Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie lukt niet: Unlink after no-IRC?  (gelezen 1904 keer)

Bas

  • Gast
Installatie lukt niet: Unlink after no-IRC?
« Gepost op: 2005/11/21, 11:08:29 »
Hallo,

Ik ben een Ubuntu-n00b, en heb een probleempje met het installeren.

Het volgende doet zich voor nadat de cd zich heeft voorgesteld en ik op 'enter' druk voor installatie  Er verschijnt na een halve minuut de volgende melding:

[160.723402] ohci_hcd 0000:00:13.1: Unlink after no-IRQ? Controller is probably using the wrong IRQ.

Ik vermoed dat ik de BIOS op de hoogte moet stellen van gebruik van een bepaalde IRQ? Of is er iets anders aan de hand?

Ik heb het volgende systeem:
mobo: MSI RS480M2
cpu: AMD xp 64 3000+
1GB ddr-ram
Maxtor diamond plus 9, 120 GB

Alvast bedankt voor het meedenken!

Installatie lukt niet: Unlink after no-IRC?
« Reactie #1 Gepost op: 2005/11/21, 11:23:20 »
IRQ bedoel je zeker?
Probeer dit argument bij het booten: pci=routeirq

Bas

  • Gast
Installatie lukt niet: Unlink after no-IRC?
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/21, 11:24:52 »
idd IRQ,
Vandaar dat ik bijna nergens iets vond!
Bedankt, ik probeer het even.

Bas

  • Gast
Installatie lukt niet: Unlink after no-IRC?
« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/21, 11:35:10 »
Volgens mij gebeurt er niets wanneer ik dat commando ingeef.
Je bedoelde toch, NADAT ik de melding [...  Unlink after no-IRQ? ...] kreeg. Of niet?

Installatie lukt niet: Unlink after no-IRC?
« Reactie #4 Gepost op: 2005/11/21, 23:15:43 »
Nee, al stukken eerder, tijdens het starten van de kernel.

OP een gegeven moment zie je het menu van grub voorbijkomen. Druk dan op ESC om de teller te stoppen. Ga dan naar de regel met de kernel die je wilt booten en druk op 'e'

Ga dan naar de regel die begint met 'kernel' en voeg aan het einde een spatie en de tekst pci=routeirq (zonder spaties) toe. Druk op enter en op b om op te starten. (Deze instelling kan oook permanent gemaakt worden zodat dit niet elke keer hoeft, maar eerst eens zien of het werkt ;))

Bas

  • Gast
Installatie lukt niet: Unlink after no-IRC?
« Reactie #5 Gepost op: 2005/11/22, 09:42:06 »
Citaat van: Dennis
OP een gegeven moment zie je het menu van grub voorbijkomen.
Had ik al gezegd dat ik een n00b ben??
Ik zie volgens mij geen grub menu langskomen.
Cdtje start op: ik zie scherm met ubuntu: ik druk op enter om de desktop-versie te installeren, en zie snel (30s) het geneuzel van Unlink after no-IRQ.
Vervolgens gebeurt er niets meer, cdtje stopt met draaien, en met ctrl-alt-del raakt de pc in een vreemde slaapstand, die alleen met stroom-eraf ongedaan is te maken.

Installatie lukt niet: Unlink after no-IRC?
« Reactie #6 Gepost op: 2005/11/22, 20:08:31 »
Ehm, right, ik haalde dingen door elkaar :)
De instructies die ik gaf zijn voor een reeds ge

Bas

  • Gast
Installatie lukt niet: Unlink after no-IRC?
« Reactie #7 Gepost op: 2005/11/22, 20:17:05 »
Ik ga dat binnenkort testen:
Nadat ubuntu niet op mijn pc wilde heb ik het met FreeBSD geprobeerd, maar daar gebeurde iets heel vervelends: Mijn harde schijf was ineens niet meer toegankelijk, en bleek 1 grote Bad-sector geworden te zijn. Ook met een rescue-tool van de fabrikant (maxtor) was er geen leven meer in te blazen...
Ik wacht nu even tot ik een nieuwe/gerepareerde schijf van de winkel krijg. Dat kan wel even duren geloof ik.

Een ander probleem is dat ik op een paar fora heb gelezen over non-compatibiliteit van de chipset op mijn moederbord (ATI RS480), met Linux. Ik ga uitzoeken hoe anderen daar mee om zijn gegaan.

Tot ik een nieuwe harde schijf heb, houd ik het even voor gezien, Maar bedankt voor het meedenken!