Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen snap store  (gelezen 2183 keer)

geen snap store
« Gepost op: 2023/02/25, 11:26:01 »
ik heb op mijn pc de laatste ubuntu geinstalleerd, maar ik heb
behalve de mee geleverde programma, geen toevoegingen uit de snap store

hoe krijg ik de mogelijkheid om eea er weer bij te installeren?

Re: geen snap store
« Reactie #1 Gepost op: 2023/02/25, 12:21:43 »
Heb eerlijk gezegd geen idee hoe dit nu in de laatste Ubuntu zou moeten werken (hopelijk kan iemand dat aanvullen) maar is het niet geïntegreerd in Ubuntu Software? Als je daar naar software zoekt dat je dan zowel de klassieke .deb-pakketten hebt en snaps? Zo is het wel in Discover (Kubuntu).

Om te kijken of snap op je systeem goed werkt, geeft het volgende commando resultaat?
snap list
Als snap werkt kun je altijd nog bij de bron zoeken naar je pakket en de installatie-instructies volgen: https://snapcraft.io/store


Offline ajjp

  • Lid
Re: geen snap store
« Reactie #2 Gepost op: 2023/02/25, 14:46:31 »
Ik ga ervan uit dat 'gnome-software' geïnstalleerd is. Maar is 'gnome-software-plugin-snap' ook geïnstalleerd? Kan gewoon via Synaptic.

Re: geen snap store
« Reactie #3 Gepost op: 2023/02/25, 15:30:39 »
Heb eerlijk gezegd geen idee hoe dit nu in de laatste Ubuntu zou moeten werken (hopelijk kan iemand dat aanvullen) maar is het niet geïntegreerd in Ubuntu Software? Als je daar naar software zoekt dat je dan zowel de klassieke .deb-pakketten hebt en snaps? Zo is het wel in Discover (Kubuntu).

Om te kijken of snap op je systeem goed werkt, geeft het volgende commando resultaat?
snap list
Als snap werkt kun je altijd nog bij de bron zoeken naar je pakket en de installatie-instructies volgen: https://snapcraft.io/store
de uitkomst
Name                       Version           Rev    Tracking         Publisher   Notes
bare                       1.0               5      latest/stable    canonical✓  base
core18                     20230207          2697   latest/stable    canonical✓  base
core20                     20230126          1822   latest/stable    canonical✓  base
firefox                    110.0-3           2356   latest/stable/…  mozilla✓    -
gnome-3-38-2004            0+git.6f39565     119    latest/stable/…  canonical✓  -
gtk-common-themes          0.1-81-g442e511   1535   latest/stable/…  canonical✓  -
snap-store                 41.3-66-gfe1e325  638    latest/stable/…  canonical✓  -
snapd                      2.58.2            18357  latest/stable    canonical✓  snapd
snapd-desktop-integration  0.1               49     latest/stable/…  canonical✓  -
vlc                        3.0.18            3078   latest/stable    videolan✓   -

Re: geen snap store
« Reactie #4 Gepost op: 2023/02/25, 15:33:25 »
de ubuntu software wordt wel aangegeven, maar ik kan nergens iets uit kiezen om te installeren
alle evt ëxtra"zijn lege vakjes met puntjes, maar ik kan er niets mee

Re: geen snap store
« Reactie #5 Gepost op: 2023/02/26, 13:58:28 »
Snap zelf lijkt dus wel te werken, blijkbaar heb je VLC al geïnstalleerd als Snap zelfs.

Om even verder in te gaan op de tip van ajjp, wat geeft:
apt-cache policy gnome-software-plugin-snap?

Mogelijk mis je dat pakket nog maar anders weet ik het helaas ook niet.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: geen snap store
« Reactie #6 Gepost op: 2023/02/26, 14:24:25 »
de ubuntu software wordt wel aangegeven...

Ubuntu Software is de snap store.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: geen snap store
« Reactie #7 Gepost op: 2023/03/07, 09:03:51 »
de ubuntu software wordt wel aangegeven...

Ubuntu Software is de snap store.

daarom juist
maar ik kan alleen de "geïnstalleerde"  'plaatjes"zien.
wil ik dus meer andere prog installeren dan zie ik dus niets wat ik zou kunnen installeren

dat is bij mn andere pc dus (20.04) wel gewoon zichtbaar en dus te installeren

vandaar de vraag, dacht misschien gewoon n bug van de nw 22.04


Offline ajjp

  • Lid
Re: geen snap store
« Reactie #8 Gepost op: 2023/03/07, 12:47:31 »
Citaat
vandaar de vraag, dacht misschien gewoon n bug van de nw 22.04
Nee, dat denk ik niet; ik zie in 22.04 alles wat ik zou moeten zien.
Ik heb bovenin beeld een knop 'Geïnstalleerd' en een knop 'Verkennen'.  Onder die laatste komen verschillende categorieën in beeld waaruit je kunt kiezen. Het duurt allemaal wel lang voordat er iets zichtbaar wordt.

Re: geen snap store
« Reactie #9 Gepost op: 2023/03/07, 14:03:08 »
Citaat
vandaar de vraag, dacht misschien gewoon n bug van de nw 22.04
Nee, dat denk ik niet; ik zie in 22.04 alles wat ik zou moeten zien.
Ik heb bovenin beeld een knop 'Geïnstalleerd' en een knop 'Verkennen'.  Onder die laatste komen verschillende categorieën in beeld waaruit je kunt kiezen. Het duurt allemaal wel lang voordat er iets zichtbaar wordt.


wat heet lang?
verkennen en update werkt, maar alleen met de progr die er op staan, nog niets met evt nw die i zou willen installeren.


Offline ajjp

  • Lid
Re: geen snap store
« Reactie #10 Gepost op: 2023/03/07, 14:31:23 »
Citaat
wat heet lang?

Tot wel 15 seconden.