Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Monitor problemen bij installatie Ubuntu 14.04.1  (gelezen 761 keer)

Offline AdrEph

  • Lid
Monitor problemen bij installatie Ubuntu 14.04.1
« Gepost op: 2014/09/01, 20:04:50 »
Vandaag het idee opgevat om mijn systeem (Ubuntu 12.04.5) te vervangen door de versie Ubuntu 14.04.1.
Na wat informatie gelezen te hebben heb ik de ISO file "Ubuntu-14.04.1-Desktop-i386.iso" gedownload en op een DVD gebrand.
De raad van lid "Pjotr" opgevolgd en van alle persoonlijke bestanden een backup gemaakt om hierna een schone installatie uit te kunnen voeren.

Bij het plaatsen en starten van de Desktop PC wordt er in het begin netjes het Ubuntu logo getoond en krijg ik daaronder een reeks rode stippen te zien die aan en uit gaan. Dan echter veranderd mijn monitor ineens in een bond kleurenpalet van strepen en en stippen en staat er voor mij niets anders op om de PC uit te schakelen.

Omdat ik denk dat het hier om een verkeerde grafische weergave gaat even wat informatie over de monitor en de kaart:

Monitor Hewlett Packard 19" (1366 x 768)
Kaart: G72 [GeForce 7200 GS / 7300 SE]
NVIDIA Corporation

Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen om deze nieuwe LTS versie te kunnen installeren.
Groeten Dick

Re: Monitor problemen bij installatie Ubuntu 14.04.1
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/01, 20:19:31 »
Dick,

Komt veel overeen met dit geval:
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=85844.0
Hoop dat het bij jouw ook op die manier is op te lossen.

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline AdrEph

  • Lid
Re: Monitor problemen bij installatie Ubuntu 14.04.1
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/01, 22:54:09 »
Hallo MauRice,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de mogelijke oplossing gelezen, maar deze is voor mij niet toe te passen.
Ik kom nl. helemaal niet aan het installeren toe. Gelijk na het intro scherm (met de rode stippen) wordt het scherm onleesbaar en krijgt het alle kleuren van de regenboog in streepjesvorm. Het voortzetten van de installatie is dus niet meer mogelijk.

Nu zit ik te denken of het booten vanaf de installatie-DVD niet te onderbreken is en d.m.v. een instelling de grafische weergave is te veranderen.
Of denk ik nu een hele verkeerde richting op?

Groeten Dick

Offline jan11000

  • Lid
Re: Monitor problemen bij installatie Ubuntu 14.04.1
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/02, 05:33:03 »
Start de dvd, dan onder zie je een blokje, dan spatie drukken of f6, dan nomodeset kiezen. https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld

Later als ubuntu werkt installeer de nvidia driver, nvidia-173, bij de nieuwere krijg je denk ik een zwarte scherm.

Omdat je pc ouder is zou ik ook xubuntu proberen, software is hetzelfde, maar grafisch is lichter.

Offline AdrEph

  • Lid
Re: Monitor problemen bij installatie Ubuntu 14.04.1
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/03, 10:26:10 »
Ik heb mijn PC weer aan het draaien dankzij de link van Jan11000 waarin duidelijk stapsgewijs wordt uitgelegd hoe te handelen. Eerst Ubuntu 14.04.1 geïnstalleerd maar dit bleek voor het oude beestje grafisch een te zware belasting. De schermwisselingen werden wel erg traag uitgevoerd.
Nu draait ie op Xubuntu 14.04.1 en ik ben nu druk aan het werk om het systeem helemaal naar mijn zin in te richten.

Iedereen bedankt voor de hulp.