Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IPv6-probleem opgelost door updates?  (gelezen 3705 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
IPv6-probleem opgelost door updates?
« Gepost op: 2010/01/11, 17:43:11 »
Ik kreeg vandaag wat updates binnen voor Karmic, waaronder een paar die een veelbelovende omschrijving hadden: namelijk (waarschijnlijk) het herstellen van de vervelende fout waardoor IPv6-gerelateerde zaken een enorme vertraging van het internet veroorzaken bij sommige hardware.

Tot op heden moesten de getroffenen daarom IPv6 geheel uitschakelen. Vermoedelijk is dat nu niet meer nodig. Ik kan het zelf niet uitproberen, want ik had dat probleem sowieso niet (geluk gehad met m'n ijzerwaar...).

Daarom een verzoek: willen de mensen die het betreft, even IPv6 weer inschakelen en kijken of hun probleem voorbij is na deze updates?

Offline Brillie

  • Lid
Re: IPv6-probleem opgelost door updates?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/13, 12:26:42 »
Ik kreeg vandaag wat updates binnen voor Karmic, waaronder een paar die een veelbelovende omschrijving hadden: namelijk (waarschijnlijk) het herstellen van de vervelende fout waardoor IPv6-gerelateerde zaken een enorme vertraging van het internet veroorzaken bij sommige hardware.

Tot op heden moesten de getroffenen daarom IPv6 geheel uitschakelen. Vermoedelijk is dat nu niet meer nodig. Ik kan het zelf niet uitproberen, want ik had dat probleem sowieso niet (geluk gehad met m'n ijzerwaar...).

Daarom een verzoek: willen de mensen die het betreft, even IPv6 weer inschakelen en kijken of hun probleem voorbij is na deze updates?

Hoe schakel ik het weer in?


Re: IPv6-probleem opgelost door updates?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/13, 18:40:51 »
Kijk eens hier item 13
http://sites.google.com/site/computertip/fouten

met dank aan Pjotr
« Laatst bewerkt op: 2010/01/13, 18:45:44 door RobertPeter »
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline Brillie

  • Lid
Re: IPv6-probleem opgelost door updates?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/14, 12:39:14 »
Kijk eens hier item 13
http://sites.google.com/site/computertip/fouten

met dank aan Pjotr

Het staat daar dus niet tussen om het weer aan te zetten. Echter al wel gevonden: sudo sysctl net.ipv6.conf.all.disable_ipv6=0

Je moet het maar even weten.

Re: IPv6-probleem opgelost door updates?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/14, 13:35:16 »
Kijk eens hier item 13
http://sites.google.com/site/computertip/fouten

met dank aan Pjotr

Het staat daar dus niet tussen om het weer aan te zetten. Echter al wel gevonden: sudo sysctl net.ipv6.conf.all.disable_ipv6=0

Je moet het maar even weten.

Volgens mij kan je gewoon weer opnieuw dubbelklikken op de bewuste regel dan zet hij hem weer op false

Maar goed er zijn meer wegen naar Rome.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline timosha

  • Lid
Re: IPv6-probleem opgelost door updates?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/15, 20:11:48 »
Sinds die update staat in Network Manager op alle verbindingen IPv6 op "ignore".
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: IPv6-probleem opgelost door updates?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/15, 20:20:17 »
Sinds die update staat in Network Manager op alle verbindingen IPv6 op "ignore".

Hmmm... dat klinkt dan eerder, alsof ze het niet hebben opgelost, maar een stoplap oftewel noodverbandje hebben toegepast... Of zie ik dat verkeerd?

Offline timosha

  • Lid
Re: IPv6-probleem opgelost door updates?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/15, 20:50:46 »
Sinds die update staat in Network Manager op alle verbindingen IPv6 op "ignore".

Hmmm... dat klinkt dan eerder, alsof ze het niet hebben opgelost, maar een stoplap oftewel noodverbandje hebben toegepast... Of zie ik dat verkeerd?

Maar dat noodverbandje werkt wel. En blijkbaar zijn ook mijn WEP problemen opgelost. Ik kan een WEP key nu alfabetisch of hexadecimaal ingeven. Voorheen werkte alleen hex.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline pip

  • Lid
Re: IPv6-probleem opgelost door updates?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/17, 19:30:38 »
Zowaar, vanavond ipv6 weer ingeschakeld en ....alles werkt, zelfs Evolution die het ook met uitgeschakelde ipv6 niet deed. Het duurde trouwens wel lang voordat voor deze bug een fix kwam. Zou het zo'n lastig probleem zijn geweest?
intel dual core 3.4 GHz  Ati radeon HD 2400
Ubuntu Lucid