Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Java foutmelding bij installatie  (gelezen 953 keer)

Offline arjan1946

  • Lid
Java foutmelding bij installatie
« Gepost op: 2008/02/25, 19:15:04 »
E: /var/cache/apt/archives/sun-java6-jre_6-03-0ubuntu2_all.deb: subproces pre-installation script gaf een foutwaarde 1 terug
E: /var/cache/apt/archives/sun-java6-bin_6-03-0ubuntu2_i386.deb: subproces pre-installation script gaf een foutwaarde 1 terug

Offline ThomasC.

  • Lid
Java foutmelding bij installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/25, 19:44:51 »
Zoek eerst even zelf op dit forum, daar staan al de nodige dingen over Java problemen geschreven.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

Offline arjan1946

  • Lid
Java foutmelding bij installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/26, 09:11:16 »
Ik vind dit een woud waar je niet genmakkelijk uitkomt. Uiteindelijk via unix commando's geinstalleerd. Nu blijf ik zitten in de synapctic manager met een gebroken toestand. Hoe kan ik dat verwijderen zonder weer opnieuw java te moeten installeren?

Offline Bobbie

  • Lid
Java foutmelding bij installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/26, 10:18:28 »
sudo dpkg -i naam bestand
of: gksudo nautilus
navigeer via bestandsbeheer naar: /var/lib/dpkg/info
doe in het bestand een zoekopdracht naar het pakket dat gebroken is.
verwijder deze.

Of in sypaptic pakketten beheer( even zoek onder de kopjes)

gr

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Java foutmelding bij installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/26, 10:21:08 »
Waarom heb je überhaupt Java geïnstalleerd via de terminaltoverspreuken? Dat is tegenwoordig helemaal niet nodig, hoor.

Zo kan het ook (o.a. voor sun java):
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Maar eerst even het gebroken pakket verwijderen: kun je het gebroken pakket verwijderen via:
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
werkbalk: Bewerken - gebroken pakketten repareren

Groet, Pjotr.

Offline arjan1946

  • Lid
Java foutmelding bij installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/26, 12:57:59 »
Ik heb juist via jouw aanwijzingen de extra's geinstalleerd en daar ging het fout.
Wat mij betreft klaar.
Bedankt voor de hulp.

Offline Bobbie

  • Lid
Java foutmelding bij installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/26, 15:31:55 »
@  Pjotr. bij mij werkt het wel uitstekent, zou het niet werken dan zou het kunnen zijn, dat ik zelf een foutje hebt gemaakt en nog even verder moet kijken.

Rome is ook niet in een dag gebouwt.

Gr

Offline arjan1946

  • Lid
Java foutmelding bij installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/26, 15:46:50 »
Het is nu voor elkaar. Het punt is dat als je niet gewend bent aan alle termen en libraries, etc. Dan is het toch wel lastig ook al omdat je niet precies weet je aan het doen bent. De aanwijzingen van Pjotr zijn heel nuttig maar soms niet specifiek genoeg. Voorbeeld is :

Ubuntu restricted extras (metapakket, bevat zeer veel ontbrekende zaken, waaronder Adobe Flash, Sun Java en Microsoft True Type lettertypes)

Hoe vind je die in syncaptmanager?. Ik heb het alle woord maar gecopieerd maar dat is ook niet handig. Dan krijg je een heleboel maar dan weet je niet precies welke je moet installeren. Volgens mi is daar nog een wereld te winnen.

Nogmaals jullie bedankt. Ik zalnog vaak gebtruik moeten maken van jullie adviezen.

Groet

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Java foutmelding bij installatie
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/26, 16:26:57 »
Citaat van: arjan1946
Het is nu voor elkaar. Het punt is dat als je niet gewend bent aan alle termen en libraries, etc. Dan is het toch wel lastig ook al omdat je niet precies weet je aan het doen bent. De aanwijzingen van Pjotr zijn heel nuttig maar soms niet specifiek genoeg. Voorbeeld is :

Ubuntu restricted extras (metapakket, bevat zeer veel ontbrekende zaken, waaronder Adobe Flash, Sun Java en Microsoft True Type lettertypes)

Hoe vind je die in syncaptmanager?. Ik heb het alle woord maar gecopieerd maar dat is ook niet handig. Dan krijg je een heleboel maar dan weet je niet precies welke je moet installeren. Volgens mi is daar nog een wereld te winnen.

Nogmaals jullie bedankt. Ik zalnog vaak gebtruik moeten maken van jullie adviezen.

Groet
In de instructie staat, dat je het "moet" installeren via Toepassingen - Installeren/verwijderen. Niet via Synaptic.

Overigens: fijn dat het nu werkt bij je.  :-)