Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'Er is een probleem met dit station'  (gelezen 3403 keer)

'Er is een probleem met dit station'
« Gepost op: 2017/09/22, 21:44:31 »
Geen echt probleem, maar het is erg irritant:
Telkens ik mijn Garmin GPS of een SD-kaartje dat ik in mijn camera gebruik via VirtualBox onder Windows 10 aansluit, krijg ik de melding 'Er is een probleem met dit station. Scan het station en los het probleem op.'
Er is helemaal geen probleem - ik kan die kaartjes gewoon gebruiken, maar Windows doet er steeds lastig over !?
Hoe geraak ik van die vervelende boodschappen af ? Weet iemand raad ?

Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/22, 23:54:57 »
Als je het gewoon kunt gebruiken ondanks die melding dan klik je die toch gewoon weg en doet je ding? Boeiend dan, zo'n lege melding.
Of begrijp ik het verkeerd?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

swake

  • Gast
Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #2 Gepost op: 2017/09/23, 01:21:03 »
Ik weet niet of je hier iets met hebt .

Offline peer

  • Lid
Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #3 Gepost op: 2017/09/23, 08:08:24 »
doet windows bij mij ook altijd bij elk sd-kaartje of usb-stick. Hoort er denk ik bij. Zal je ook best wel uit kunnen zetten maar ik weet niet hoe.

Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/23, 10:37:13 »
doet windows bij mij ook altijd bij elk sd-kaartje of usb-stick. Hoort er denk ik bij. Zal je ook best wel uit kunnen zetten maar ik weet niet hoe.
Dat het 'er bij hoort' zou ik wel heel gek vinden, maar is mogelijk. Maar ik hoop toch dat je dat ergens kunt uitzetten, maar 'hoe' ? - dat is in feite mijn vraag.

Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/23, 10:41:58 »
Als je het gewoon kunt gebruiken ondanks die melding dan klik je die toch gewoon weg en doet je ding? Boeiend dan, zo'n lege melding.
Of begrijp ik het verkeerd?
Ik kan er gewoon mee werken, dat is inderdaad geen probleem; en een lege melding zou ik het ook niet noemen, want als ik 'm laat scannen dan scant ie echt wel. Ik wil gewoon dat Windows me niet onnodig 'lastig valt' met die overbodige meldingen.
Gelukkig hebben we Linux die we wel makkelijker naar onze hand kunnen zetten !

Offline peer

  • Lid
Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #6 Gepost op: 2017/09/23, 12:09:13 »
De enige manier om ervoor te zorgen dat windows je niet lastig valt met overbodige meldingen is windows niet gebruiken.
Dus laat het maar gewoon zo.

Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #7 Gepost op: 2017/09/23, 12:16:10 »
Als we Garmin en nog enkele andere interessante programmamakers (Access ! en Faststone o.a.) konden overtuigen om hun producten ook voor Linux te maken dan had ik Windows niet echt nodig ... tenzij om les te geven aan mensen die zoals miljoenen anderen niet weten dat Windows niet het enige OS is dat bestaat ...
We moeten helaas de realiteit onder ogen durven zien ...  :rolleyes:

Offline rico70

  • Lid
Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #8 Gepost op: 2017/09/23, 12:29:52 »
Voor een Garmin GPS heb je geen windows nodig.
Kaarten kan je van OpenStreetMap gebruiken http://garmin.openstreetmap.nl/
Firmware updates zijn via de Garmin forums (en diverse andere sites) te downloaden.

Offline jan11000

  • Lid
Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #9 Gepost op: 2017/09/23, 12:37:17 »
Vermoedelijk ontkoppel je het kaartje niet goed.
Dus altijd via software ontkoppelen, dan pas kaartje eruit halen.

Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #10 Gepost op: 2017/09/23, 14:04:54 »
Voor een Garmin GPS heb je geen windows nodig.
Kaarten kan je van OpenStreetMap gebruiken http://garmin.openstreetmap.nl/
Firmware updates zijn via de Garmin forums (en diverse andere sites) te downloaden.
Ik gebruik altijd OpenStreetmap-kaarten of Freizeitkarten (die bevatten hoogtelijnen !).
Maar BaseCamp is toch wel een prima programma en draait niet onder Linux. :'(

Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #11 Gepost op: 2017/09/23, 14:08:21 »
Vermoedelijk ontkoppel je het kaartje niet goed.
Dus altijd via software ontkoppelen, dan pas kaartje eruit halen.
Doe ik altijd. Daar ligt het dus niet aan.
Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat de kaartjes (in Garmin GPS of in Camera) niet geformatteerd zijn in Windows en dat kan die blijkbaar niet goed verdragen !?

Offline rico70

  • Lid
Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #12 Gepost op: 2017/09/23, 15:22:55 »
Maar BaseCamp is toch wel een prima programma en draait niet onder Linux. :'(
Mwah, zo fantastisch vind ik het niet, maar smaken verschillen.
Heb je QMapShack al eens geprobeerd?

Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #13 Gepost op: 2017/09/23, 15:26:26 »
Ik wil gewoon dat Windows me niet onnodig 'lastig valt' met die overbodige meldingen.
Gelukkig hebben we Linux die we wel makkelijker naar onze hand kunnen zetten !

Het heeft ook soms weer zijn voordelen hoor.  =D

Zo heb ik een 'reclame' usb-stick die de reclame onder win automatisch opstart. Je weet wel, zo'n lastige stick die niemand wil want irritant, en die je daarom gewoon gratis van ze kunt krijgen omdat ze blij zijn dat ze er vanaf zijn.
Op mijn linux nergens last van. Niks melding. Reclame start niet op want voor win, en ik kan de stick gewoon lekker als stick gebruiken.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jolo

  • Lid
Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #14 Gepost op: 2017/09/23, 15:33:38 »
In principe hoeft een SD kaartje niet geformatteerd te zijn in Windows. Een aangeschafte SD kaart is tenslotte al voorgeformatteerd.

Als je eerst in VirtualBox Windows start en aanmeldt, en dan pas een SD kaartje op een USB poort inplugt, dan zou je die direct kunnen gebruiken in Windows. Als je daarentegen eerst een SD kaartje op een USB poort inplugt, dan wordt deze automatisch gekoppeld in Ubuntu. Als je daarna pas in VirtualBox Windows start en aanmeldt,  zou deze eerst in Ubuntu moeten worden ontkoppeld. Een SD kaartje kan tenslotte slechts in één besturingssysteem tegelijk zijn aangekoppeld.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

swake

  • Gast
Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #15 Gepost op: 2017/09/23, 16:24:28 »
Citaat
Zo heb ik een 'reclame' usb-stick die de reclame onder win automatisch opstart. Je weet wel, zo'n lastige stick die niemand wil want irritant, en die je daarom gewoon gratis van ze kunt krijgen omdat ze blij zijn dat ze er vanaf zijn.

Dat is wel met vuur spelen . Het is hier wel een Ubuntuforum , maar ik wil je deze tip meegeven .
Autorun kan men in windows uitschakelen . Zo kun je eens ergens een gratis USB stick krijgen , inpluggen en een schadelijk exe bestand automatisch opent en je harde schijf versleutelt .
« Laatst bewerkt op: 2017/09/23, 16:27:45 door swake »

Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #16 Gepost op: 2017/09/23, 16:28:02 »
Dat is wel met vuur spelen . Het is hier wel een Ubuntuforum , maar ik wil je deze tip meegeven .
Autorun kan men in windows uitschakelen . Zo kun je eens ergens een gratis USB stick krijgen , inpluggen en een schadelijk exe bestand automatisch opent en je PC versleutelt .

Deze niet swake. Er zijn tegenwoordig usb sticks met hardwarematig embedded software waar je echt niets mee kunt.
Werkt niet met een autorun.inf of whatever. Is er ook niet af te formateren. Bestanden zijn ook niet zichtbaar of te benaderen, want hardware embedded (staan niet op data gedeelte). Dat krijg je er echt niet af. Dan zou je de chip er uit moeten solderen, die wel erg klein daarvoor is.  =D
Vrees niet. :evil: Als dat er wel uit te halen was zat het echt niet meer op mijne. Maar het valt mij niet lastig op linux so who cares.

En een ubuntu forum probleem zie ik ook niet. Ik heb het over een usb stick die gebruikt wordt onder ubuntu. Linux only hier!
« Laatst bewerkt op: 2017/09/23, 16:42:02 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline DeBaas

  • Lid
Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #17 Gepost op: 2017/09/23, 21:43:43 »
Windows zet altijd de verborgen map
System Volume Information
Op een partitie.
Ziet Win deze niet wordt er geklaagd en bij "repareren" word deze map aangemaakt.
Deze map heb je niet nodig, foto, film, scanner of smartphone apparatuur met flash kaartje ook niet.
Linux laat deze map ook achterwege.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: 'Er is een probleem met dit station'
« Reactie #18 Gepost op: 2017/09/24, 13:05:56 »
Windows zet altijd de verborgen map
System Volume Information
Op een partitie.
Ziet Win deze niet wordt er geklaagd en bij "repareren" word deze map aangemaakt.
Deze map heb je niet nodig, foto, film, scanner of smartphone apparatuur met flash kaartje ook niet.
Linux laat deze map ook achterwege.
Dat lijkt mij de verklaring voor het bericht 'Er is een probleem ...' Maar als ik dan laat scannen en repareren, zou ik ervan uit mogen gaan dat die System Volume Information er op staat en de volgende maal als ik 'm gebruik niet meer zou reklameren; en ik dacht dat dit wel gebeurde. Ik zal het eens beter in 't oog houden. Bedankt in elk geval voor de gouden tip !