Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OS op USB  (gelezen 432 keer)

Offline amrus

  • Lid
OS op USB
« Gepost op: 2015/03/28, 18:06:56 »
hallo,
Ik heb hier een wat oudere laptop ( Compaq Intel Pentium Dual CPU 3200 2.00GHz X2, Geheugen 1,9 Gib) waar ik Puppy Linux op draai via USB.
Mijn vraag is, bestaan er andere distros die dat ook kunnen.
Puppy ontvangt geen updates en na een tijdje weigert firefox bepaalde pagina's te openen (Youtube enz)

Alvast bedankt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: OS op USB
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/28, 19:37:15 »
Alles kan, maar of het verstandig is.... USB-stokkies zijn niet gebouwd op de vele schrijfacties die een normale installatie met zich meebrengt. Daar heb je een SSD voor nodig, als je 't bij flashgeheugen wil houden.

Het beste is om 'n opstartbaar USB-staafje te maken met de nieuwste *buntu. Waarmee je dan telkens een uitprobeersessie (livesessie) start. Je kunt dan ook een deel van de ruimte op het staafje reserveren voor opslag van documenten en zo.

Let op: installeer niks, in de livessie! Dan raakt de boel onherroepelijk in de prut.

Elk half jaar kun je er dan weer een nieuwe *buntu op gooien, dus je blijft min of meer "bij de tijd".

Als je een stokkie wil met volledige multimedia-ondersteuning, pak dan de nieuwste Linux Mint. Zelfde procedure.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: OS op USB
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/28, 19:40:55 »
Hier heb ik een USB-hardeschijf van 20GB (1,8 inch) waar ik dat mee doe.
Dit is onverwoestbaar, sneller dan een goedkope stick en kostte (5 jaar geleden) €12.50
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline amrus

  • Lid
Re: OS op USB
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/29, 15:08:51 »
Ron, ik denk dat ik het ook eens ga proberen  met een USB harde schijf
Bedankt