Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: laptop hardware en de ondersteuning in linux?  (gelezen 2157 keer)

laptop hardware en de ondersteuning in linux?
« Gepost op: 2008/04/08, 22:23:16 »
Nou, er is al een laptopthread, maar die lijkt min of meer opgelost te zijn wat de oorspronkelijke poster betreft, en ik heb nog een aantal aanverwante vragen, dus dacht ik, ik begin toch maar een nieuwe thread.

Ik zit ook zwaar te denken aan een nieuwe laptop.
Ik heb op het moment 3 modellen in gedachten:
een BTO 15W26+
een BTO 15V125+
een XNI 8252ds (van XXODD)

Allemaal met min of meer vergelijkbare specs. maar met een paar dingetjes waarvan ik vermoedt dat ze alleen op Windows vista werken, namelijk:

     Intel® 1GB Turbo Memory (VISTA)
     Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
     Ingebouwde TV Tuner (Analoge TV + Digitaal DVB-T)
Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
Wireless LAN 54/300      Intel® 4965AG+N 54-300Mb
     Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
     Ingebouwde Stereo speakers + Sub-Woofer (audio in linux, was dit niet een zwak punt?)
Diefstal Alarm (speakers worden gebruikt als sirene bij diefstal)
ECO QuickKey

Ik zit erg te tobben tussen deze 3. Ze hebben alledrie een aantal functies die ik eigenlijk bij elkaar wil. En ik denk dat een aantal van die features zelfs niet op Windows XP werken, maar alleen op vista.
Ik ben niet echt voorstander van vista, blijf liever bij XP, maar dat turbo memory klinkt wel aanlokkelijk...

o right, links:
http://www.btonotebooks.nl/
http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=284&e=2

ergens deze/volgende week zou ik er toch 1 willen bestellen. Ik ben wel aan het googlen naar info over deze features enzo, maar, nouja, ken je de uitdrukking door de bomen het bos niet meer zien?
Ik moest op het werk een keer een bepaald 3d plaatje maken, ik liep zoveel te tweaken met light en materials dat ik na de zoveelste 10tallen renders geen enkel verschil meer zag, dus moest ik ze voorleggen aan iemand anders. Tis dat idee een beetje...

heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen? of uberhaupt iets?

Offline lizardman

  • Lid
laptop hardware en de ondersteuning in linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/09, 11:34:42 »
Nou vooruit, ik ga voor de überhaupt iets ;)

Ik heb een oogje gehad op dezelfde xxodd, en heb hun een e-mailtje gestuurd met de vraag of zij iets konden zeggen over de compatibiliteit met Ubuntu. Dit omdat je zo'n xxodd niet eerst kunt uitproberen met een live-cd'tje.

Hun antwoord was een kort en bondig : 'wij geven geen Linux/Ubuntu ondersteuning'.

Dit was voor mij de dealbreaker.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

laptop hardware en de ondersteuning in linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/09, 12:41:59 »
lachuh, ik kon geen email of contactgegevens vinden op hun site, alsik op contact klikte ging ik naar de nieuwspagina.
Ik wacht nog op een mailtje van BTO...
Dank je wel voor die info over dezelfde XXODD. neem ik mee in de overweging.