Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?  (gelezen 4895 keer)

FrSu

  • Gast
Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Gepost op: 2009/01/09, 18:26:00 »
Plotseling krijg ik geen mail meer in Thunderbird.
Heb zojuist even een check gedaan via webmail.

Daar staat de mail als ik daar kijk, op het moment dat ik Thunderbird opstart is de mail daar weg, maar staat niet in de Inbox van Thunderbird. Ik heb niets aan de instellingen gedaan, het heeft tot voor kort gewoon goed gewerkt.

Wat kan er aan de hand zijn?
« Laatst bewerkt op: 2009/01/10, 08:43:43 door FrSu »

Offline Tom

  • Lid
Re: Thunderbird mail weg?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/09, 19:59:25 »
Als dat zins de 6 januari is kan dat eventueel door die Thunderbird update komen.
Misschien eens U instellingen controleren of er iets in veranderd is.
En anders kopieer Uw adresboek even op een sticky - ga dan naar verborgen mappen .
En duvel daar de hele map Moz Thunderbird in de prullen mand.
Gewoon Thunderbird opstarten en opniew instellen - duur hoogstens acht min.
Adres book terug zetten en voila. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Thunderbird mail weg?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/09, 19:59:50 »
Als dat zins de 6 januari is kan dat eventueel door die Thunderbird update komen.
Misschien eens U instellingen controleren of er iets in veranderd is.
En anders kopieer Uw adresboek even op een sticky - ga dan naar verborgen mappen .
En duvel daar de hele map Moz Thunderbird in de prullen mand.
Gewoon Thunderbird opstarten en opnieuw instellen - duur hoogstens acht min.
Adres book terug zetten en voila. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Thunderbird mail weg?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/09, 20:00:58 »
Als dat zins de 6 januari is kan dat eventueel door die Thunderbird update komen.
Misschien eens U instellingen controleren of er iets in veranderd is.
En anders kopieer Uw adresboek even op een sticky - ga dan naar verborgen mappen .
En duvel daar de hele map Moz Thunderbird in de prullen mand.
Gewoon Thunderbird opstarten en opniew instellen - duur hoogstens acht min.
Adres book terug zetten en voila. :)

die verborgen mappen ziet u door ctrl h te typen binnen uw homemap.

Offline Tom

  • Lid
Re: Thunderbird mail weg?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/09, 20:01:34 »
Als dat zins de 6 januari is kan dat eventueel door die Thunderbird update komen.
Misschien eens U instellingen controleren of er iets in veranderd is.
En anders kopieer Uw adresboek even op een sticky - ga dan naar verborgen mappen .
En duvel daar de hele map Moz Thunderbird in de prullen mand.
Gewoon Thunderbird opstarten en opnieuw instellen - duur hoogstens acht min.
Adres book terug zetten en voila. :)
Bullshit weer twee keer gepost klote :evil:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Thunderbird mail weg?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/09, 20:02:48 »
grrrrrrrrrrr wandaroza :evil:

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird mail weg?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/09, 20:14:05 »
Kan in de instellingen niets vinden, weet wel dat mail verdwijnt die wel gestuurd is/wordt.
Ik zal toch niet de enige zijn, lijkt mij.
Een oplossing van Thunderbird lijkt mij wel op zijn plaats.
Is er iemand hier op het forum die daar iets van gezien heeft?

Waarom zou de door jullie voorgestelde oplossing het probleem (blijvend) oplossen?
Hoe kan het weggooien van een map de oplossing zijn?
Jullie hulp wordt natuurlijk wel zeer gewaardeerd!! en ik ga het uiteraard ook proberen, alhoewel ik niet goed weet waar ik de map kan vinden die ik moet weggooien.
Waarin staan de contactpersonen precies?

Offline Tom

  • Lid
Re: Thunderbird mail weg?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/09, 21:24:57 »
Locaties - Persoonlijke map - beeld - Verborgen bestanden weergeven - en dan ziet u oa de map moz Thunderbird - map openen - map default openen en daar staat een bestand dat heet > abook.map.
En in die map staan al uw E mail adressen , die map kunt U kopieren en ergens zetten.
Dit is een radicale manier maar werkt soms sneller als te liggen prutsen etc en kost nog geen 8 min tijd.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/10, 09:26:01 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird mail weg?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/09, 21:31:19 »
Ben ik dan ook de opgeslagen mail kwijt?

Offline Tom

  • Lid
Re: Thunderbird mail weg?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/09, 21:33:30 »
Ja die is dan foetsie.
Wie gezegt een korte maar radicale manier.
Maar kunt U Uw opgeslagen mail niet ergens anders plaatsen  ???
« Laatst bewerkt op: 2009/01/09, 21:35:12 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/10, 08:51:25 »
Ik wil mijn opgeslagen mail dus niet kwijt.

Ergens anders opslaan buiten Thunderbird bedoel je en dan dat mappen gedoe doen en het later weer terug zetten? ???

Ik ben nog niet zo thuis in het spelen met mappen en de inhoud daarvan in Ubuntu, het zou zonde zijn als ik dan nog meer kwijt raak. :o

Baal er wel van. Heb in Thunderbird totdat ik het constateerde niets gedaan of veranderd, heb nu de instelling om de mail op de server te laten staan maar wel aangevinkt om te voorkomen dat Thunderbird :evil: nog meer mail weg maakt.

Hoop dat er een oplossing is, anders maar weer terug naar Outlook Express in XP.. :'( 

Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/10, 09:10:35 »
Ik heb in Thunderbird aangeduid waar ik ergens mijn mail wil opslaan en daar maak ik dan regelmatig een backup van.
Je kan het hier instellen: Bewerken - Accountinstellingen - Lokale mappen (linkse zijde) - en dan kan je in Lokale directory (rechtse zijde)de juiste map opgeven.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/10, 10:04:07 »
Staat bij mij dit: /home/ria/.mozilla-thunderbird/kc4l5zf6.default/Mail/Local Folders

Dan zou ik Local Folders kunnen veranderen in eeen andere map en wat levert me dit dan op?
Kan ik ook van de bestaande map een back-up maken en die later terugzetten als ik de voorgestelde mappen weggegooid heb? Dat weggooien zie ik nog steeds niet zo zitten, lost dit het probleem uiteindelijk wel op?

Even terug naar mijn probleem: Het lijkt erop dat sinds begin Januari Thunderbird mijn mail wel ophaalt van de server maar gelijk ook weggooit. Ze lijken verdwenen te zijn, ik zie geen nieuwe mail in Thunderbird. Ik heb niet veranderd aan de instellingen, het gebeurt sinds begin Januari.

Ik heb de instellingen in T nu eerst maar veranderd dat de mail nu op de server blijft staan.
En nu eerst maar eens zoeken naar een oplossing met behoud van de reeds opgeslagen mail en contactpersonen.
 
« Laatst bewerkt op: 2009/01/10, 11:29:00 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/10, 15:23:39 »
Bump. ;)

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/11, 10:26:56 »
Kom er net achter dat de gemiste mail in Evolution staat i.p.v. in Thunderbird. Hoe dit kan is mij een raadsel.

Ik kan nu kijken of ik deze mail naar Thunderbird kan krijgen (Geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg...).

Of ik zou alle info uit Thunderbird moeten overzetten naar Evolution (Weet ook niet hoe dat moet).

Belangrijke vraag hierbij is:Als ik op een website zit en je kunt een mail sturen, welk programma wordt dan automatisch geopend? Thunderbird of Evolution? Dat is kennelijk op deze laptop om een of andere reden gebeurd. Evolution had ik niet geactiveerd. Thunderbird is het eigenlijke mailprogramma.

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/11, 11:04:41 »
Het blijkt dat bij het klikken op een mail icoon op een website Evolution automatisch opgestart wordt. Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Is dit ergens in te stellen in Evolution of Thunderbird?

Als dit niet kan en Evolution blijft het opgevraagde mailprogramma is het waarschijnlijk beter om maar op Evolution over te stappen, maar dan heb ik nog e.a. te regelen om zaken over te zetten en daar heb ik geen ervaring mee. ???

Als ik de voorkeurkeuze op Thunderbird kan krijgen en de "gemiste" mails kan overzetten vanuit Evolution naar Thunderbird is mijn probleem opgelost, zet ik Evolution "uit" en Thunderbird "aan". Hoop dat iemand me hiermee kan helpen. ???

Offline Tom

  • Lid
Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/11, 11:15:31 »
Voorkeuren > standaardtoepassingen > daar kunt U het door U gewenste E Mail programma instellen.



Als U dan naar Firefox gaat > bewerken > Voorkeuren > toepassingen Ziet U het door U gekozen E Mail program staan.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/11, 11:17:54 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/01/11, 11:21:55 »
Evolution ( 91 MB ) + evolution common + evolution exchange + evolution plugins + evolution webcal .

Absoluut  NIET  verwijderen  >  Evolution data server common 2022.3 0ubuntu2    >  DAN  > heeft U problemen.

Absoluut NIET   verwijderen  >  Contact-lookup-applet ( Voor Adresboek Evolution te tonen in Gnome paneel)  GDM  probleem.
Als alles gelukt is zo als U wenst en U gebruikt Thunderbird als E Mail client , kunt U qua Evolution bovenstaande verwijderen zonder Uw systeem naar de vaantjes  te draaien. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/01/11, 11:26:55 »
Voorkeuren > standaardtoepassingen > daar kunt U het door U gewenste E Mail programma instellen.



Als U dan naar Firefox gaat > bewerken > Voorkeuren > toepassingen Ziet U het door U gekozen E Mail program staan.


Gedaan, dit werkt,Thunderbird is nu standaard mailprogramma voor opstarten mail vanaf een malicoon op een website. Dank!!

Evolution hoeft er van mij nu niet meer af, zolang deze geen invloed meer heeft. Verwijderen is mij ook even te link. Nog dank voor jouw hulp, Wandarooze. Moet alleen nog de gemiste mails in Thunderbird zien te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/11, 11:30:31 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/01/11, 13:19:06 »
Staat bij mij dit: /home/ria/.mozilla-thunderbird/kc4l5zf6.default/Mail/Local Folders


 

Gisteravond viel mij op dat een lege Outlook Express map terug geplaatst is in de Locale map van T., die ik eerder weggehaald heb, nadat ik de mail tijdens de installatie in het begin (In begin December) daaruit in mappen in Postvak In gezet heb. Heb ik gisteravond weer weggegooid.

Had als locale map eerst: /home/ria/.mozilla-thunderbird/kc4l5zf6.default/Mail/Local Folders
Bij het zoeken naar de mail heb ik dit veranderd in: /home/ria/.mozilla-thunderbird en kon ook gewoon de mail indeling zien en de ontvangen mail daarin.

Daarmee leek gisteravond het probleem opgelost te zijn, mail wordt weer ontvangen, al heb ik geen idee wat nu eigenlijk de verandering is, kennelijk een andere map die wel werkt..
Ik zie echter nu in Locale mappen de Verzonden Mail map nu niet meer en onderaan staan er 2 mappen bij: kc4l5zf6.default en profiles.ini, waar niets in zit.

Snap er helemaal niets meer van..... :-[ ???
« Laatst bewerkt op: 2009/01/11, 13:21:07 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird maakt sinds Januari update mijn mail weg?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/01/11, 14:29:17 »
Heb in elk geval een link gekregen op het T. Forum hoe je mail van Evolution naar T kunt krijgen, voor de liefhebbers:

http://www.ubuntugeek.com/how-to-export-your-mails-from-evolution-to-thunderbird.html

Nu het mappen probleem en mijn verdwenen "Verzonden" map nog oplossen, maar daarover start ik eveneen nieuw topic.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/11, 16:13:20 door FrSu »