Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vele ergenissen en vreugde  (gelezen 1596 keer)

Vele ergenissen en vreugde
« Gepost op: 2012/02/03, 17:23:00 »
Hallo iedereen,
Gebruik nu al jaren ubuntu 11.10 unity en 11.04 met gnome 2
Heb een paar ergenissen waar ik geen andwoord op kan vinden , de eerste is kleine verborgen schuiven en andere venster besturings elementen (word oud ) dus zie de moderne niet :(
Tweede is het kleine venster verplaats vlakje zodat altijd op vol scherm springt en ik HAAT vol scherm zeker met unity als je iets naar ander scherm of venster moet doen. :evil:
Derde is dat men op sides als FF  in het nederlands start en dan bof naar engels talige side gaat.
Zit er hard over te denken om maar virtueel een ubuntu engels te gaan draaien, en ik kan toch redelijk engels.
Vierde is de starter, vind op icoon kliken best wel handig ipv al die namen te onthouden om ze te kunnen vinden starten in de dash.dus handige manier om starters aan te maken :)
Angst voor linux nee zeker niet gebruik het al jaren en vind het rots vast en snel , en bijna alles is te vinden,het word problematisch als je iets naar het engels moet vertalen al die moderne woorden...
Andere kant een OS wat zeer stabiel is altijd werkt,een prima forum  =D

Offline JvH

  • Lid
Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/03, 18:32:20 »
Over die schuifbalken: die zijn bij een aantal programma's inderdaad min of meer verborgen. Ze zijn zichtbaar als dunne oranje lijnen aan de randen van het applicatievenster. Als je met je muiscursor over die oranje lijn heen beweegt, komen er 2 pijltjes tevoorschijn. Die kun je verslepen, of je kunt op de afzonderlijke pijltjes klikken.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/03, 19:27:34 »
Probeer eens Xubuntu, vanaf versie 11.10 vind ik het erg goed, 12.04 wordt de beste ooit !
Download hem eens en probeer het.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/03, 20:04:35 »
Probeer eens Xubuntu, vanaf versie 11.10 vind ik het erg goed, 12.04 wordt de beste ooit !
Download hem eens en probeer het.......

Of probeer even geen Xubuntu te promoten. Niet lullig bedoeld, maar zoveel mensen promoten het hier de laatste tijd i.p.v. proberen de paar kleine dingetjes van de TS op te lossen met Unity. Jammer.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/03, 20:07:16 »
Vistaus +1

Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/03, 20:15:57 »
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/03, 20:40:11 »
Vistaus +1
Vistaus +2   :)
Dan zal ik me proberen in te houden, wanneer mensen heimwee hebben :lol:
Enne Henk, was jij niet die CP/M fanaat met WordStar ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/03, 20:49:47 »
In dit geval vind ik het volkomen terecht, om Xubuntu aan te raden. Het gaat om iemand die duidelijk veel mis vindt aan Unity. Niet zomaar een enkele kleinigheid: bij een kleinigheid zou het inderdaad te ver gaan om meteen maar een heel nieuwe werkomgeving aan te raden.

Voorts gaat het slechts om een advies, van een enkele gebruiker.... Ben je het er niet mee eens, raad dan zelf wat anders aan. En laat het daarbij.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/03, 20:51:51 door Pjotr »

Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/03, 20:58:17 »
Toch heeft Vistaus een punt, de topic starter heeft een probleem met Unity. Eerst eens kijken of daar iets aangedaan kan worden, daarna kan een ieder altijd nog een advies geven over iets anders. En dat is geheel aan de T.S.  :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/03, 22:01:33 »
In dit geval vind ik het volkomen terecht, om Xubuntu aan te raden. Het gaat om iemand die duidelijk veel mis vindt aan Unity. Niet zomaar een enkele kleinigheid: bij een kleinigheid zou het inderdaad te ver gaan om meteen maar een heel nieuwe werkomgeving aan te raden.

Voorts gaat het slechts om een advies, van een enkele gebruiker.... Ben je het er niet mee eens, raad dan zelf wat anders aan. En laat het daarbij.

Nou dat lijkt mij niet?

Volgens mij valt dat van Firefox makkelijk op te lossen.

Ga naar Bewerken>Voorkeuren>Inhoud>Talen>Kiezen


Is Firefox zelf wel in het Nederlands? Anders even nakijken of je dit heb geinstalleerd heb in het Ubuntu Software Centrum.

Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/03, 22:13:09 »
Vistaus +1
Vistaus +2   :)
Dan zal ik me proberen in te houden, wanneer mensen heimwee hebben :lol:
Enne Henk, was jij niet die CP/M fanaat met WordStar ?

Inderdaad. Wat een geheugen heb jij zeg.   :D
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/04, 00:24:16 »
Enne Henk, was jij niet die CP/M fanaat met WordStar ?
Inderdaad. Wat een geheugen heb jij zeg.   :D
Valt mee, CP/M 2.2 heb ik ooit herschreven voor de Z80 (korter, sneller) op een Bondwell 12-14 computer, vandaar dat ik het heb onthouden......
hpe cuagn,
pa0bak :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Vele ergenissen en vreugde
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/04, 01:01:48 »
[..............................]
hpe cuagn,
pa0bak :lol:

73, PA2HO   :)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)