Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sftp server  (gelezen 483 keer)

sftp server
« Gepost op: 2008/04/02, 19:34:21 »
Goede morgen/middag/avond

Ik wil een sftp server installeren, waarmee men vanaf een afstand kan inloggen. Echter moet het wel met accounts zijn. Ik heb voor apache voor iedere gebruiker een map in /var/www/SERVER1/USERS/. Bijvoorbeeld /var/www/SERVER1/USERS/Gebruiker/ De map Public_Html hierin kan je via het web benaderen met http://koenuxhost.no-ip.org/~Gebruiker/

Nu wil ik dat je via sftp als je inlogd op Gebruiker dat je ook alleen in de map  /var/www/SERVER1/USERS/Gebruiker/ kan komen, en niet in die van gertje.

Is dit mogelijk?

Hendrikdegraaf

  • Gast
sftp server
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/03, 17:03:22 »
Ja, het is wel mogelijk. Ik weet niet precies hoe, maar volgens mij zijn de twee standaard-opties om elke gebruiker in zijn/haar home map te laten komen, of om iedereen in één centrale ftp-map te laten benaderen. Kijk maar eens in het conf bestand (misschien /etc/sftp/sftp.conf of /etc/sftp.conf)

Wat ik echter wel als een probleem voorzie is dat je het niet hebt over je UNIX users, maar een speciale groep gebruikers speciaal voor je website. Volgens mij moeten de FTP gebruikers allen UNIX gebruikers zijn.

Ik weet dit alles niet zeker, maar ik dacht dat het je misschien toch op weg zou helpen. Bovendien zag ik dat nog niemand anders had gereageerd.......

Succes in ieder geval,
Hendrik

Offline joop905

  • Lid
sftp server
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/03, 18:55:26 »
hij staat nu gewoon open Koenux Projects 2007 ziet er goed uit

gr J9o5.