet, en Base)

Maar, is bij de instellingen van je account de instelling 'vragen naar wachtwooord' juist ingesteld ? Het is niet enkel het wachtwoord bij inloggen op je mailserver, maar als ik me niet vergis ook een instelling (inkomend en uitgaande mail) om een ww te vragen.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/12, 09:50:46 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jolo

  • Lid
Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/12, 21:00:24 »
Nadat ik een paar dagen Claws Mail 3.7.4 als test had geprobeerd, kreeg ik daarmee diezelfde POP-server error. Alleen met één verschil. In Evolution moest ik opnieuw mijn email wachtwoord intypen. Terwijl dat in Claws Mail 3.7.4 niet nodig was. Ik vraag me af of Evolution het email wachtwoord niet gewoon had moeten onthouden, ondanks de POP-server error.

Zou het helpen als je de tijdsinterval van 10 minuten verhoogt naar minimaal 15 minuten (of nog iets langer).
Ik heb 'm zojuist gewijzigd naar 15 minuten. Hoewel ik niet verwacht dat het daaraan ligt. Want het automatisch controleren van binnenkomende email om de tien minuten, is toch de default instelling van de meeste email cliënten.

Maar, is bij de instellingen van je account de instelling 'vragen naar wachtwooord' juist ingesteld ? Het is niet enkel het wachtwoord bij inloggen op je mailserver, maar als ik me niet vergis ook een instelling (inkomend en uitgaande mail) om een ww te vragen.
Bij Alice wordt voor zowel inkomend en uitgaande mail hetzelfde wachtwoord gebruikt. Dat zelfde wachtwoord wordt ook voor de Alice Lounge gebruikt. Deze heeft alleen een andere login naam. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/12, 22:41:44 »
Hoi,

Ik had die problemen soms ook bij Ziggo.
Ik dacht altijd, dat er problemen waren met de mail server van Ziggo.

Het is diverse keren voorgekomen bij 10.04.2 (een aantal weken geleden) Daarna ging het weer goed. Nu bij 11.04 is het nog niet voorgekomen.


Offline Haris

  • Lid
Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/04, 13:26:08 »
Laatste weken steeds problemen met vragen om wachtwoord.
Gmail doet het goed maar alice en een andere provider doen het niet.

Werk met 10.04.


Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/04, 14:56:34 »
Hoi,

Met Ziggo heb ik sinds enkele weken ook de vervelende ervaring, dat ik bij mijn Gmail terwijl ik ben ingelogd (dus wachtwoord al ingetypt) automatisch tussentijds word uitgelogd en mijn wachtwoord opnieuw moet intoetsen. Heel irritant, omdat de verbinding met het internet dan korte tijd verbroken is (en mijn mailtekst verloren is gegaan).

Bij de KPN-internetverbinding had ik dit nooit!
Ligt het aan de verbinding met het internet?
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline Haris

  • Lid
Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/04, 15:35:45 »
Hoi,

Met Ziggo heb ik sinds enkele weken ook de vervelende ervaring, dat ik bij mijn Gmail terwijl ik ben ingelogd (dus wachtwoord al ingetypt) automatisch tussentijds word uitgelogd en mijn wachtwoord opnieuw moet intoetsen. Heel irritant, omdat de verbinding met het internet dan korte tijd verbroken is (en mijn mailtekst verloren is gegaan).

Bij de KPN-internetverbinding had ik dit nooit!
Ligt het aan de verbinding met het internet?

Ik begrijp dat je je gmail online beheerd, dus direct op de gmail website. Voordeel vam offline beheer, bv met Evolution of Thunderbird is o.a. dat je vers getikte berichten niet verloren gaan wanneer je internetverbinding er even mee ophoudt....
Is er misschien een instelling in gmail die na enige tijd de verbinding verbreekt?

Offline ivo

  • Lid
Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/04, 15:41:24 »
Dit lijkt allemaal sterk op brakke internet verbindingen en/of performance issues aan de kant van de provider.
Bestaat het probleem ś nachts om 0300 uur ook?

Ik denk niet dat je dat gaat oplossen. Wellicht dat de éne e-mail client daar iets anders mee omgaat dan de ándere.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Haris

  • Lid
Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/04, 15:41:48 »
Laatste weken steeds problemen met vragen om wachtwoord.
Gmail doet het goed maar alice en een andere provider doen het niet.

Werk met 10.04.


Na alles geprobeerd te hebben er achter gekomen dat Alice iets heeft veranderd in de username!!!
Op mijn brief met inloggegevens staat:  username:    jan%aliceadsl.fr  en dit werkte jarenlang goed.
Ik logde nu in met jan@aliceadsl.fr en nu werkt alles weer. Ze hebben dus iets veranderd zonder het te melden...bedankt Alice!
« Laatst bewerkt op: 2011/09/04, 17:01:58 door Haris »

Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #12 Gepost op: 2011/09/04, 19:21:50 »
Dit lijkt allemaal sterk op brakke internet verbindingen en/of performance issues aan de kant van de provider.
Bestaat het probleem ś nachts om 0300 uur ook?

Helaas kan ik dat niet FF checken, want om 3.00 u 's nachts slaap ik (meestal) en als ik al wakker zou zijn, dan heb ik in ieder geval geen zin om te gaan mailen...

Mailprogramma van Ubuntu nog niet gebruikt, t.z.t. ga ik me nog wel verdiepen in de instellingen.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/04, 19:23:57 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline jolo

  • Lid
Re: Evolution soms foutmelding bij verbinden POP-server
« Reactie #13 Gepost op: 2011/09/05, 21:07:34 »
Hier heb ik het probleem uit mijn startpost nog steeds. Alleen lijkt het nu minder vaak voor te komen. Als het verbinden met de POP-server mislukt, dan vergeet Evolution het inlog wachtwoord. Daar is blijkbaar niets aan te doen, lees ik in dit topic Wachtwoord in Evolution. Nu heb ik gelezen dat Ubuntu 11.10 die in oktober wordt uitgebracht, Mozilla Thunderbird Mail als default email cliënt gaat gebruiken. Hopelijk kan die wel wachtwoorden onthouden, bij verbindings problemen met de POP-server.
Ze hebben dus iets veranderd zonder het te melden...bedankt Alice!
Het enige dat er bij mijn weten veranderd is bij Alice, dat is hun nieuwe versie van webmail. Die info staat te lezen, als je inlogt op de Alice Lounge.
Citaat
Er is een nieuwe versie van Alice Webmail beschikbaar. De nieuwe webmail is bereikbaar via de link Webmail (bovenaan iedere webpagina van onze website) en niet meer via de Alice Lounge. Inlognaam en wachtwoord blijven hetzelfde.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM