Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ssh fout  (gelezen 2929 keer)

ssh fout
« Gepost op: 2016/09/26, 20:29:46 »
Beste mensen
Ik heb een raspberry pi 3 met ubuntu nu wil ik door midel van de terminal op de mac verbinden met mijn raspberry
Maar als ik het ip invoer van de raspberry dan krijg ik de onderstaande fout melding
Permission denied, please try again.
Iemand een idee hoe ik het fixen kan
Gr Max

Re: ssh fout
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/26, 22:21:21 »
ssh-server is ook geïnstalleerd neem ik aan?
kijk anders op de rasp naar de map .ssh, daar zie je misschien iets als hosts-allowed en denied, de laatste even wissen, wie weet helpt dat.

Als je daarna opnieuw probeert te verbinden en je ziet een mededeling als "Hola pas op man in the middle attack, are you sure?" dan zit je goed, gewoon op ja klikken.

Re: ssh fout
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/27, 18:10:01 »
ssh-server is ook geïnstalleerd neem ik aan?
kijk anders op de rasp naar de map .ssh, daar zie je misschien iets als hosts-allowed en denied, de laatste even wissen, wie weet helpt dat.

Als je daarna opnieuw probeert te verbinden en je ziet een mededeling als "Hola pas op man in the middle attack, are you sure?" dan zit je goed, gewoon op ja klikken.
Die 2 bestanden kan ik nergens vinden het mapje wel
En de ssh server is geïnstalleerd

Offline Nero

  • Lid
Re: ssh fout
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/19, 15:34:00 »
Om te checken of ssh actief is kan je volgende op de RPi proberen:ssh localhostKrijg je daar een antwoord in de aard van
Citaat
The authenticity of host 'localhost (::1)' can't be established.
dan is de ssh-server actief.

Inloggen van een andere pc doe je - bij standaard settings - metssh pi@192.168.x.x vooropgesteld dat je op de standaard account wilt inloggen. De account naam voor de @ dient wel op de RPi te bestaan.

Offline Reijer

  • Lid
Re: ssh fout
« Reactie #4 Gepost op: 2017/05/02, 21:26:55 »
Een oud draadje, het zal TS inmiddels wel gelukt zijn. Maar ik liep een paar weken geleden tegen hetzelfde probleem aan: op de RaspberryPi 3B is SSH wel geïnstalleerd, maar niet actief.
(Ik had met NOOBS Raspbian Lite geïnstalleerd: de Pi is dan alleen met de terminal te benaderen)
Ik vond gelukkig snel de oplossing.: in de terminal het configuratiebestand aanpassen.
(uiteraard moet er dan even een toetsenbord en een beeldscherm aangesloten zijn........)

sudo raspi-config

Kies regel 5 uit het menu: "Interfacing options"
Dan regel 2 uit de lijst:  "P2 SSH"
Kies "enabled"

En gisteren kwam ik erachter dat ik ook de klok niet had ingesteld op lokale tijd (de wekker van m'n Squeezebox Radio deed het niet):  Dat kan ook met raspi-config: regel 4, "Localisation Options"

Misschien hebben andere Pi-bezitters iets aan deze info.
(ik heb de Logitech Media Server, LMS op de Pi draaien. Op die manier kan ik ook naar podcasts luisteren op m'n Squeezebox).
« Laatst bewerkt op: 2017/05/02, 21:35:53 door Reijer »

Re: ssh fout
« Reactie #5 Gepost op: 2017/05/02, 23:01:59 »
Misschien hebben andere Pi-bezitters iets aan deze info.
Ja, altijd nuttig dit soort info, wie weet helpt dit iemand over een week of een maand of twee jaar.

Reageren op dit forum is niet alleen zinvol voor vandaag of morgen, maar juist over een poos kan dat een grote hulp zijn voor anderen die tegen soortgelijke problemen aanlopen.

Ik weet dat uit ervaring.