Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB-muis werkt niet meer  (gelezen 725 keer)

Offline r.zweep

  • Lid
USB-muis werkt niet meer
« Gepost op: 2012/04/22, 11:21:16 »
USB-muis werkt niet meer na een geannuleerde update. Het moederbord (onbekend merk en type met Intel 3100 mHz quadcore) heeft maar 1 ps2-aansluiting,dus alleen usb-muis mogelijk.
Normaal opstarten gaat dus wel, maar daarna valt de muisaanwijzer volledig weg.
Twee vragen dus:
1. Hoe kan ik zonder muis met Ubuntu 11.10 aan de slag?
2. Hoe krijg ik die muis weer terug?

Een van beide vragen beantwoord zou genoeg moeten kunnen zijn, maar gezien mijn Jip en Janneke status graag in bijpassende stijl...

Vriendelijke groeten (en alvast bedankt), Rudolf

Re: USB-muis werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/22, 22:13:59 »
Ten eerste: updates nooit stoppen! Gewoon laten doen voordat je afsluit.
Op vraag 1 kan ik helaas geen antwoord geven.
Vraag 2: Probeer eens op te starten in recovery modus vanuit de GRUB (als u geen menu te zien krijgt bij het opstarten linker (of rechter?) shift ingedrukt houden). Dan de 2e optie kiezen waar (recovery) of i.d. achter staat. Werkt de muis dan wel? Zo ja, probeer eens de updates te laten lopen.
Ik weet helaas even niet meer uit mijn hoofd hoe de recovery te werk gaat, maar als u in de grafische omgeving kunt komen weet u de updates vast wel te vinden, zo niet kunt u een terminal openen en daar het volgende uit te voeren:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgradeEr zal mogelijk om wachtwoord gevraagd worden. Vul deze blind in, u krijgt zelfs geen sterretjes te zien.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit