Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe te openen met Avidemux  (gelezen 4184 keer)

Offline koos4401

  • Lid
Hoe te openen met Avidemux
« Gepost op: 2009/03/25, 13:42:56 »
Op een interne, fysiek tweede harde schijf heb ik vanaf mijn camcorder een MiniDV-bandje geïmporteerd via de MSmoviemaker-optie. Het bestand heeft de extensie .avi. Ik weet dat dat een container(bestands)extensie is.
Het bandje is te bewerken met Windowsmoviemaker. (En daarin naar mijn zin opgewerkt en van hoofdstukken voorzien en ergens anders opgeslagen en daarna ook gebrand op DVD)

Op Ubuntu 8.10 met Gnome-desktop geldt:

Dat bestand speelt af in VLC-player en Totem.
Uit het forum heb ik begrepen dat Avidemux een goede bewerker is, te vergelijken met Virtualdub uit een "Raampjes"wereld.
Het bestand wil ik bewerken, maar het is niet te openen met Avidemux(+GTK).
De melding luidt:"Attempt to open /media/data/Koos/Mijn Video's/Band_07_en_08/DJO_band_08.avi failed!" & "Could not open the file"
De GUI van Avidemux toont:
     video: copy;
     audio: copy;
     file: avi.
Not present codecs:           aften, amrnb, libdca.
Not present libraries:        aRts, ESD.
Hopenlijk is dit voldoende informatie.

Omdat ik beslist wel op UBUNTU door wil gaan, ook met videobewerking, wil ik graag weten wat ik moet doen om dit bestand  te kunnen bewerken.

Ik wil dat wel stap voor stap doen: bewerken leren, dan zien hoe/of je de zaak op DVD gebrand krijgt, en dan ook nog eens het importeren mbv een aanwezige Firewirekaart onder de knie krijgen. Maar nu EERST de stap: "Bewerken met Avidemux".
Dank voor alle mogelijke adviezen.

Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Hoe te openen met Avidemux
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/25, 17:29:44 »
Echt helpen met Avidimux kan ik niet. Ik heb het programma even geinstalleerd en uitgeprobeerd met een flv filmpje en opgeslagen als een avi. Dit ging prima. Daarna heb ik een filmpje dat al omgezet was door een ander programma in Avimux proberen te openen, hierbij kreeg ik allerlei mededelingen te zien dat er iets met de audio gedaan moest worden, dit laten uitvoeren en bij starten van het filmpje kreeg ik de mededeling dat er een fout zat in de audio. Misschien kan je de avi files beter eerst omzetten naar een ander formaat bijv.MPEG . Dit kan met bijv. dit conversie tooltje  http://fuocotools.byethost13.com/index.php?PHPSESSID=ad924acd06b8a4aa97182919e16e138b&topic=3.0
En als je de filmpjes direct in Ubuntu importeert, dat je de genoemde problemen niet hebt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Hoe te openen met Avidemux
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/25, 20:39:04 »
Gijs,

dank voor je reactie.
Ik wil elke vorm van conversie zo lang mogelijk uitstellen, d.w.z. tot nadat ik over de bewerkte video + additionele geluiden geheel tevreden ben. Dan is het opslaan als (nieuwe) .avi en de DVD maken.
Daarom wacht ik "even" of er nog andere reacties komen.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe te openen met Avidemux
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/26, 10:09:23 »
Het lijkt mij een codec probleem. Nu zijn, denk ik, codecs in Avidemux "ingecompileerd", dus je kan niet zomaar een ontbrekende codec toevoegen. Om het verder met avidemux te kunnen bewerken, zal je wellicht moeten transcoderen.

De suggestie van Gijs is zo gek niet: als je eindbestemming DVD is, kan je vooraf omzetten naar mpeg, en dan verdere montage met avidemux uitvoeren. Ook op die wijze moet de video ook maar één keer getranscodeerd worden.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Hoe te openen met Avidemux
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/26, 12:49:08 »
Gaan we daar op die manier mee aan de slag. Dank (nogmaals) aan Gijs en aan Vanadium.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline koos4401

  • Lid
Re: Hoe te openen met Avidemux
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/27, 10:20:26 »
Bumpje ter informatie:

Sinds vandaag heb ik in Avidemux wel beeld, maar nog geen geluid, wel de foutmelding dat 'ie met 't geluid niet uit de voeten kan.
Ik denk dat er een of andere codec-update is binnengehaald, die daarvoor verantwoordelijk is.
Ter voorkoming van misverstanden: met geluid bedoel ik het gelijk met de video-opname opgenomen geluid op de mini-DV-cassette.
We houden u op de hoogte (tenzij mod tegen al die bumpjes is/wordt)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Hoe te openen met Avidemux
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/02, 13:31:56 »
Bumpje ter informatie:

Sinds vandaag heb ik in Avidemux wel beeld, maar nog geen geluid, wel de foutmelding dat 'ie met 't geluid niet uit de voeten kan.
Ik denk dat er een of andere codec-update is binnengehaald, die daarvoor verantwoordelijk is.
Ter voorkoming van misverstanden: met geluid bedoel ik het gelijk met de video-opname opgenomen geluid op de mini-DV-cassette.
We houden u op de hoogte (tenzij mod tegen al die bumpjes is/wordt)

Zelf ken ik Avidemux ook nog maar heel kort en heb dezelfde problemen met het geluid. Van de week moest ik een stukje film omzetten van DVD naar MPEG voor YOUTUBE. Ik heb het kunnen omzetten en het geluid naar mp3 omgezet. Wil je het dan afspelen in Avidemux, dan allerlei errors mbt het geluid. Wel is het af te spelen in bijvoorbeeld VLC-mediaspeler