Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xbmc 13.0 Gotham audio probleem  (gelezen 4357 keer)

Offline Gamer

  • Lid
Xbmc 13.0 Gotham audio probleem
« Gepost op: 2014/05/05, 20:24:15 »
Vandaag heeft mijn RaspberryPi zelf XBMC ge-upgrade. En daar ben ik niet blij mee. Want nu werk het geluid namelijk niet goed meer.
Ik kan hem namelijk niet meer instellen op: DTS and AC3 audio passthrough
Althans ik kan het niet meer terug vinden waar het voor heen stond. (zie afbeelding)

Iemand enig idee hoe ik XBMC 12.3 weer op mijn Raspberry krijg. Of hoe ik DTS and AC3 audio passthrough weer werkend krijg.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/05, 23:20:38 door Gamer »

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Xbmc 13.0 Gotham
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/05, 20:31:58 »
Ik las vanmiddag op FaceBook dat er een nieuwe versie van XBMC was en dacht "laat ik die eens proberen" Maar dat was geen succes, veel problemen en als ik het programma wilde sluiten ging de hele PC down. Na de herstart deze rommel gelijk weer verwijderd. Geen reclame voor Ubuntu!
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Xbmc 13.0 Gotham
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/05, 21:43:10 »
Na de herstart deze rommel gelijk weer verwijderd. Geen reclame voor Ubuntu!
Bedankt voor het nieuwtje dat er een nieuwe versie 13 is. Verder praat je onzin.  :(
XBMC is juist een mooi voorbeeld van goed bruikbare open source ontwikkelingen. Zeer compleet en er zijn veel (vaak open source) add-on en tools beschikbaar.
Je kan XBMC als programma binnen Ubuntu gebruiken maar eigenlijk is het software om een pc als HTPC (Home Theater PC) te gebruiken. Het is “as designed” dat de pc afsluit als je XBMC afsluit. 8-)
XBMC draait (misschien niet op jouw Ubuntu pc maar wel) goed op een Raspberry Pi, Windows, Android, enz.
Ubuntu 14.04 LTS bevat (nog steeds en voorlopig de oude) versie 12.3. Weet je zeker dat je de nieuwe XBMC versie 13 hebt getest?
Ontopic: heb ik helaas nu geen antwoord maar ga mijn raspberry pi's ook eens upgraden.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Gamer

  • Lid
Re: Xbmc 13.0 Gotham
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/05, 22:08:47 »
Ontopic: heb ik helaas nu geen antwoord maar ga mijn raspberry pi's ook eens upgraden.

Als je gehecht bent aan dolby digital zou ik het niet doen.  En anders zeker zogen dat je nog terug kan. Want bij mij werkt het niet meer na de update.

Dus als iemand nog een image beschikbaar heeft van XBMC 12.3 frodo. Dan ben ik je zeer dankbaar.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/05, 22:12:55 door Gamer »

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Xbmc 13.0 Gotham
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/06, 08:15:38 »
Na de herstart deze rommel gelijk weer verwijderd. Geen reclame voor Ubuntu!
Bedankt voor het nieuwtje dat er een nieuwe versie 13 is. Verder praat je onzin.  :(


Ik zal wel onzin praten, maar als Ubuntu dit kenbaar maakt op hun Facebookpagina dan mag ik er toch van uitgaan dat het betrouwbaar is.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline IHC1000

  • Lid
Re: Xbmc 13.0 Gotham audio probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/06, 20:33:01 »
Heb je de settings wel op expert gezet?
Dat stat helemaal onderaan in de menu's van de instellingen.

Succes.

Draait hier prima hoor.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Xbmc 13.0 Gotham audio probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/07, 20:04:13 »
Vandaag heeft mijn RaspberryPi zelf XBMC ge-upgrade.
Heb je geen OpenELEC op de RaspberryPi? Hier was een upgrade niet zomaar mogelijk.
Upgrading from a Frodo system to a Gotham Beta will still have to be done manually
Handmatig was de upgrade zo gedaan door bestanden uit OpenELEC-RPi.arm-4.0.0.tar te kopiëren. Na een reboot werkt XBMC versie 13 nu prima. :)
Ik las vanmiddag op FaceBook dat er een nieuwe versie van XBMC was
Voor Ubuntu kan de nieuwe versie 13 kan met een PPA worden geïnstalleerd (Howto)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Gamer

  • Lid
Re: Xbmc 13.0 Gotham audio probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/07, 20:49:15 »
@IHC1000 Ik had de instellingen nog niet op expert gezet. Gaan we even uitproberen dan
Maar zoals ik het gelezen heb op de site van XBMC.org Begrijp ik er uit dat het niet meer ondersteund word.
Het staat er namelijk niet meer bij. En bij versie 12 fordo. Staat het er namelijk wel bij.

@testcees Ik heb raspbian op mijn Pi staan.
Update werd automatische binnen gehaald tjdens het opstarten.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Xbmc 13.0 Gotham audio probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/09, 19:31:37 »
Haha, ik heb mijn geluid weer terug zoals het was. =D

Alleen heb ik nog een probleem met het video calibration. Als ik dit aan gepast heb. En mijn Pi daarna opnieuw opstart. Staat het weer verkeert.
Hoe kan ik die instellingen van video calibration opslaan. Zodat ik niet steeds alsik mijn Pi opstart de video instellingen opnieuw moet doen.

Of moet ik hier voor even een nieuw topic starten.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Xbmc 13.0 Gotham audio probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/10, 15:52:10 »
Toch nog een probleempje met het geluid. Als ik muziek afspeel hapert het geluid regelmatig in de laatste 10 sec. van het nummer. Dit had ik in de vorige versie niet. En  crossfading had ik al uit gezet.
iemand hier nog een tip voor mij.

En video calibration is een bekend probleem. De instellingen worden namelijk niet opgeslagen.
Is opgelost door instellingen van de TV aan te passen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Xbmc 13.0 Gotham
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/13, 22:52:06 »
Na de herstart deze rommel gelijk weer verwijderd. Geen reclame voor Ubuntu!
Bedankt voor het nieuwtje dat er een nieuwe versie 13 is. Verder praat je onzin.  :(
Ik moet wat terugkomen op mijn woorden. Hoewel XBMC versie 13 hier heel goed werkt met OpenELEC (Raspberry Pi) en Windows 8 heb ik met Ubuntu 14.04 inderdaad wat problemen. Of het geen reclame is voor Ubuntu of XBMC weet ik niet maar videobestanden afspelen lukt in Ubuntu (nog) niet. XBMC stopt gewoon. Mogelijk veroorzaakt doordat ik de nvidia driver (bewust) nog niet heb geïnstalleerd en zoek nog verder naar een oorzaak of oplossing. Foutmeldingen:
libva info: va_getDriverName() returns -1
libva error: va_getDriverName() failed with unknown libva error,driver_name=(null)
Failed to open VDPAU backend libvdpau_nvidia.so: cannot open shared object file: No such file or directory

Klik links bovenin op Documentatie

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Xbmc 13.0 Gotham audio probleem
« Reactie #11 Gepost op: 2014/05/14, 07:05:28 »
Als je de nvidia driver niet ingesteld hebt, moet je misschien proberen de instelling (Systeem -->Video's -->Versnelling) aan te passen. Daar hardware versnelling uitschakelen zodat alles via de processor gaat ipv XBMC probeert je videokaart te gebruiken?

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Xbmc 13.0 Gotham
« Reactie #12 Gepost op: 2014/05/14, 08:18:41 »
[quote author=testcees link=topic=84485.msg912294#msg912294 date=1400014326]
[quote author=testcees link=topic=84485.msg911347#msg911347 date=1399318990]
[quote author=BenMedia link=topic=84485.msg911336#msg911336 date=1399314718]
Na de herstart deze rommel gelijk weer verwijderd. Geen reclame voor Ubuntu!
[/quote]
Bedankt voor het nieuwtje dat er een nieuwe versie 13 is. Verder praat je onzin.  :(
[/quote]
Ik moet wat terugkomen op mijn woorden. Hoewel XBMC versie 13 hier heel goed werkt met OpenELEC (Raspberry Pi) [i]en[/i] Windows 8 heb ik met Ubuntu 14.04 inderdaad wat problemen.
[/quote]

Ik praatte dus geen onzin :-)
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline Gamer

  • Lid
Re: Xbmc 13.0 Gotham audio probleem
« Reactie #13 Gepost op: 2014/05/15, 19:08:42 »
Ik ben weer blij dat ik van xbmx 13 Gotham af ben. Heb nu weer xbmc 12 frodo op mijn Pi staan.

Het enige wat ik gemerkt heb in xbmc 13, is dat hij veelsneller opstart en dat je veel sneller kan bladeren.
Maar ik kon niet meer normaal naar mijn muziek luisteren ( bleef de laatste 10 sec haperen)
En DVD bestanden kon ik al helemaal niet meer afspelen. Alleen nog avi en mkv bestanden speelden nog met wat haperingen in de eerste 20 sec.