Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?

Ja
Nee
Mischien
Weet niet

Auteur Topic: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?  (gelezen 16041 keer)

Offline jos34

  • Lid
Van onze "rivaal" Microsoft, en wat vinden jullie ervan?
Windows 10 is hier te downloaden: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/preview-iso
Ben zelf nog niet zo heel erg onder de indruk, weinig nieuws onder de zon.
Ben blij dat het startmenu weer terug is maar dat het dan ook wel.
Maar goed dit is pas het begin natuurlijk, de uiteindelijke versie zal nog wel veranderen.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/01, 20:57:36 door jos34 »

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/01, 20:55:54 »
Jup, hier draait hij al in VMware. Het is wat Windows 8 had moeten zijn, volgens mij. Mooi inderdaad dat het start menu terug is. Voor de rest lekker wachten wat er nog meer komt.

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/01, 21:12:14 »
Misschien.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/01, 21:24:22 »
Neuh, geen belangstelling.... Ik kijk er wel eens naar wanneer er computers worden verkocht met de definitieve versie erop.

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/01, 21:26:03 »
Ik heb hem geïnstalleerd op mijn laptop. Werkt tot nu toe prima, nieuwe start menu werkt ook wel goed. Maar tot nu toe is er nog niet super veel veranderd, wat nieuwe icoontjes, start menu, task view en wat andere dingen. Maarja, dit is dan ook nog een vroege versie, de final komt volgens mij pas later volgend jaar uit.

Offline h2o

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/01, 21:33:15 »
Ik heb net de iso gedownload. Of ik hem daadwerkelijk ga proberen is nog de vraag.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/01, 21:53:22 »
Neuh, ik heb 'm niet nodig, Windows 7 draait als een zonnetje en doet de dingen die 'ie moet doen (en dat doet ie goed). Ik ben er niet zo benieuwd naar. Als Windows 7 het nieuwe XP wordt blijf ik 'm wel tot 2023 gebruiken. :P

Offline bjeli

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/01, 22:33:03 »
Ik weet het niet. Ik heb er nu voor gekozen om helemaal van Windows af te zijn. Dat wil zeggen dat ik het met Ubuntu (of Linux van mij part) wil gaan proberen te redden, mezelf geen keuze stellen. Net zoals ik ruim 15 jaar geleden geen keus had en het met Windows "moest" doen. Dat gezegd te hebben, in verband hiermee maakt het me denk ik, bij nader inzien, eigenlijk niet uit wat Windows in de nabije toekomst "presteert".

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline MKe

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/10/02, 08:23:27 »
Is het windows10? Wat is er gebeurt met 9?

Maar ik heb nog nooit een testversie van Windows geinstalleerd. Ik heb geen zin in dat gedoe ( windows installeren is altijd best veel werk) en ben ook niet erg geinteresseerd. We hebben nu nog 1 windows pc op win 7 en dat zal voorlopig wel zo blijven denk ik.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/10/02, 08:30:04 »
Ha ha, ben blij dat ik al ruim acht jaar Windows vrij ben :-)  Ga hem dus zeker niet uitproberen.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline Tom

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/10/02, 11:56:12 »
Resoluut NEE!.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/10/02, 12:27:03 »
Daar ik blij ben dat ik nu een maand of 5 geen Windows meer nodig heb, ga ik het zeker ook niet uit proberen ik heb al genoeg ellende meegemaakt met Windows je moest altijd weer maar afwachten hoe de up-dates werkten soms waren zij goed, maar meestal niet en dan kon je weer op de volgende wachten en maar hopen dat die wel een beetje werkten.

En als je dit gelezen heb wat hier in de hyperlink staat, dan ben je werkelijk aan de ..... overgelaten lees het hier: >> http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/preview-privacy-statement

Offline jos34

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/10/02, 12:37:24 »
Is het windows10? Wat is er gebeurt met 9?

Maar ik heb nog nooit een testversie van Windows geinstalleerd. Ik heb geen zin in dat gedoe ( windows installeren is altijd best veel werk) en ben ook niet erg geinteresseerd. We hebben nu nog 1 windows pc op win 7 en dat zal voorlopig wel zo blijven denk ik.

Bij mij duurde het 8.02 minuten op Virtualbox. Verder gaat tegenwoordig bij het installeren van Windows bijna alles juist automatisch, in tegenstelling tot bv. Windows XP en oudere versies.

Ik weet het niet. Ik heb er nu voor gekozen om helemaal van Windows af te zijn. Dat wil zeggen dat ik het met Ubuntu (of Linux van mij part) wil gaan proberen te redden, mezelf geen keuze stellen. Net zoals ik ruim 15 jaar geleden geen keus had en het met Windows "moest" doen. Dat gezegd te hebben, in verband hiermee maakt het me denk ik, bij nader inzien, eigenlijk niet uit wat Windows in de nabije toekomst "presteert".

En dat lukt jou?? Er zijn nog zoveel programma's waar geen goed Linux alternatief voor is. En het Windows programma ook niet draait onder Wine.
Ook in games is Windows heer en meester, of game jij niet?
« Laatst bewerkt op: 2014/10/02, 12:45:23 door jos34 »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #13 Gepost op: 2014/10/02, 12:47:11 »
@jos34, als je Windows wil promoten? dan ben je hier op het verkeerde Forum!!

Offline jos34

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #14 Gepost op: 2014/10/02, 12:59:59 »
@jos34, als je Windows wil promoten? dan ben je hier op het verkeerde Forum!!

Ik wil NIETS promoten, en ik werk zeker NIET voor Microsoft.
Maar Ubuntu komt binnenkort ook weer met een nieuwe release en vind het zelf wel interessant om te kijken hoe het bij Windows verloopt, als het jouw niet interesseert is dat jouw mening.
Ik ga ook zeker de nieuwe Ubuntu proberen, maar dat betekent niet dat ik naar die versie overstap.

Offline MKe

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #15 Gepost op: 2014/10/02, 13:49:21 »
Is het windows10? Wat is er gebeurt met 9?

Maar ik heb nog nooit een testversie van Windows geinstalleerd. Ik heb geen zin in dat gedoe ( windows installeren is altijd best veel werk) en ben ook niet erg geinteresseerd. We hebben nu nog 1 windows pc op win 7 en dat zal voorlopig wel zo blijven denk ik.

Bij mij duurde het 8.02 minuten op Virtualbox. Verder gaat tegenwoordig bij het installeren van Windows bijna alles juist automatisch, in tegenstelling tot bv. Windows XP en oudere versies.
Dat kan, ik gebruik windows niet meer sinds vista. Een van de irritante dingen aan windows was het installeren van een rpogramma, opnieuw opstarten, dan het volgende installeren, opnieuw opstarten enz. Daar was ik dan de hele avond mee bezig. Misschien is dat wel verbeterd, hopelijk in ieder geval. Ik vind automatisch niet echt een voordeel. Een van de problemen die ik met windows heb is juist dat hij te veel automatisch doet envooral dingen doet die ik anders wil hebben. Ik gebruik daarom tegenwoordig Arch linux :D

Offline Allard

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #16 Gepost op: 2014/10/02, 14:20:14 »
Heb hem hier momenteel al draaien in VirtualBox, werkt over het algemeen goed. Momenteel kan ik de VirtualBox Guest Additions niet aan de praat krijgen maar zelfs zonder deze vind ik Windows 10 nog vrij soepel lopen en de installatie ging ook vrij vlot. Het startmenu vind ik nogal lomp, die hadden ze er van mij wel weer uit mogen halen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #17 Gepost op: 2014/10/02, 14:27:43 »
En dat lukt jou?? Er zijn nog zoveel programma's waar geen goed Linux alternatief voor is. En het Windows programma ook niet draait onder Wine.
Het enige, en dan ook echt het enige, waar ik Windows nog voor gebruik is voor het bijwerken van m'n TomTom. En dat gaat ook zonder Windows 10.  =D

Citaat
Ook in games is Windows heer en meester, of game jij niet?
Je vergeet Steam: http://store.steampowered.com/about/
 :)

Terzake: Windows 10 interesseert me maar matig. Maar voor m'n installatiehandleidingen voor Ubuntu en Mint is het wel van belang, dat ik bij het verschijnen van de definitieve versie van Windows 10 even een kijkje "over de schutting" neem. Enfin, ik zie volgend jaar wel weer, wat Microsoft ervan gebakken heeft....
« Laatst bewerkt op: 2014/10/02, 14:32:49 door Pjotr »

Offline Nero

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #18 Gepost op: 2014/10/02, 14:37:42 »
(...) of game jij niet?

Absoluut niet! Of is dat een vereiste om met een computer te werken?

Offline jos34

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #19 Gepost op: 2014/10/02, 14:38:12 »
Wat ik trouwens wel echt haat aan Windows is het update systeem:

Wordt je PC als het ware gegijzeld tijdens het afsluiten (soms wel een half uur of meer) >:(, en tegenwoordig vaak ook nog tijdens het opnieuw opstarten.
Waarom kan dat niet gewoon onder Windows zelf net als in Ubuntu? Hier is toch niet helemaal goed over na gedacht!
Dit mogen ze wat mij betreft welleens gaan aanpassen. Ik heb dan ook altijd sterk de neiging de automatische update functie meteen uit te schakelen.
Een ander onderdeel van Windows dat ik erg hekel is het UAC.

Oja vergeet wat:

Gelukkig is dit in Windows 7 al beter aangepakt.















« Laatst bewerkt op: 2014/10/02, 14:47:25 door jos34 »

Offline MKe

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #20 Gepost op: 2014/10/02, 14:53:24 »
Windows7 heeft als irritante eigenschap dat hij gaat updaten en dan eist dat je hem gaat herstarten. Je kunt dan klikken om dit 4 uur uit te stellen en dat dan weer elke 4 uur als je dat wilt, maar het geeft problemen als je computer een job moet doen die veel langer dan 4 uur duurt. Gewoonlijk laat je dat dan overnacht doen, maar net voor je naar bed wilt begint windows te zeuren "your computer has been upgraded". Dan moet je je wekker instellen om je over 4 uur wakker te worden, zodat je dan weer 4 uur kunt uitstellen of je job afbreken en opnieuw opstarten. Heel vervelend als hij al 8 uur bezig was. En je weet dan nog niet of Windows dat geintje niet weer flikt voordat de job klaar is.

Ik doe idd alles met linux, heb windows eigelijk niet nodig ( windows7 is van mijn vrouw), alleen idd voor de navigatie.

Offline h2o

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #21 Gepost op: 2014/10/02, 18:55:17 »
@femke, Jos haat Windows niet want als je goed leest schrijft hij
Citaat
Wat ik trouwens wel echt haat aan Windows is het update systeem:
Hij ergert zich aan het telkens updaten. Dat is wat hij bedoelt.

Ik heb het even opgezocht en inderdaad, 'haten aan' is vaak een synoniem voor 'zich ergeren' of zich 'ergens aan irriteren'.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/02, 18:59:57 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #22 Gepost op: 2014/10/02, 20:33:34 »
Windows op m'n werk (W7).
Thuis heb ik ergens nog een fossiel XP'tje, en W8 op m'n laptop (kreeg ik er zomaar bij, geen idee waarom).

Pragmatisch gezien gebruik ik privé al 5 jaar Linux, en heb ik Windows nooit meer nodig gehad.

Ik word er dus eerlijk gezegd niet warm of koud van dat W10 uitkomt. En als het om dat startknopje gaat: die kan je met een 'classic interface' ook op W8 zetten.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Bloom

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #23 Gepost op: 2014/10/02, 20:53:03 »
Nee, ik ga W10 niet uitproberen.  Daar zie ik echt het nut niet van in. Ik heb thuis totaal geen Windows meer draaien, behalve één virtuele XP speciaal voor het updaten van mijn TomTom.

Offline MKe

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #24 Gepost op: 2014/10/02, 21:10:17 »
Maar wat is er met 9 gebeurt? Na 8 komt toch 9 of snap ik iets niet?