Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie van een Belkin USB G Adapter [opgelost]  (gelezen 1737 keer)

TheCowboy

  • Gast
Installatie van een Belkin USB G Adapter [opgelost]
« Gepost op: 2009/01/08, 09:30:34 »
Goeie morgen allemaal,

vraagje, heeft iemand ervaring met de instsllatie van een "Belkin G USB" adapter. voor Wireless Lan in Ubuntu 8.10?

Zijn er dingen waar ik speciaal rekening mee moet houden tijdens installatie? of word dit eigenlijk als de rest van mijn Ext apparaten een zogeheten "Walk in the park"


thanks alvast
« Laatst bewerkt op: 2009/01/09, 14:19:38 door TheCowboy »

Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/08, 10:17:20 »
Goeie morgen allemaal,

vraagje, heeft iemand ervaring met de instsllatie van een "Belkin G USB" adapter. voor Wireless Lan in Ubuntu 8.10?

Zijn er dingen waar ik speciaal rekening mee moet houden tijdens installatie? of word dit eigenlijk als de rest van mijn Ext apparaten een zogeheten "Walk in the park"


thanks alvast
Op http://linux-wless.passys.nl/query_part.php?brandname=Belkin zie ik alle Belkin-adapters, met een vermelding of ze ondersteund worden door Linux. Ik zie alleen geen "G Adapter", en die naam lijkt me veel te algemeen. Heb je een preciezere omschrijving?

Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/08, 10:34:00 »
Hier werkt in Ubuntu een Belkin USB adapter (802.11g-54Mbps) al sinds Ubuntu 8.04 en nu in 8.10.
Werd meteen herkend toen ik een clean install van Ubuntu 8.10 deed. Ik gebruik hem in een oudere PC omdat ik daarvoor geen draadloos kaartje meer wil kopen.
Wel moet ik zeggen dat sinds 8.10 de led op de stick niet meer knippert, maar werkt verder prima.
Suc6 verder met het wandelingetje dat in Ubuntu beslist aangenaam mag heten.
Het stickje wordt (als je heeel goed zoekt in de papieren) ook wel aangeduid als: F5D7050 en heeft een Ralink chipset (RT2500).
« Laatst bewerkt op: 2009/01/08, 10:50:45 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

TheCowboy

  • Gast
Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/08, 11:58:17 »
Zal het vanavond is gewoon uitproberen.

ik weet wel dat ie in XP nog een eigen driver nodig had, maar in Vista werd hij zonder problemen herkent.
het is ook niet echt een dingetje met al te veel toeters en bellen er op.

het gaat er uiteindelijk om dat ik nog een andere PC moet installeren waarvoor ik niet eerst een compleet netwerk wil moeten bekabelen.

Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/08, 14:54:35 »
Zal het vanavond is gewoon uitproberen.

ik weet wel dat ie in XP nog een eigen driver nodig had, maar in Vista werd hij zonder problemen herkent.
het is ook niet echt een dingetje met al te veel toeters en bellen er op.

het gaat er uiteindelijk om dat ik nog een andere PC moet installeren waarvoor ik niet eerst een compleet netwerk wil moeten bekabelen.

Wat is de serienaam? Dat staat op de stick.

TheCowboy

  • Gast
Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/08, 15:05:23 »
Heb de stick helaas hier niet mee naar me werk.

Zal 'm tussen 5 en 6 effe posten

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/08, 21:21:58 »
bij mij werk de Belkin wireless g usb network adapter ook top  ^-^

Gr Hans,

TheCowboy

  • Gast
Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/09, 08:37:50 »
en ook bij mij werkt hij prima zonder problemen (zodra ik het WW van mijn WLan had achterhaald).

Tot nu toe nog geen enkel device in mijn collectie die problemen veroorzaakt.

Super.


heb gisteren alleen Google Earth geprobeert te installeren via Synoptic, alleen na de installatie zie ik hem nergens meer terug komen in de menu structren. maar ik zal is verder speuren in de posts. zal vast een User error zijn.

als alternatief geprobeerd via Wine. Install liep goed, alleen na starten van Google Earth kreeg ik een compleet zwart scherm, waar ik alleen m'n muis nog op zag bewegen.

Een harde Reboot was de enige resterende optie. Zal ook wel User error zijn.

Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/09, 09:23:54 »
Citaat van: TheCowboy
..en ook bij mij werkt hij prima zonder problemen..

Dan kun je dit topic wel afsluiten en voor de andere onderwerpen svp een nieuw topic starten.
Zo gaat dat hier op het forum. Anders lopen de onderwerpen door elkaar heen.
Succes verder.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

TheCowboy

  • Gast
Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/09, 09:50:21 »
No problem.

haha heb zo lekker een weekie vrij waarin ik lekker met Ubuntu kan klooien, mocht het dan nodig zijn an open ik wel een andere topic als ik er niet uit kom

thanks anywee....

Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter [opgelost]
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/09, 21:09:39 »
Als alle problemen met Ubuntu zo op te lossen zijn is dat dubbel vakantie, lijkt me.
Veel plezier.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

TheCowboy

  • Gast
Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter [opgelost]
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/27, 18:58:45 »
Belkin werkt prima, inclusief het activiteits lampje.

heb in mijn week vrij helaas weinig aan mijn PC kunnen zitten. Heb thuis ziekenbroeder moeten spelen voor mijn zwangere vriendin en dochter.

hoop nu toch wel weer wat vaker wat te kunnen doen.

grts... G.

Re: Installatie van een Belkin USB G Adapter [opgelost]
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/28, 10:40:44 »
Volgens mij kan dit draadje dan worden gesloten....Oh ik zie dat het al staat aangeduid als opgelost.
Dan maar van de nood een deugd gemaakt: weet u niet hoe u uw opgeloste topic moet afsluiten?
Lees dan wat Femke98 u aanraadt : http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,37125.0.html
« Laatst bewerkt op: 2009/01/28, 10:44:14 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood