Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu en sopcast  (gelezen 1351 keer)

xubuntu en sopcast
« Gepost op: 2011/08/19, 03:59:24 »
Hallo ik ben een bijna gebruiker maar nog niet over de streep, nu vroeg ik me af of sopcast en andere streamprogramma's werken via xubuntu, ik heb namelijk een oude laptop waarop nu xp draaid, en die wil ik er helemaal afgooien en xubuntu eropzetten, maar ik gebruik de laptop alleen voor surfen en streams bekijken, wat is wijsheid, xp ernaast draaien of alleen op xubuntu, heb een harde schijf van 20 gb en iets van 600 mb intern geheugen (aser laptop travelmate)
bvd
« Laatst bewerkt op: 2011/08/19, 04:01:27 door lvklaveren »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: xubuntu en sopcast
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/19, 19:26:06 »
Zet Xubuntu naast XP, en zorg ervoor dat Xubuntu 10 GB krijgt. Installeren is een makkie, en gaat zo (instructie is voor Ubuntu, maar verloopt identiek bij Xubuntu):
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Specifiek over Xubuntu:
http://sites.google.com/site/computertip/xubuntu

Offline jolo

  • Lid
Re: xubuntu en sopcast
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/20, 14:45:20 »
nu vroeg ik me af of sopcast en andere streamprogramma's werken via xubuntu,
Je noemt geen Xubuntu versie. Dus neem ik aan dat je het hebt over Xubuntu 11.04. Check daarom deze hyperlink Install SopCast Player In Ubuntu 11.04 Natty Narwhal [PPA]. Waarvan de PPA installatie instructies ook te gebruiken zijn voor Xubuntu.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: xubuntu en sopcast
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/20, 16:55:06 »
Maar nu heb ik een probleem nr2
Ik heb "per ongeluk"unbuntu erop geinstalleerd, en wil toch echt xubuntu, kan ik hem er gewoon overheen installeren of moet ik alles eraf gooien en hoe werkt dat?
en het liefst wil ik xubuntu als stand alone draaien, want samen met xp is het systeem akelig sloom

gr

Re: xubuntu en sopcast
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/20, 23:19:14 »
Maar nu heb ik een probleem nr2
Ik heb "per ongeluk"unbuntu erop geinstalleerd, en wil toch echt xubuntu, kan ik hem er gewoon overheen installeren of moet ik alles eraf gooien en hoe werkt dat?
en het liefst wil ik xubuntu als stand alone draaien, want samen met xp is het systeem akelig sloom

gr

Die tweevoudige opstart zou eigenlijk niet mogen uitmaken voor de snelheid aangezien het systeem waarin je opstart gewoon volledige beschikking heeft over de systeembronnen, m.u.v. een deel van de harde schijf natuurlijk. Dus als (x)ubuntu sloom is komt dat niet doordat XP ernaast staat.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: xubuntu en sopcast
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/20, 23:28:04 »
Verlaag de swapneiging eens:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Swapneiging-is-te-hoog:-op-computer

Met weinig RAM-geheugen, maakt dat een hoop verschil voor de snelheid.  :)