Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zen Creative  (gelezen 3663 keer)

Offline wiert

  • Lid
Zen Creative
« Gepost op: 2008/01/04, 21:23:55 »
Mijn mp3-speler (Zen creative) wordt niet op dezelffde manier als extern apparaat herkend zoals bv mijn camera of een andere mp3-speler. D.w.z. er verschijnt geen icoon naast mijn andere shcijven en cd-roms etc.  Bestanden kan ik daarom alleen uitwisselen via Gnomad (wat overigens prima werkt, beter dan die troep die Creative er zelf voor windows bij leverde). Wie weet hoe dit komt?

Offline wutnubu

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/05, 08:40:53 »
Een ander protocal, MTP (is dat Microsoft Transfer Protocol?). Dus de afspraken over hoe informatie heen en weer gaat tussen de Zen en de Pjoeter, stroompjes dus ;)

Amarok kan het ook heel goed hoor.

Zoek eens op dit forum voor nadere uitleg en software instellingen.

Veel luisterplezier

Groet

Offline sveens

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/08, 09:11:47 »
Het blijft moeilijk. Ook ik heb de Creative Zen gekocht, dus niet de Touch of de Stone maar gewoon de ZEN. Dat is wel belangrijk om goed te vermelden welke Creative speler je hebt gekocht.

Ik ben dus nu bezig om uit te zoeken hoe ik mijnj CREATIVE ZEN 4GB aan de praat krijg.

Gnomad2 zegt dat hij geen media apparaat aan de USB bus vindt.

Amarok ziet hem ook niet.

Gezocht via google met "Linux + Creative Zen".

Ik botste op deze link.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=199250&highlight=zen

Vanavond ga ik dat eens lekker uitzoeken. Wie zin heeft, ga je gang.

gr,

Stef

Offline wutnubu

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/08, 10:08:58 »
Rhythmbox kan er ook goed mee overweg hoor..

Plugin MTP installeren.

Groet

Offline sveens

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/08, 10:47:15 »
Citaat van: w.hellinga
Rhythmbox kan er ook goed mee overweg hoor..

Plugin MTP installeren.

Groet
Dat weet ik nog dat ik de CREATIVE ZEN TOUCH had. Maar nu heb ik de CREATIVE ZEN. Deze heeft dus geen HDD maar flash geheugen. Schijnbaar werkt dat toch weer anders.  Als ik de speler aansluit op  de usb poort dan gaat hij wel aan en de batterij wordt opgeladen, maar verder niets. Hij wordt gewoon verder niet herkend door het systeem. Ik heb alle topics op dit forum gelezen en geprobeerd uit te voeren, maar zonder resultaat.

Ik zal trouwens nog eens goed kijken welke versie ik heb met Gnomad2 want dat kan natuurlijk ook een probleem zijn. Op deze site http://gnomad2.sourceforge.net/? moet volgens mij toch ook wat tehalen zijn. Die setup die je vindt in het hoofdmenu van deze site is duidelijk, alleen ik kom niet door dat script. Hij zeurt over een verbinding. Die snap ik dus niet


export CVSROOT=:pserver:anonymous@cvs.sourceforge.net:/cvsroot/libnjb
cvs login (mijn root password, maar of dat goed is weet ik niet)
cvs -z3 co libnjb

Offline sveens

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/08, 10:49:53 »
Citaat van: sveens
Citaat van: w.hellinga
Rhythmbox kan er ook goed mee overweg hoor..

Plugin MTP installeren.

Groet
Dat weet ik nog dat ik de CREATIVE ZEN TOUCH had. Maar nu heb ik de CREATIVE ZEN. Deze heeft dus geen HDD maar flash geheugen. Schijnbaar werkt dat toch weer anders.  Als ik de speler aansluit op  de usb poort dan gaat hij wel aan en de batterij wordt opgeladen, maar verder niets. Hij wordt gewoon verder niet herkend door het systeem. Ik heb alle topics op dit forum gelezen en geprobeerd uit te voeren, maar zonder resultaat.

Ik zal trouwens nog eens goed kijken welke versie ik heb met Gnomad2 want dat kan natuurlijk ook een probleem zijn. Op deze site http://gnomad2.sourceforge.net/? moet volgens mij toch ook wat tehalen zijn. Die setup die je vindt in het hoofdmenu van deze site is duidelijk, alleen ik kom niet door dat script. Hij zeurt over een verbinding. Die snap ik dus niet


export CVSROOT=:pserver:anonymous@cvs.sourceforge.net:/cvsroot/libnjb
cvs login (mijn root password, maar of dat goed is weet ik niet)
cvs -z3 co libnjb
We zien wel.  Wat ik niet snap van Creative is dat er best veel Linux gebruikers hun spul koopt maar dat ze daar eigenlijk niets mee wil hebben, met Linux dus.

Als Creative van Linux zou houden dan was het leven perfect.

Offline wutnubu

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/08, 10:53:07 »
Geef eens een linkje naar een plaatje van je Zen, volgens mij moet het met Rhythmbox gewoon direct werken als je de juiste pluging activeert.

Hier hebben we deze http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=15283

Groet

Offline sveens

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/08, 11:23:25 »
Citaat van: w.hellinga
Geef eens een linkje naar een plaatje van je Zen, volgens mij moet het met Rhythmbox gewoon direct werken als je de juiste pluging activeert.

Hier hebben we deze http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=15283

Groet
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=16999

s.v.p.

groet,


Stef

Offline sveens

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/09, 09:40:59 »
Nou, ik heb nu een link gevonden die ik vanavond ga uit proberen.


http://tiagoboldt.net/blog/creative-zen-linux/

Deze link is explicite gericht op de ZEN. Ik heb het gevoel dat hier wat te halen valt.


Gisteravond bezig geweest met een andere link maar dat lukte niet. Ook dat ga ik nog eens proberen, tenzij bovenstaande lukt.


gr,

Stef

Offline sveens

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/09, 11:49:26 »
Citaat van: sveens
Nou, ik heb nu een link gevonden die ik vanavond ga uit proberen.


http://tiagoboldt.net/blog/creative-zen-linux/

Deze link is explicite gericht op de ZEN. Ik heb het gevoel dat hier wat te halen valt.


Gisteravond bezig geweest met een andere link maar dat lukte niet. Ook dat ga ik nog eens proberen, tenzij bovenstaande lukt.


gr,

Stef
Er stond op bovenstaande link nog een link.

Ik denk dat de Creative Zen users wat geduld moeten hebben totdatals de nieuwe Ubuntu 8.04 uitkomt. Lees dit, best belangrijk. Nu maar hopen dat het allemaal werkt.

http://tiagoboldt.net/blog/ubuntu-hardy-alpha-5/

gr,

Stef

Offline wutnubu

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/09, 11:51:08 »
Plaatje, idd een andere dan we hier hebben, helaas.

Groet

Offline sveens

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/11, 20:18:15 »
Nou, ik heb Ubuntu 8.04 Beta geinstalleerd. Rhytmbox geopend, plugin MTP device aangevinkt en hij vindt hem. De Creative Zen dus.Ik moet alles verder nog uittesten maar ik denk daty het wel goed komt; hij zag dus ook al mijn mp'3's op mijn Zen. Wat mij betreft is dit topic opgelost.

Mocht ik nog problemen ondervindedn dan open ik een nieuwe topic

gr,

Stef

Zen Creative
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/11, 20:20:29 »
Je kan ook gewoon bij je eerste post op 'Markeren als niet opgelost' Klikken (Of 'Markeren als opgelost')
Dit kan elke gebruiker... :D
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline merijn

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/28, 19:28:06 »
Hoi,ik heb de volgende vraag.
Ik heb een Zen van creative de uitgave met 4gb.
Daar had ik toen ik nog windows had natuurlijk de nieuwste firmware op gezet.
Nu gebruik ik Ubuntu Hardy x64.
Nu herkend hij hem wel prima met de Rhytmbox music player,nadat ik er de mtp plugin mee heb aan gezet.
Ik kan echter alleen maar de bestanden lezen die er nog opstaan,maar helaas niet wissen als ik dat wil van mijn zen.
Weet iemand misschien hoe ik er dan volledige toegang op moet krijgen?.
Of moet ik mijn zen dan formatteren onder Linux?,en weet iemand hoe ik dat misschien dan eventueel moet doen?.

Alvast bedankt.

Groeten,

Merijn

Eider

  • Gast
Zen Creative
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/29, 10:45:59 »
Probeer eens of het programma Gnomad 2 wel werkt.

Ik heb zelf een Creative Zen van 8gb en met Gnomad2 kan ik muziek en bestanden erop zetten en eraf halen. Werkt best fijn :)!

Offline merijn

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/29, 23:15:37 »
Ok ik zal het eens testen,bedankt

Offline merijn

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/29, 23:44:08 »
Ik heb het geprobeerd,hij ziet hem wel met gnomad2,maar weer kan ik mijn Zen weer niet leeghalen.
Hij wil het gewoon niet doen,als ik zeg rescan contents,dan komt alles net zo hard weer terug.
Ook heb ik om mogelijk dit probleem op te lossen enable turbomode in het preferences menu uitgezet.
Er stond bij dit te doen als zich problemen voordoen.
Weet je misschien een andere oplossing?.
al vast bedankt.

Eider

  • Gast
Zen Creative
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/30, 11:23:01 »
Probeer eens gnomad als superuser op te starten vanuit de terminal (sudo gnomad2).
Dan ook proberen bestanden weg te gooien via gnomad2 bij dataoverdracht.

Kijk dan eens of het wel werkt en / of je foutmeldingen te zien krijgt in de terminal.

Offline merijn

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #18 Gepost op: 2008/06/30, 18:12:20 »
Ik heb het geprobeerd wat je hebt uitgelegd,maar ik krijg dan steeds de melding Unable to delete files.
Hoe zou ik dan de gebruikersrechten kunnen wijzigen van mijn zen?.
Ik vind dit opmerkelijk want ik heb precies geprobeerd wat je vertelde en ben nu root  in de terminal.
Ra ra hoe kan dat?.
Ik heb toch als Rootgebruiker alle rechten?.

Eider

  • Gast
Zen Creative
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/30, 18:15:26 »
Misschien ligt het dan toch aan het feit dat jij een andere firmware-versie erop hebt staan.
Ik heb op mijn Zen geen nieuwe firmware erop staan.

Kun je gewoon op de speler zelf wel via het menu een bestand verwijderen?

Offline merijn

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/30, 20:19:10 »
nee op mijn eigen zen gaat het ook niet,hoe kan dat dan?.
Mijn firmware op de Zen is gewoon deze 1.21.01e,ik weet niet welke jij hebt.
Wat ik kan proberen is mijn zen helemaal resetten misschien bij iemand die een windows pc heeft,met de zen resettool die bij creative beschikbaar is.
Deze tool werkt helaas niet onder wine dus moet wel onder windows.
Op mijn pc heb ik alleen maar Ubuntu Hardy x64 staan.
Misschien is dat dan de enige oplossing,om alles goed te krijgen.
Daarna ga ik er weer muziek opzetten met Linux en ga dan nog eens proberen of ik het er dan wel af kan krijgen,met Rhytmbox,of Gnomad2.

Eider

  • Gast
Zen Creative
« Reactie #21 Gepost op: 2008/06/30, 20:31:11 »
Ik heb dezelfde versie.

Probeer je Zen eens te resetten (onderaan) met een pincet ofzo.

Offline merijn

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #22 Gepost op: 2008/07/01, 17:13:17 »
O,ik wist niet eens dat er een resetknopje op zat,ik heb het op mijn zen gevonden.
In dit geval ga ik het proberen,want dat knopje is er voor de situatie van mij.
badankt.
Nou ik heb het net geprobeerd,maar nog geen reultaat,wel vreemd.
Dan probeer ik het echt maar op een windowsmachine dan maar.
Dan moet ik maar wachten tot vrijdag avond,dan ben ik bij een collega die windows gebruikt.

Offline merijn

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #23 Gepost op: 2008/07/05, 15:03:55 »
Hoi,ik heb mijn zen gisteren op een windowsXP pc geformatteerd.
Nu ben ik hem aan het testen of hij het nu wel doet hier bij mij met Ubuntu Hardy X64.
Tevens heb ik ook ntfs utilities voor Linux geinstalleerd hier bij mij op de eigen pc,misschien omdat ik die niet had,had  ik mogelijk de problemen met het uitlezen van mijn Zen.
Op dit moment ben ik er even weer wat liedjes op aan het zetten.
Ok dat heb ik ook getest,en ik heb ze er weer afgehaald.
Nu werkt mijn Zen wel weer goed gelukkig.
Volgens mij is het probleem nu opgelost met mijn Zen onder Linux.
Ik wil iedereen bedanken die mij heeft geholpen op dit forum.
Voor andere mensen op dit forum kan ik dan weer wat hulp anbieden dat zij weer niet weten.
Daar zijn we tenslotte voor hier op het Ubuntu forum het is een familie,eigenlijk.
Lang leve dit forum en natuurlijk ook Ubuntu.

Offline merijn

  • Lid
Zen Creative
« Reactie #24 Gepost op: 2008/08/01, 17:32:26 »
Mooi,alles werkt nu prima met mijn Zen.
Het werkt gewoon met Rhytmbox,ik weet niet wat het ding (Zen) voor crisis had.
nu heb ik een tijdje 8.0.4.1 draaien en nu zijn alle problemen opgelost.
Ik denk dat er,gewoon nog wat bugs weggewerkt moesten worden in de vorige hardy,wat dus met 8.0.4.1 is opgelost.