Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 6.10 start niet meer op...  (gelezen 666 keer)

Red_Dog

  • Gast
Ubuntu 6.10 start niet meer op...
« Gepost op: 2007/07/12, 18:45:18 »
Gegroet :)

Ik beschik over een PC met dden dual-boot (XP en Ubuntu 6.10).
De installatie destijds vergde wat inspanning, maar is dan toch goed gelukt waarna ik het kalm begon te verkennen.
Maar een uurtje geleden was ik aan het proberen gDesklet Shell te verwijderen (had het bij nader inzien toch niet nodig), wat niet lukte...
Ben dan beginnen zoeken op het internet om te zien hoe ik dat moet doen, maar niets te vinden. Uit frusttratie dan maar de PC afgezet, maar wel via de reset-knop op de PC zelf (en dus niet via het menu). Nu wou ik het terug opstarten maar doet hij niets... Ubuntu start op tot er een hele brok tekst komt, gevolgd door een lijntje waar je iets moet typen...
Nog nooit voor gehad en heb zelfs geen idee hoe het heet of wat ik ermee moet doen...
Dus nu zou ik graag weten hoe dit op te lossen :)

Oh ja, en nadat ik dat gedaan heb zou ik ook nog graag een (simpele, want ben een complete leek eigenlijk) uitleg willen hoe ik m'n harde schijven permanent moet mounten (die waren 2 dagen na de installatie van Ubuntu opeens verdwenen...) en hoe je dus die gDesklet weg krijgt :)

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 start niet meer op...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/12, 19:35:08 »
Ik denk dat het beter is om dan 6.06 te nemen (langere support). Ik lees ook dat mensen hem fijner vinden dan Edgy Eft. Ik denk dat een nieuwe install de beste oplossing is. Helaas weet ik op vraag 2 geen antwoord.

Red_Dog

  • Gast
Ubuntu 6.10 start niet meer op...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/12, 19:41:59 »
Ach ja, misschien is dat inderdaad wel het beste.
Eén van de dagen eens zien om het te verwijderen en dan (als ik een laptop koop binnen enkele) maanden daar gewoon een clean install op zetten. Is ook veel leuker om dan alles te ontdekken, nu merk ik dat ik direct terug naar Windows grijp als ik ergens iets niet vind :)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu 6.10 start niet meer op...
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/12, 19:54:19 »
huh ???? Terug naar vroeger? Waarom zou 6.06 beter zijn dan 7.04 ? Download gewoon de nieuwste versie. Het is dan ook makkelijker voro ons om u te helpen vermits de meeste hier op Feisty zitten en nog slechts een minderheid op dapper.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 start niet meer op...
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/12, 20:14:15 »
Ik dacht dat Red_Dog Edgy Eft had, omdat hij misschien Feisty Fawn niet wilde? :S Maar iig, daarom zei ik neem anders 6.06 die "beter" zou zijn. Maar inderdaad neem in dat geval dan maar gewoon 7.04.

Red_Dog

  • Gast
Ubuntu 6.10 start niet meer op...
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/12, 20:24:32 »
Tja, maar ik heb het indertijd zelf niet geinstalleerd (veel problemen gehad met partities maken op m'n harde schijf, daarom heeft iemand anders het gedaan).
Maar dat eerste probleem zorgt er wel voor dat ik niet kan updaten he, gezien ik het niet eens kan opstarten. :)

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 start niet meer op...
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/12, 20:33:11 »
Probeer anders met de installatie CD op te starten, en klik daar op: Rescue a broken system.
Dat zou ook kunnen helpen ;)