Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz en xfce  (gelezen 233 keer)

compiz en xfce
« Gepost op: 2015/04/27, 19:01:59 »
os = Xubuntu 14.04
graf.kaart = geforce gt730 2 gb
ram = 8 gb
ssd = Samsung Evo 850  250 gb

Ik heb een vraag omtrent een wellicht ietwat vreemde combinatie, namelijk Xubuntu met de Xfce desktop en Compiz. Ik vind de Xfce desktop erg prettig werken en heb net een nieuwe pc in werking genomen met voldoende 'power' aan boord (zie hierboven). Nou weet ik dat de Xfce desktop een lichtgewicht gebruikersomgeving is voor vaak wat oudere, minder krachtige computers. Voor mijn pc geldt dat dus niet. Die is krachtig genoeg voor leuke grafische effecten en ik ben het eea aan het uittesten. Nou kwam ik Compiz tegen en ik heb er het nodige over gelezen. Mooie effecten, maar soms lees ik ook dat pc's er door vastlopen of dat er andere vervelende problemen ontstaan.
Ik ben benieuwd of er gebruikers zijn die ervaringen hebben met Compix icm met Xubuntu en of die ervaringen over het algemeen positief zijn of wellicht negatief? Is het een aan te raden combinatie of kan ik er beter vanaf zien? Wanneer de zaak mocht vastlopen, zijn problemen dan simpel te verhelpen door Compiz de deinstalleren?  Of zijn er betere alternatieven?
Voordat ik er mee aan de slag ga, leek het me verstandig om voornoemde vragen op dit forum voor te leggen, teneinde niet tegen vervelende verrassingen aan te lopen. Voorkomen is immers nog altijd beter dan genezen ;)
Alvast bedankt...
Een boek doet het altijd...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: compiz en xfce
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/27, 19:12:28 »
Compiz: mooie effecten, maar niet betrouwbaar en stabiel genoeg voor een productiecomputer (een werkpaard dat 't altijd moet doen).....

Offline jan11000

  • Lid
Re: compiz en xfce
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/27, 19:15:32 »
Misschien ubuntu mate proberen als je daar tijd voor hebt, en je het grafisch goed vind, en het is nog lichter dan xubuntu.
Daar kun je via een vinkje zetten compiz aanzetten.
Zou wel de laatste versie proberen.

Re: compiz en xfce
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/27, 20:47:29 »
Pjotr en Jan11000 bedankt voor de reacties.

Een stabiele pc is voor mij een absolute must! Helaas voor Compiz, maar dat gaat 'm dan niet worden.
Een boek doet het altijd...