Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update manager - binnenhalen van video driver updates uitzetten.  (gelezen 2966 keer)

Offline Rishca

  • Lid
Hoi,

Ik heb mijn Nvidia gfx kaart geinstalleerd middels ENVY.

Nu wil ik graag dat ubuntu updates voor video drivers overslaat.
Dit omdat ik normaal gesproken alle updates automatisch liet installeren en later m'n video driver het niet meer deed.  ook werkte envy kon het niet meer herstellen, waardoor ik genoodzaakt was de hele ubuntu weer te herinstalleren.

Kan ik Nvidia/cirrus/intel automatische update/drivers uitzetten in de update manager? zo ja, hoe?


Mvg

R.

Offline jan11000

  • Lid
Update manager - binnenhalen van video driver updates uitzetten.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/24, 18:16:26 »
Envy kun je ook starten in textmode(je krijgt een menu), daar kun je dus alles verwijderen en opnieuw laten installeren.
daarna weer rebooten.
Voor info zie envy site voor uitleg.

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Update manager - binnenhalen van video driver updates uitzetten.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/24, 18:50:04 »
Envy wordt niet officieel ondersteund hier, en heeft een slechte reputatie. Ik zou je ten zeerste aanraden om Ubuntu's eigen Restricted Drivers Manager te gebruiken.

Offline Rishca

  • Lid
Update manager - binnenhalen van video driver updates uitzetten.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/26, 17:02:18 »
Hoi,

Het gaat er dus niet om dat ik Envy wil verwijderen het werkt perfect hier.. het gaat mij erom dat de updates voor video drivers worden uitgezet.

Skilltone

  • Gast
Update manager - binnenhalen van video driver updates uitzetten.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/26, 23:32:01 »
Citaat van: Rishca
Hoi,

Het gaat er dus niet om dat ik Envy wil verwijderen het werkt perfect hier.. het gaat mij erom dat de updates voor video drivers worden uitgezet.
Kijk eens hier
http://www.albertomilone.com/latest_nvidia_udsf_feisty.html


Citaat van: Typhoner
Envy wordt niet officieel ondersteund hier, en heeft een slechte reputatie. Ik zou je ten zeerste aanraden om Ubuntu's eigen Restricted Drivers Manager te gebruiken.
Gek, het staat in de repo's

Offline Rishca

  • Lid
Update manager - binnenhalen van video driver updates uitzetten.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/30, 17:18:52 »
Hey!

Ik weet nog steeds niet hoe ik de automatische updates van Video/display drivers moet uitzetten.

Groetjes,

Rishca

Update manager - binnenhalen van video driver updates uitzetten.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/30, 20:24:11 »
@Skilltone: Niet alles wat in de repo's staat valt aan te raden ;)


Offline bwman

  • Lid
Update manager - binnenhalen van video driver updates uitzetten.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/02, 07:17:33 »
oei verkeerde plek. ff weggehaald.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Update manager - binnenhalen van video driver updates uitzetten.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/02, 12:56:06 »
Ik ben alweer een maand of zo bezig om de Hardware drivers van ATI te laten werken maar uiteindelijk ben ik zo ver gekomen dat ik er achter ben gekomen waar beetje de fout ligt

Om te beginnen met envy-ng lukte het eerst makkelijk om de drivers te installeren en alles te laten configureren. Maar de Laaste envy-ng gebruikt ati drivers 8.3 ik heb de drivers binnen de xserver geinstalleerd (als ik dat deed in de safemode (root shell) dan kreeg ik constant zwarte scherm.

Maar dus ik heb de drivers geinstalleerd in de Xserver en heb het toen gereboot. Uiteindelijk computer herstart ingelogd maar de Hardware drivers waren NIET geactiveerd. Dus ik als ik ze activeer wat ie dan doet is de fglx driver die envy erop had geplueerd verwijderen en installeert ie volgens mij de 8.6 of de 8.5 versie en dan herstart ik weer kom ik in een zwarte scherm wat normaal de inlog scherm hoort te zijn.

Dat herstel ik weer in de safemode met xserver fixen en dan komt ie weer helemaal op default -_-!..
Dus Ik weet niet of iemand deze probleem kan oplossen aangezien envy-ng nog met 8.3 drivers van ATI werkt -_-!..