Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onderwerpen promotie team  (gelezen 61186 keer)

Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #25 Gepost op: 2012/06/04, 20:39:54 »
Ik had al het idee dat trailers van programma's en games geen probleem op zouden leveren met de makers, omdat ze er zelf ook voordeel van hebben. Big Buck Bunny en Sintel zijn volgens mij ook geen probleem om te laten zien, en dat is toch al 25 minuten. Ik zit meer met het "probleem" dat op een release-party dan wel een soort van reclame is voor andere bedrijven dan de sponsoren, namelijk voor de uitgevers van die games. Als dat geen probleem is, dan ga ik direct proberen wat filmpjes in elkaar te draaien :)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline fveerman

  • Lid
Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #26 Gepost op: 2016/01/23, 14:36:37 »
Goedemiddag mensen , het promoten van Linux  in een breed verband
Als beginner van linux ik wil Windows verlaten om diverse redenen dus heb ik mij verdiept wat is linux hoe kom ik aan de kennis ,ik kan u vertellen dat het een hele toer is voor een leek om daar aan te komen en dan ook de eventuele hulp .Het probleem is. Bij mij tenminste dat we vol zitten met Windows  en ook ik ben geen IT er.  Bij linux is alles anders veel praten stomme vragen stellen en meer , maar redelijk snel gaat het niet tussendoor vroeg ik mij af of ook andere mensen belangstelling in linux hebben om zo te komen tot een club mensen en een locatie waar dan regelmatig cursussen kunnen worden gegeven en ervaringen kunnen worden gedeeld. Daarvoor ben ik Nderland. Ingetrokken het. Blijkt dat er veel mensen belangstelling hebben in linux  Alleen de. Kennis. Hoe kom je daar gestructureerd aan . Een groot probleem
Ik denk het volgende.
Omdat breed te. Promoten met een goed resultaat
Moet het aan een paar voorwaarden voldoen
De kennis overdracht moet inhoudelijk van kwaliteit zijn  en regelmatig
Dus een goede cursus moet er zijn
Er moet een helpdesk aanwezig zijn zodat mensen via remove geholpen kunnen worden
Centraal in Nederland een locatie starten omdat. Uit te voeren twee plaatsen nog beter.
Goede docenten om de kennis over te dragen.   (Mijn ervaring die willen dit wel )
We moeten dit organiseren met alle computerclubs die bezig zijn met. Linux. Alle neuzen de zelfde kant op
Een bijdrage van de belangstellenden  gevraagd. Deze opzet zal volgens. Mij slagen  dan wordt linux versneld gebruikt onder de. Mensen .
Ook heb ik met de redactie van de Volkskrant gesproken om eens een groot artikel over. Linux te schrijven. Zij doen dat ook over W10.  De reactie was zeer positief
Ik vraag de mensen die dit lezen om een reactie of. Laten we eens. Met elkaar gaan praten.
Vriendelijke groet.  Frits Veerman.    Graag commentaar negatief of positief maakt niet uit


Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #27 Gepost op: 2016/01/23, 20:39:54 »
Promotie van Linux is altijd een goed idee :)

Er bestaat al iets soortgelijks, de Linux User Groups. Voor Linux bestaat er ook een gebruikersgroep in Nederland (NLLGG): https://www.nllgg.nl/ die bijeenkomsten organiseren. Meer specifiek voor Ubuntu is er daarnaast nog de Release Party. Voor Ubuntu ben je op dit forum al aan het goede adres. In dit subforum loopt een draadje over de eerstvolgende  Release Party en (toeval?) recent nog een bericht over de NLLGG-bijeenkomst. Sommige plaatsen binnen Nederland hebben ook hun eigen groep.
« Laatst bewerkt op: 2016/01/23, 20:59:06 door erik1984 »

Offline fveerman

  • Lid
Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #28 Gepost op: 2016/01/23, 23:40:32 »
Hartelijk dank voor de reactie ,u schrijft over iets wat ongeveer gelijk is .
De opzet gaat uit van een regelmatige  bijeenkomst ik denk aan 1 of 2 keer per maand om zo de kennis overdracht met een docent. Uit te voeren en een helpdesk  met remove en telefoon mogelijke heden
Graag een reactie.
Willen belangstellenden reageren   
Vriendelijke groet. Frits Veerman    We moeten het breed gaan aanpakken. Landelijk

Frits

Offline fveerman

  • Lid
Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #29 Gepost op: 2016/01/24, 09:57:40 »
Promotie  en bekendheid  breder opzetten .
Volgens mij moet  het breder en professioneel moet worden aangepakt. Daarom is het van belang om in Nederland  op 1 of 2 locaties een mogelijkheid aanwezig is waar mensen met belangstelling in Linux cursussen kunnen gaan volgen ,deze cursussen moeten een goede kwaliteit hebben.
Tevens is het van belang dat er een helpdesk aanwezig is waar mensen via remove  geholpen kunnen worden dit is een primaire basis om versneld bekendheid en gebruik te genereren van lunix
Ook de media er bij betrekken
Ik heb al een onderzoek gedaan in Nederland  er zijn mensen aanwezig voor helpdesk. Docenten zijn er ook
Ook is het raadzaam om alle clubs met  belangstelling te interesten  in deze opzet zodat gezamenlijk dit kan worden opgezet, ook de gezamlijke kosten kunnen dan worden verdeeld
Graag vermeen ik een reactie van u.  Willen belangstellenden mij een mailtje sturen.
Vriendelijke groet. Frits Veerman

« Laatst bewerkt op: 2016/01/24, 13:03:40 door fveerman »

Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #30 Gepost op: 2016/02/14, 20:39:52 »
er komt een leuke kans aan,
Yellabs contacte mij met het volgende:

april 30 tilburg
Nederlands eerste Open Source Event in de bieb.

Wat: Een DIY Public-Event in relatie tot Open Source Media en Technologie.
Waarom: Open Source Media en Software zijn onbekend en dus onbemind bij het doorsnee publiek.
Doel: Vergroten van mediawijsheid m.b.t. het fenomeen Open Source in relatie tot (Nieuwe) Media, Software, Technologie, Robotica, Educatie en Leren Programmeren.
Wanneer: za 30 april 11-17u  (in de week van Open Source Day Polen 26-04)
Motto: May the Open Source be With You.

Mogelijke publieksactiviteiten, informatiestands, presentaties en opstellingen.

ik las dat Ubuntu Nederland Uitgenodigd en Toegezegd. is.
(Stand-tafelgroep in de buurt van Open Source Space/Digilab. Eerste etage.)


Behalve tafels/ruimte is er ool een theater waar een programma aangeboden worden, door meerdere presentatoren en sprekers, bv zoals bij TED-talks.

 

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #31 Gepost op: 2016/02/14, 20:48:36 »
Zie ook hierrrrr.

Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #32 Gepost op: 2018/11/07, 16:04:46 »
Vanaf 2000 gebruik ik al UBUNTU, al mijn e-mails hebben een link naar de ubuntu.nl site en de franse versie, dit is ook een vorm van promoten! Graag zou ik meer doen maar ik weet niet hoe?
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #33 Gepost op: 2018/11/07, 18:52:48 »
Vanaf 2000 gebruik ik al UBUNTU
Dat is knap, dan liep je 4 jaar voor op Canonical  O0
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #34 Gepost op: 2018/11/07, 21:33:59 »
Ik begon met Ubuntu 7.x, uit 2007 dus. Ubuntu 1 zou dus uit 2001 kunnen stammen (heb het niet nagezocht overigens).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #35 Gepost op: 2018/11/07, 21:43:21 »
Ik begon met Ubuntu 7.x, uit 2007 dus. Ubuntu 1 zou dus uit 2001 kunnen stammen (heb het niet nagezocht overigens).
De eerste Ubuntu verscheen in 2004. Ik heb de originele CD's nog....

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #36 Gepost op: 2018/11/07, 22:32:21 »
De eerste Ubuntu verscheen in 2004. Ik heb de originele CD's nog....
De eerste versie was 4.10, voor mij een openbaring en de reden om een jaar later alleen nog een Linux te gebruiken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #37 Gepost op: 2018/11/08, 20:47:52 »
De eerste versie was 4.10
Ah, zo klopt het dus, versie 1 bleek versie 4, en die verscheen niet in 2001 maar in 2004. Ook weer opgelost. ;)
Ik ben overgestapt op Ubuntu 7.x, komend van Fedora 4/5/6/en een klein beetje 7. Prima systeem, maar dat gedoe met het principieel niet uit de doos ondersteunen van multimedia en wifi-drivers en weet ik al niet wat heeft mij in de handen van Ubuntu gedreven. Dat al meer dan tien jaar geleden dus. Wel zelf in de loop der tijd een X'je toegevoegd - Xubuntu dus!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #38 Gepost op: 2018/11/08, 21:38:14 »
Wel zelf in de loop der tijd een X'je toegevoegd - Xubuntu dus!
Daar ben je niet de enige in :lol:
Mijn Xuby's lijken tegenwoordig het meest op Windows-98, met de werkbalk boven en een (plank) dock onder.
Links nog een verborgen XFCE-balk met o.a. alle webbrowsers.
Het kruisje/vierkantje/streepje staat ook links boven.
Verder heb ik een aantal programma's vewijderd (gebruik ik niet [meer])  en heb ik en aantal Gnome en KDE programma's erbij gezet.
Dit alles onder het mom onderzoek alles en behoud het goede.
Deze manier van werken kan met (bijna) alle Linux distributies, op mijn HD staan ook Mint-XFCE, SolidX en Debian-XFCE.
Deze zien er nu allemaal hetzelfde uit.
Toch fijn en uniek, deze software vrijheid.................
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Tom

  • Lid
Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #39 Gepost op: 2018/11/11, 20:08:23 »
Idem wie Ron ,dacht zelfs gelijktijdig op Xubuntu overgestapt  =D wel tussen door Mint 2 jaar gebruikt die ik toe niet zo ingewikkeld (complex)  vond als nu.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #40 Gepost op: 2018/11/11, 20:53:33 »
dacht zelfs gelijktijdig op Xubuntu overgestapt
Dat was met het verdwijnen van Gnome-2 uit Ubuntu.
Toen hebben we alle versies bekeken, waarbij de komst van XFCE 4.12 een openbaring bleek (voor mij).
Daarna ben ik altijd XFCE trouw gebleven :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Onderwerpen promotie team
« Reactie #41 Gepost op: 2018/11/14, 18:44:31 »
Ron, misschien vergis ik me... Maar destijds heb ik een schijf opgehaald bij Dennis Kaarsemaker in Lelystad, die had toen een doos vol!
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF