Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: service wordt niet gestart omdat externe schijf tjdens boot niet is gemount  (gelezen 540 keer)

josoost

  • Gast
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb al wat lopen zoeken hier en op andere (engelstalige )sites maar kan (nog) geen oplossing vinden voor het volgende probleem.

De situatie is : ubuntu 9.04 desktop draaiend in een virtualbox. Hierin wordt een mailserver gedraaid nl Kerio.

Bij de standaard instellingen met Kerio in de /opt/kerio/store start de service wordt gewoon opgestart met de service.

Nou heb ik deze /opt/kerio/store map gewijzigd naar een map op een externe schijf (NFS, Iomega storecenter) /mnt/kerio/store
Wanneer ik dan opnieuw opstart geeft het kerioscript een fout dat deze map niet kan worden gevonden.
Ik heb naar mijn idee alles al geprobeerd te veranderen zoals de volgorde bij via update-rc.d, een symbolische link gemaakt, alle mogelijke mount scripts die bij opstarten staan in volgorde gewijzigd maar Kerio blijft weigeren de map te vinden tijdens opstarten.
Of de netwerkmap nu via nfs is of een ext3 maakt niet uit.. Kerio blijft weigeren
Een mount -a toegevoegd in de kerio script was ook zonder resultaat.

Als eenmaal is opgestart dan kan ik wel handmatig de service opstarten. Maar dat is nu net niet mijn bedoeling omdat dan ook root wachtwoord gevraagd wordt.

Heeft iemand een idee?  Ik zie ergens denk ik wat over het hoofd maar na dagen zoeken zie ik even niet meer wat.