Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Goed Bridge progje  (gelezen 2854 keer)

Offline ub_novice

  • Lid
Goed Bridge progje
« Gepost op: 2008/04/13, 19:48:59 »
Weet iemand een goed bridge programma voor ubuntu?

BVD voor de tips.
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Goed Bridge progje
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/13, 20:02:14 »
In synaptic vind ik Pybridge, Deal en Dealer. Maar ik ken ze niet. De eerste zou een online versie zijn. Van de andere vind ik weinig info maar je moet ze maar eens proberen.
abridge is misschien ook een optie: http://www.happypenguin.org/show?aBridge
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline ub_novice

  • Lid
Goed Bridge progje
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/15, 18:33:25 »
Bartek,

Heb Deal & Dealer geïnstalleerd maar lijken geen grafische interface te hebben, kan ze tenminste niet vinden in 'Toepassingen'.  Bij Deal in the terminal krijg je een output die met bridge te maken heeft maar kan er verder niet veel mee. Bij Dealer in de terminal is het resultaat een knipperende cursor. Zal Pybridge ook eens proberen, vaak kan je kiezen tussen on- of off-line.
Pybridge is inderdaad alleen on-line.
Enig idee of Deal en/of Dealer een grafische interface hebben?
Alvast bedankt voor de bovenstaande tips.
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

Offline HP

  • Lid
Goed Bridge progje
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/17, 22:32:14 »
Deal en dealer zijn (volgens de beschrijving nederlands trouwens, maar de website is niet bepaald uptodate) pakketten die vanaf de terminal werken, dus commandline programma's. Geen grafisch werk. Ik heb al eens verder gekeken, maar niets gevonden in de repositories. Ik zie zo gauw floater staan, geen idee wat dat is.

Omdat je niet vraagt om per se gratis open source pakketten, is het wel het vermelden waard dat ik erin ben geslaagd om kostbare 10 jaar oude Westra oefen CD's (ooit bedoeld voor een ander besturingssysteem) via Wine aan de praat te krijgen.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline ub_novice

  • Lid
Goed Bridge progje
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/18, 16:06:21 »
HP,
Bedankt voor je antwoord. Het is echter niet waarschijnlijk dat ik die 10 jaar oude Westra Cds nog te pakken krijg.
Het ziet er inderdaad naar uit dat ik een windows programmatje moet kiezen en die onder wine laten draaien. Heb niet zoveel ervaring met wine maar de aanhouder (mbv dit forum) wint.
Groet, Ub_novice.
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

Offline HP

  • Lid
Goed Bridge progje
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/18, 17:22:01 »
Het was overigens bij een klant dat ik dit deed en heb de CD's ook niet hier.... maar eens je oude windows programma's op de kop hebt getikt en je nog nooit onder wine hebt gewerkt, dan is het even wennen maar bepaald niet lastig.
1. Of je opent de wine omgeving (toepassingen > hulpmiddelen > wine file is dat bij mij op 7.04) en van daaruit zoek je in deze explorer de CD; rest wijst zich dan.
2. Of de CD wordt door Linux meteen herkend als een CD die onder wine geopend moet worden en dan wijst het zich ook vanzelf.

Het maken van een Wine-starter in je taakbalk (dat ding bovenin je Ubuntu scherm) vergt nog wel wat skill

Niet alle functionaliteit werkt even goed, het opslaan van gegevens van aantal oefeningetjes goed/fout lukte me bijv. niet direct, maar het doen van de oefeningen en daar gaat het om, ging wel.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline ub_novice

  • Lid
Goed Bridge progje
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/07, 19:52:13 »
HP,
Heb MVP Bridge de Luxe voor Windows gedownload en werkt dit onder wine. Bij het opstarten installeerd MVP etc zich iedere keer maar gaat dit redelijk snel. Opslaan van voorkeuren, games, scores etc. is niet mogelijk maar zoals het werkt is voor mij voldoende. Het is een 30 dagen trial progje en ben benieuwd of het na de trial periode nog werkt. Denk van wel want onder wine wordt niets echt geïnstalleerd.

MVP is een .exe file en na downloaden gewoon openen met wine, quit simple.

Vriendelijk dank voor alle moeite, Ub_novice.
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10