Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 3d doet het niet  (gelezen 606 keer)

3d doet het niet
« Gepost op: 2012/06/05, 17:19:44 »
12.04 LTS/HP-Pavilion-dv7-Notebook-PC/Intel® Core™ i7-2630QM CPU @ 2.00GHz × 8

Er is iets fout gegaan: 12.04 loopt vast, verstuurt een foutrapport, sluit zichzelf af, d.w.z. gaat terug naar het startscherm, waarna ik opnieuw moet inloggen. Na inlog kan ik wel weer verder werken maar ben wel m'n 3d instellingen kwijt. Unity en zo zijn nu ineens in 2d. Ik ben teruggegaan naar het inlogscherm en heb daar gekozen voor de 'ubuntu' knop, hopend dat dat de 3d weer activeert, maar zonder resultaat. De afgelopen weken geen problemen gehad met 3d.
Wat te doen?

Bij voorbaat dank voor de hulp!

gijsbo2000

Re: 3d doet het niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/06, 09:51:48 »
Heb vergelijkbare problemen gehad (en hier op het forum beschreven) voordat er een nieuwe Nvidia driver beschikbaar was.
Uiteindelijk zelfs Ubuntu12.04 opnieuw geïnstalleerd, omdat op dat moment niet duidelijk was wat de problemen veroorzaakte.
Sinds nieuwste driver geen enkel probleem meer in 2D en 3D en ook niet meer in Gnome (fallback ) en Cinnamon (geïnstalleerd om mijn problemen te bekijken...)
Check dus ook even uw grafische driver....als mogelijke oorzaak.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/06, 10:24:12 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Nollie

  • Lid
Re: 3d doet het niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/06, 10:09:25 »
Is dit nou een Nvidia kwestie of een 12.04 kwestie ? Er is al meer over geschreven op dit forum, maar op de diverse blogs (OMG b.v) heb het gemist.

Pjotr adviseerde te wachten tot de punt release in augustus, maar kan ik eerst wel (redelijk) werken met de Nouveau driver ? Ik heb bewust gewacht met een nieuwe installatie (nu nog 11.10).
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: 3d doet het niet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/06, 10:35:59 »
Nollie, die kwestie met grafisch drivers is niet de eerste keer dat ik dat meemaak.
Of dat aan Ubuntu of Nvidia ligt is voor mij niet interessant. Dergelijke zaken horen inderdaad bij veel nieuwe uitgaves, zo moet ik vaststellen. Meen dat het ook bij 10.04 het geval was (bij mij met dezelfde PC).
Of je wil wachten tot juli (eerste punt-uitgave) is aan ieder om te bepalen. Ik wil dergelijke dingen zelf meemaken en leer  daar ook van om weer bij anderen toe te passen. Ik installeer (en onderhoud waar nodig) Ubuntu bij drie verschillende families. Die laat ik wel pas na de punt uitgave overstappen, omdat ik anders mag opdraven. Op mijn eigen PC´s en laptop is dat dus gewoon ervaring opdoen.
Soms gaat alles als vanzelf. Nu met de nieuwe driver werkt 12.04 heel stoer en stabiel.
Al zijn er nog wel enkele kleinere onvolkomenheden (enkele vastlopers in Firefox en ook soms andere foutmeldingen). Maar ik ben nu al heel tevreden. Op mijn klein Acertje (  Travelmate 3002WTMi)  werkt Ubuntu 12.04 verder prima.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Nollie

  • Lid
Re: 3d doet het niet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/06, 11:23:31 »
Kun je misschien meedelen wat die nieuwste Nvidia driver is ? Welk nummertje ?

Is dit nu nog een handmatige installatie ?
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: 3d doet het niet
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/06, 11:40:10 »
Mijn driver op de desktop PC ( met  Operating system X86) is 295.40
Die werd automatisch opgehaald bij de nieuwe install van Ubuntu12.04
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood