Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met mainboards AM2  (gelezen 1333 keer)

problemen met mainboards AM2
« Gepost op: 2007/02/05, 18:17:57 »
Hay,
Ik ben stilaan informatie aan 't verzamelen om een nieuw systeem te assembleren. Nu las ik op 't engels forum dat er problemen zijn om linux te installeren op een AM2 mobo. Socket 939 geeft geen probleem, maar dat mobo als alweer niet meer 't nieuwste. Het gaat om een AMD64 X2 platform. Heeft iemand ervaring met hardware configuraties en goed advies misschien
;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

problemen met mainboards AM2
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/05, 18:26:57 »
Ik heb Ubuntu edgy eft draaien op AM2 moederbord.
Instalatie liep vlot en heb geen problemen gehad.

Dit is mijn configuratie:
Moederbord: MSI K9N SLI Platinum
CPU: AMD Athlon X2 5000+
GPU: Asus EN7600GT
Samsung HD

problemen met mainboards AM2
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/05, 18:30:54 »
Heb volgend bord op 't oog : Gigabyte M59SLI-S5 of Asus M2N-SLI Deluxe met AMD 4200+ X2 en misschien GPU nvidia 7950 (is wel prijzig) :)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

problemen met mainboards AM2
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/09, 10:07:16 »
Hallo,
Blijkbaar zijn er weinig forumleden die zich met hardware bezighouden. Ik moet toegeven, 't is ook niet mijn dagelijkse bezigheid, maar als je in een volledig nieuw systeem wil investeren ga je toch niet over één nacht ijs. Zeker nu ik ubuntu heb ontdekt wil ik zeker spelen om zo weinig mogelijk problemen te ondervinden. Ik vertrek tenslotte van 0 nu. ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
problemen met mainboards AM2
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/09, 10:08:31 »
Post je vraag eens op het Engelse forum (gigantisch groot!):
http://ubuntuforums.org/index.php

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
problemen met mainboards AM2
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/09, 10:16:46 »
Toevoeging:
Als je het nieuwste en snelste spul van dit moment koopt, neem je wel een risico met Linux. Linux loopt vaak ruim een half jaar achter met drivers, wegens die ellendige fabrikanten. Je kunt dus beter het goedkoopste (oudste) model kopen, en je extra euro's investeren in dingen als extra RAM-geheugen. Zo heb je én snelheid, én er blijven nog wat euri in de knip over, om de vrouw 's mee uit eten te nemen in een chique restaurant!

problemen met mainboards AM2
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/09, 11:23:09 »
Citaat van: pjotr123
Toevoeging:
Als je het nieuwste en snelste spul van dit moment koopt, neem je wel een risico met Linux. Linux loopt vaak ruim een half jaar achter met drivers, wegens die ellendige fabrikanten. Je kunt dus beter het goedkoopste (oudste) model kopen, en je extra euro's investeren in dingen als extra RAM-geheugen. Zo heb je én snelheid, én er blijven nog wat euri in de knip over, om de vrouw 's mee uit eten te nemen in een chique restaurant!
:lol:
Dat ik daar zelf niet ben opgekomen !!
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

problemen met mainboards AM2
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/09, 11:39:20 »
Alle gekheid op een stokje, wat bedoel je juist met nieuwste en snelste spul ?
Betreft dit alle onderdelen, want ik ben nu echt niet van plan om de duurste grafische kaart aan te schaffen. Mainboard, voeding, en geheugen vindt ik belangrijker of kunnen daar ook problemen mee optreden.:)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
problemen met mainboards AM2
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/09, 11:48:47 »
Voeding en geheugen niet, maar moederbord kan wel een probleem vormen. Waarom koop je niet een kant-en-klare Dell ? Neem de goedkoopste variant, let er alleen op dat er geen ATI videokaart in zit (!!!), en verviervoudig het geheugen.
Dell koopt zo massaal in, dat kant-en-klaar tegenwoordig goedkoper is dan zelfbouw.

Zoek 'm eerst uit op het internet (www.dell.be), maar doe je aankoop TELEFONISCH, waarbij je eist dat je de bak zonder Windows krijgt geleverd, en dus met een flinke korting. Het schijnt dat Dell daaraan meewerkt, mits je het telefonisch doet.

Je krijgt natuurlijk nog wel een hoop verkopersgelul over je heen, om je over te halen om duurdere varianten te kiezen, maar daar hoef je niet in te tuinen, als je vooraf al precies weet wat je wilt.

Groet, Pjotr.