Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Avi-bestanden in combinatie met .srt bestanden  (gelezen 13928 keer)

(opgelost) Avi-bestanden in combinatie met .srt bestanden
« Gepost op: 2009/06/15, 10:52:37 »
Hallo
Ik download af en toe wel eens wat van [knip]. Toen ik onder Windows werkte en bestanden had uitgepakt met Winrar, kon ik gewoon de uitgepakte avi-bestanden opstarten en de .srt bestanden (waarin de ondertitels zitten) startten automatisch mee op. Inmiddels heb ik een aantal van die avi-files op mijn Ubuntu-schijf gezet, want natuurlijk wil ik bij voorkeur in alles van windows ( :D) af. Ook Rar heb ik inmiddels gedownload en in werking gesteld. Maar na het uitpakken van de rar-files en het opstarten van een avi-bestand komt de ondertiteling nu niet mee. Alles werkt (beeld en geluid), behalve de ondertiteling. Wat moet ik aanvullen/wijzigen of wat dan ook doen om de ondertiteling wel te laten werken? Alvast bedankt.
Grtz.

moderator edit: Link verwijderd naar de site.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/26, 19:10:35 door Hammer1963 »
Ubuntu! The difference between company and community!

Re: Avi-bestanden in combinatie met .srt bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/15, 11:14:45 »
Het programma vlc is hiervoor wel geschikt. Zolang de film en de ondertiteling maar gelijk zijn qua naam (op de extensies .avi en .srt na). Tevens kan je ook handmatig het juiste srt-bestand erbij zoeken.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Avi-bestanden in combinatie met .srt bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/15, 13:26:25 »
Hartelijk bedankt voor de reactie. Meteen na het starten van mijn vraag zag ik dat er al wel al eens iemand  (Bas) is geweest met dezelfde vraag als ik, maar daar had ik blijkbaar over heen gelezen. Ik was maar begonnen met één van de geboden opties (Avidemux). Het lukte me wel om het .srt-bestand te koppelen aan de avi, maar het beeld was schokkerig en op een gegeven moment in het bestand was één en ander niet meer synchroon. Daarom deze oplossing met VLC geprobeerd en inderdaad, het loopt daarin prima. Maar omdat ik e.e.a. ook nog een keer op dvd's wil gaan zetten, zal ik ook nog eens wat meer met Avidemux gaan experimenteren om e.e.a. synchroon te krijgen en als één bestand te kunnen branden. In ieder geval heel erg bedankt voor de reactie!
Grtz,
Hammer
Ubuntu! The difference between company and community!

Re: (opgelost) Avi-bestanden in combinatie met .srt bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/07, 10:55:37 »
Ik open dit topic maar weer even.
Ook ik heb een video met een srt-bestand los er naast. Hoe krijg ik het voor elkaar om de titels tegelijk met de dvd afspeling te zien? Via VLC weet ik niet wat en hoe ik iets moet instellen of zo.
Via DeVeDe samenvoegen/opnieuw branden: deze herkend het srt-bestand niet.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: (opgelost) Avi-bestanden in combinatie met .srt bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/07, 15:29:48 »
DeVeDe lijkt srt bestanden toch te ondersteunen. In het rechter venstertje "Files" klik je je video en "Properties". In de File Properties dialoog kan je subtitels toevoegen.

Re: (opgelost) Avi-bestanden in combinatie met .srt bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/07, 16:59:55 »
Okay, het samenvoegen is nu gebeurt en ik heb nu een iso-bestand. (weet alleen niet of ALLES nu is samengevoegd).
Als ik dit brandt via K3b, brandt die alleen een image, en dan heb ik slechts 10 sec. beeld met ondertitels op de dvd-recorder.
Andere brander gebruiken?

Vraag, hoeveel MB wordt een bestand van 1,5 GB als iso-bestand, weet jij dat? Wat hij nu gemaakt heeft is namelijk 12 MB  :|
« Laatst bewerkt op: 2011/03/07, 17:07:28 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: (opgelost) Avi-bestanden in combinatie met .srt bestanden
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/07, 18:47:45 »
Je kan je iso bestand altijd eens testen door het rechtstreeks af te spelen met VLC: rechts-klik, open with VLC.

Het is duidelijk niet goed als je een 12 MB bestand hebt van een AVI van 1.5 GB (twee uur?). Het is niet te zeggen hoeveel een 1.5 GB bestand moet opbrengen, want dat hangt af van de compressieinstellingen die je kiest. Door in DeVeDe de knop "Adjust disk usage" te kiezen, zal de bitrate zo aangepast worden, dat het geheel op een DVD past, t.t.z. 4.7 GB voor gewone DVD.

Re: (opgelost) Avi-bestanden in combinatie met .srt bestanden
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/07, 19:32:58 »
Dank voor je hulp  =D

Ik snap niet wat er mis gaat. Heb 2 vids die ik samen op 1 dvd wil hebben.
De 1 is al van ondertitels voorzien, dus daar maak ik ook een iso van. Klaar is ie 1,2 GB
De ander moet ik de ondertitels samenvoegen, dat doe ik met DeVeDe, deze iso is dan slechts 12 of 17 MB terwijl de bestanden samen (avi & srt), dus voor de iso, 699 MB zijn.  :|
« Laatst bewerkt op: 2011/03/07, 20:07:47 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: (opgelost) Avi-bestanden in combinatie met .srt bestanden
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/08, 16:10:21 »
Goed bericht!

Ik heb toch maar de avi opnieuw gedownload en daana gecombineerd met de ondertitels, DeVeDe was nu heel lang bezig, en het is gelukt!!  Kennelijk was het avi-bestand niet okay. Dank voor je ondersteuning  8)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)