Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe muziekspeler  (gelezen 1080 keer)

Offline gerrit6

  • Lid
Nieuwe muziekspeler
« Gepost op: 2011/12/10, 17:17:17 »
Hallo allemaal,

Ik gebruik al mijn hele Ubuntu-carrière Amarok om muziek af te spelen. Nu heb ik zo de indruk dat deze niet zo populair mee is. Of ben ik mis? Maar dit terzijde... Mijn eigenlijke vraag is welk programma jullie nu gebruiken om muziek af te spelen en om muziek op een mp3-speler te zetten? Of welk programma jullie hiervoor aanraden...

Alvast bedankt!

Gerrit

Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/10, 17:44:31 »
Amarok is juist wat populairder geworden de afgelopen maanden omdat een hoop mensen naar KDE geswitcht zijn.
Wat ik gebruik is VLC en muziek op mijn tablet zetten doe ik gewoon via Nautilus.

Maar als je een leuke speler zoekt i.p.v. Amarok die ook muziek op je MP3 kan zetten, dan kan ik je Banshee aanraaden :)

Offline bwman

  • Lid
Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/10, 20:13:17 »
Banshee doet hier niets dan crashen heb er rhytmbox terug opgezet, en ben nu tomahawk aan het uittesten, die lijkt hier zeer goed te werken, ik weet het oppassen met toevoegen van ppa die extern aangebracht worden. Maar hij staat hier voorlopig op mn test pc.

http://www.tomahawk-player.org/
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/10, 20:46:48 »
Tomahawk had ik ook geprobeerd. Fijne speler an sich, maar het is niet echt heel erg anders dan Banshee (ja, ik heb geen last van een crashende Banshee, vandaar).

Offline vilamar

  • Lid
Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/10, 21:16:57 »
'Clementine' gebruik ik in Ubuntu en ben daar meer dan tevreden over. Of die in Kubuntu beschikbaar is weet ik niet.

Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/10, 21:22:51 »
'Clementine' gebruik ik in Ubuntu en ben daar meer dan tevreden over. Of die in Kubuntu beschikbaar is weet ik niet.


Ubuntu en Kubuntu hebben exact dezelfde pakketbronnen. Wat in Ubuntu beschikbaar is, is dus ook in Kubuntu beschikbaar ;)

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/11, 01:16:36 »
Ik ben erg tevreden over Audacious om muziek af te spelen. Ik heb geen mp3-speler, dus misschien vergis ik me, maar kan je daar niet gewoon met Nautilus muziek opzetten zoals je ook bij een usb-stick zou doen?

Offline Suns

  • Lid
Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/11, 07:02:53 »
Ik gebruik VLC voor alle muziek en video bestanden en als je naar deze website gaat http://www.videolan.org/vlc/skins.php kan je veel skins downloaden , een MP3 sleep ik gewoon naar me MP3 speler en klaar ben je de kind doet de was :-))
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/11, 10:28:01 »
Ik gebruik thuis music player daemon (mpd) met ncmpcpp als client. Ncmpcpp is een terminal programma met een ncurses interfaces. Er zijn ook gui clients voor mpd, zoals sonata. Op m'n werk gebruik ik Guayadeque,  het duurt misschien even voor je de juiste spelling te pakken hebt, maar het is een prima speler ;)

Om muziek op m'n mp3 speler te zetten gebruik ik gewoon een filemanager als nautilus of thunar. De mogelijkheid om dat te doen is voor mij altijd een van de vereiste bij de aanschaf van een mp3 speler.

[edit]Guayadegue -> Guayadeque  :-[ [/edit]
« Laatst bewerkt op: 2011/12/11, 12:21:17 door FreeTheBee »

Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/11, 12:08:22 »
Ik gebruik thuis music player daemon (mpd) met ncmpcpp als client. Ncmpcpp is een terminal programma met een ncurses interfaces. Er zijn ook gui clients voor mpd, zoals sonata. Op m'n werk gebruik ik Guayadegue,  het duurt misschien even voor je de juiste spelling te pakken hebt, maar het is een prima speler ;)

Om muziek op m'n mp3 speler te zetten gebruik ik gewoon een filemanager als nautilus of thunar. De mogelijkheid om dat te doen is voor mij altijd een van de vereiste bij de aanschaf van een mp3 speler.

MPD gebruik ik nu ook :) Meestal met Ncmpc maar ook wel eens met Sonata (of allebei tegelijk, geen probleem). Rhythmbox vind ik ook een fijne speler, vooral voor podcasts en radio.

Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/11, 12:17:31 »
Clementine is zeker aanbevelingswaardig ! Zeker goede interface en doet alles wat ie moet doen zonder hicks of andere problemen.

Ik zou zeggen: probeer het even, met Ubuntu kan je dat zonder je hele OS te besmetten. Bevalt het je niet, dan kan je alsnog deïnstalleren.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/11, 13:19:56 »
Ik gebruik VLC voor alle muziek en video bestanden en als je naar deze website gaat http://www.videolan.org/vlc/skins.php kan je veel skins downloaden , een MP3 sleep ik gewoon naar me MP3 speler en klaar ben je de kind doet de was :-))
Bedankt Suns voor de site, ik gebruik ook voor alle media- bestanden eigenlijk alleen maar VLC.

Offline axelv

  • Lid
Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/11, 15:06:15 »
Ik zou zeggen: probeer het even, met Ubuntu kan je dat zonder je hele OS te besmetten. Bevalt het je niet, dan kan je alsnog deïnstalleren.

Uitgaande van deze visie, kun je ook altijd DeaDBeeF eens proberen :)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Nieuwe muziekspeler
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/11, 15:44:45 »
Heb Amarok vervangen door Clementine: eenvoudige en strakke interface, bevalt mij prima!