Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint taakbalk zelfde app onder dezelfde knop.  (gelezen 809 keer)

Offline jos34

  • Lid
Linux Mint taakbalk zelfde app onder dezelfde knop.
« Gepost op: 2014/12/04, 12:57:08 »
Kan dit en hoe??
Ik bedoel dus net als in Windows dat het onder1 uitklapmenu komt, zodat de taakbalk leger wordt.
Oke tegenwoordig is dit niet zo heel noodzakelijk meer natuurlijk wegens de tabbladen.


Offline jos34

  • Lid
Re: Linux Mint taakbalk zelfde app onder dezelfde knop.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/17, 17:20:54 »
Niemand?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint taakbalk zelfde app onder dezelfde knop.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/17, 17:25:11 »
Even voor de duidelijkheid, heb je Firefox twee keer geopend?

Offline jos34

  • Lid
Re: Linux Mint taakbalk zelfde app onder dezelfde knop.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/17, 19:33:38 »
Even voor de duidelijkheid, heb je Firefox twee keer geopend?

Ja, en Windows en Ubuntu bundelt het dan onder 1 knop, maar Mint dus NIET. :( >:( :evil: :-X :'(

Offline JvH

  • Lid
Re: Linux Mint taakbalk zelfde app onder dezelfde knop.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/17, 22:46:27 »
In Mint 17.1 MATE kan het in ieder geval...
In je screenshot is het moeilijk te zien omdat je eroverheen hebt getekend, maar aan de linkerkant van de vensterknoppen-applet zit een 'handle'  waarmee je 'm ook kunt verslepen. In jouw screenshot dus links van de knop 'Google - Mozilla Firefox'. Als je daarop rechtsklikt, krijg je een menuutje. Dan kies je Voorkeuren, en daar kun je ervoor kiezen om vensters nooit te groeperen, altijd te groeperen, of alleen te groeperen als je ruimte tekort komt op je taakbalk.

Ik weet alleen niet of dit in Cinnamon ook werkt.

Re: Linux Mint taakbalk zelfde app onder dezelfde knop.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/18, 14:01:02 »
Hoi Jos33,
Ik werk met Linux mint kde, waarin het in ieder geval heel goed mogelijk is om die hele brede tekstvakken te verwijderen en alleen pictogrammen te krijgen. Dat scheelt al erg veel ruimte. Ik zal eens kijken of ik jouw uitklapmenu ook krijg.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Re: Linux Mint taakbalk zelfde app onder dezelfde knop.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/18, 14:36:21 »
Hai Jos33,

Even ingelogd met Mint KDE en daar heb ik dus standaard de volgende widget geïnstalleerd: takenbeheer met alleen pictogrammen. Dat geeft mij de meest opgeruimde taakbalk.

Als je dan vervolgens een programma start, zie je beneden in de balk één pictogram verschijnen. Klik  daarop met rechts, en kies: een programmastarter tonen wanneer het niet actief is. In datzelfde schema kun je ook nog kiezen voor: takenbeheer met alleen pictogrammen instellen. Bij uiterlijk heb ik dan gekozen voor Stijl: indicatoren gebruiken.

Wanneer ik een tweede venster open, zie ik 2 indicatoren onder het Mozilla pictogram staan. Als ik eroverheen beweeg, komen de diverse vensters tevoorschijn.
Ik weet niet of dit werkt onder alle linux Minten, maar oh wat ben ik er tevreden mee.



Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline jos34

  • Lid
Re: Linux Mint taakbalk zelfde app onder dezelfde knop.
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/18, 15:17:49 »
Ik heb Mint Cinnamon, kan iemand mij uitleggen hoe het daar kan? En dan graag met plaatjes niet alleen met tekst!