Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen nieuwe Skype versie aan de praat krijgen op Ubuntu 11.10.  (gelezen 511 keer)

Hallo iedereen,
Ik gebruik al een hele lange tijd Ubuntu versie 11.10 omdat tot nu toe bij alle nieuwere versies mijn systeem niet goed meer op start, dit probleem ben ik een jaar geleden al mee bezig geweest maar onlangs alle goede tips hier op het forum heeft het nog steeds niks opgeleverd, de enige die ik nog niet heb geprobeerd is de aller nieuwste Ubuntu versie maar daar heb ik eerlijk gezegd ook een hard hoofd in nu.
 
Skype ondersteunt sinds 1 augustus schijnbaar niet meer de oudere versies onder 4.3, ik zelf werkte altijd met 4.0 omdat dat het beste ging op deze Ubuntu versie. Gisteren ben ik internet afgegaan op zoek naar een oplossing om toch de nieuwste Skype aan het werk te krijgen maar helaas werkte dit geen van allen en bleef ik de oude versie houden.
Het probleem zit denk ik in het feit dat deze Ubuntu niet meer ondersteund wordt en dus ook geen updates meer kan installeren..
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan geen nieuwe Skype versie aan de praat krijgen op Ubuntu 11.10.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/05, 15:56:15 »
Probeer toch eens 14.04.1? Bijvoorbeeld Xubuntu 14.04.1:
https://sites.google.com/site/computertip/xubuntu

11.10 is onveilig.... dan kun je nog beter Windows draaien (mits volledig bijgewerkt met alle veiligheids-updates).

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Kan geen nieuwe Skype versie aan de praat krijgen op Ubuntu 11.10.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/05, 15:57:04 »
De hoogste tijd om 12.04 of 14.04 te installeren. Zoals jezelf al aangeeft, Ubuntu 11.10 wordt al lang niet meer ondersteund. Niet vertrouwd om hier nog mee te internetten.

Pjotter was me net voor :-)
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Kan geen nieuwe Skype versie aan de praat krijgen op Ubuntu 11.10.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/05, 16:01:35 »
Hopelijk dat die dan wel fatsoenlijk opstart anders ben ik straks genoodzaakt Windows erop te zetten, en dat is een beetje tegen mijn geloof in zeg maar haha ;)
Maar een verse install is altijd het beste, of kan ik hem ook 2x upgraden via de LTS versies? Het is best weer een werkje om al me bestanden over te zetten namelijk..
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Kan geen nieuwe Skype versie aan de praat krijgen op Ubuntu 11.10.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/05, 16:08:48 »
Verse installatie is altijd het beste. Als het goed is maak je regelmatig een back-up, zo niet, dat als alsnog doen voor je aan het nieuwe avontuur begint. Lukt het niet, vraag dan eens hulp bij een steunpunt.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's


Re: Kan geen nieuwe Skype versie aan de praat krijgen op Ubuntu 11.10.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/05, 16:29:24 »
Ik heb daar een aparte schijf voor, maar de laatste maanden ook een beetje laten verslonzen haha ;)
Het is ieder geval geen probleem op mijn bestanden te redden, alleen ben ik bang dat ik straks weer dat hele avontuur ga beleven dat mijn pc niet meer opstart..
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Re: Kan geen nieuwe Skype versie aan de praat krijgen op Ubuntu 11.10.
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/05, 16:38:25 »
Bedankt Pjotr!
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Kan geen nieuwe Skype versie aan de praat krijgen op Ubuntu 11.10.
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/05, 17:40:57 »
Ubuntu 11.10 kan je eenvoudig automatisch opwaarderen naar 12.04 LTS:
http://wiki.ubuntu-nl.org/UpgradeUbuntuPrecise
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Kan geen nieuwe Skype versie aan de praat krijgen op Ubuntu 11.10.
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/05, 19:50:06 »
Ik ga deze nieuwe versie eerst eens proberen op een andere partitie om dan te kijken of de opstart problemen blijven.. ;) Als dat wel het geval is dan weet ik het helaas ook even niet meer, misschien dan maar over op een hele andere soort linux? liever niet natuurlijk..
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)