Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Badram (problemen met geheugen)  (gelezen 658 keer)

Badram (problemen met geheugen)
« Gepost op: 2008/06/28, 16:06:51 »
L.S.,

Ik heb een groot probleem. Mijn laptop liep de laatste tijd nogal vaak vast en na de laatste keer vandaag dat hij zonder enige waarschuwing het niet meer deed, dacht ik eens: laat ik memtest86+ uitvoeren. Heb twee modules van 512mb in mijn pc zitten. Eerst allebei tegelijk getest. Er kwam een stuk of 7 fouten uit. Toen ieder afzonderlijk. Eerst degene die al meer dan anderhalf jaar in de laptop zit (dus met de laptop mee kwam). Deze gaf al 8 fouten. Daarna (op hoop van zegen) de later bijgekochte module getest. Helaas, weer meer dan 3 errors.

Via de website van Memtest86 kwam ik erachter dat er een programma bestaat dat kapotte stukjes in het geheugen overslaat. Heet Badram en ik hoop dat jullie weten of dat een goed programma is en hoe ik dat kan aanzetten in de linux-kernel.

Alvast bedankt!

Crashit
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Badram (problemen met geheugen)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/28, 16:10:28 »
Kapot geheugen: gelijk wegdonderen en nieuw kopen... Anders blijf je gegarandeerd gesodemieter houden. Ook met Badram en consorten. Helaas, het is niet anders.

Badram (problemen met geheugen)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/28, 16:15:37 »
Hmz... op zich heb je daar wel gelijk in natuurlijk. Was ik ook van plan, maar kan nooit kwaad om eens te kijken wat de ervaringen van anderen zijn.

Maareh, er zijn dus twee modules kapot. Hoe kan dat toch?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Kogacarlo

  • Lid
Badram (problemen met geheugen)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/28, 16:37:23 »
Ik heb twee jaar lopen lazeren met kapot geheugen.
Af en toe deed het het prima, dan weer niet.
Af en toe draaide Memtest uren lang zonder één foutmelding.
Af en toe kreeg ik tussen 5 en 500 foutmeldingen.
Ik heb nog gespeeld met timings en voltages, het mocht niet baten.
Nu heb ik nieuw geheugen en problemen zijn OPGELOST!
Daarom ben ik het met Pjotr123 eens:
Citaat van: pjotr123
Kapot geheugen: gelijk wegdonderen en nieuw kopen... Anders blijf je gegarandeerd gesodemieter houden. Helaas, het is niet anders.
P.S. ik had 2 kaartjes van 512. Allebei naar de @#$
Ubuntu op een stickie

Offline Kogacarlo

  • Lid
Badram (problemen met geheugen)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/28, 16:49:07 »
Helaas pindakaas:
Ubuntu op een stickie