Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mappen en foto's van Iphone halen  (gelezen 3903 keer)

FrSu

  • Gast
Mappen en foto's van Iphone halen
« Gepost op: 2016/06/12, 12:10:50 »
Ik heb inmiddels 3 mappen op mijn Iphone staan: 100apple, 101apple en 102apple, die ik niet zelf aangemaakt heb. Krijg nu steeds een melding dat mijn Icloud vol is.
Wil alles er nu afhalen.

Ik heb alles wat er in staat inmiddels naar mijn harde schijf gekopieerd, ook weer in 3 mappen, want ik weet niet of de nummering apart blijft en ik geen afbeeldingen heb met dezelfde nummering. Het lijkt niet zo te zijn.


Ik heb nu een aantal vragen:

Ik zie een hoop afbeeldingen en filmpjes, die ik niet kan openen. Zijn dat restanten van een eerdere verwijdering?
Ik heb de extra mappen niet aangemaakt doet de Iphone dat zelf?
Als ik uit 1 map op de iphone alles verwijder, is het dan ook echt van de Iphone af?
Kan ik de map daarna verwijderen?
Kan ik vervolgens hiermee doorgaan, zodat er maar 1 lege map overblijft?
« Laatst bewerkt op: 2016/06/12, 12:20:33 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Mappen en foto's van Iphone halen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/12, 12:15:09 »
Een topic waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen. Iemand een idee?

Re: Mappen en foto's van Iphone halen
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/12, 13:20:07 »
Ik heb nu een aantal vragen:

Ik zie een hoop afbeeldingen en filmpjes, die ik niet kan openen. Zijn dat restanten van een eerdere verwijdering?
Ik heb de extra mappen niet aangemaakt doet de Iphone dat zelf?
Als ik uit 1 map op de iphone alles verwijder, is het dan ook echt van de Iphone af?
Kan ik de map daarna verwijderen?
Kan ik vervolgens hiermee doorgaan, zodat er maar 1 lege map overblijft?
Kan je zelf via je pc in de Icloud komen?
Daar kun je kijken of dat de bestanden die je via de Iphone hebt verwijderd ook echt weg zijn.
Heb jij toevallig nog oude Iphones die je in het verleden hebt gebruikt, waar je account nog op actief is? Zo ja, dan moet je daar ook nog op kijken of dat de bestanden daar ook op verwijderd zijn.

Succes.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

FrSu

  • Gast
Re: Mappen en foto's van Iphone halen
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/12, 13:41:27 »
Ik gebruik I cloud niet. Dat programma geeft steeds aan dat ik geheugencapaciteit moet bijkopen. Dat wil ik helemaal niet.

Ik wil gewoon de foto's van mijn Iphone kunnen afhalen, uitzoeken op mijn PC wat weg kan en de rest opslaan op mijn NAS.

En zo mijn Iphone qua geheugengebruik onder controle kunnen houden.

Re: Mappen en foto's van Iphone halen
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/12, 13:55:19 »
Ik gebruik I cloud niet. Dat programma geeft steeds aan dat ik geheugencapaciteit moet bijkopen. Dat wil ik helemaal niet.

Ik wil gewoon de foto's van mijn Iphone kunnen afhalen, uitzoeken op mijn PC wat weg kan en de rest opslaan op mijn NAS.

En zo mijn Iphone qua geheugengebruik onder controle kunnen houden.
Kan je wel je Iphone koppelen aan je PC en de foto's eraf halen?
Icloud wordt automatisch aangemaakt zodra je een Apple account hebt, dit is je backup cloud voor al je bestanden. Alleen als je meer geheugen nodig hebt, dan kan je deze bij kopen.
Normaal gezien kan je alle bestanden van je Iphone afhalen en dan de bestanden gewoon verwijderen via de Iphone. Daarna zijn ze ook uit de Icloud weg en is er weer genoeg geheugen op je Iphone en Icloud.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

FrSu

  • Gast
Re: Mappen en foto's van Iphone halen
« Reactie #5 Gepost op: 2016/11/12, 18:06:11 »
Ja, ik kan door aankoppelen van de Iphone via USB aan mijn laptop eenvoudig bij de mappen komen. Voordeel van Linux.

Hoe verwijder je dan de bestanden van de Iphone? Kan ik de verschillende mappen (Heb er nu 4) ook zien op de Iphone? Ik heb 2 mappen via de laptop leeg kunnen halen. Maar de mappen zelf staan er nog. De andere 2 mappen kan ik niks mee, staan wel foto's in maar kan ze ook niet openen vanuit de laptop.
« Laatst bewerkt op: 2016/11/12, 18:10:09 door FrSu »

Re: Mappen en foto's van Iphone halen
« Reactie #6 Gepost op: 2016/11/13, 10:32:23 »
Ja, ik kan door aankoppelen van de Iphone via USB aan mijn laptop eenvoudig bij de mappen komen. Voordeel van Linux.

Hoe verwijder je dan de bestanden van de Iphone? Kan ik de verschillende mappen (Heb er nu 4) ook zien op de Iphone? Ik heb 2 mappen via de laptop leeg kunnen halen. Maar de mappen zelf staan er nog. De andere 2 mappen kan ik niks mee, staan wel foto's in maar kan ze ook niet openen vanuit de laptop.
Kan je via de Iphone zelf wel de mappen en bestanden verwijderen?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

FrSu

  • Gast
Re: Mappen en foto's van Iphone halen
« Reactie #7 Gepost op: 2016/11/13, 11:56:12 »
Zie het 2de deel van mijn eerdere reactie. Heb geen idee.

Re: Mappen en foto's van Iphone halen
« Reactie #8 Gepost op: 2016/11/14, 07:53:24 »
Zie het 2de deel van mijn eerdere reactie. Heb geen idee.
Normaal zou je alles via de Iphone verder kunnen inkijken en verwijderen. Misschien dat je eens via een Iculture forum meer info kan krijgen.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: Mappen en foto's van Iphone halen
« Reactie #9 Gepost op: 2016/11/14, 15:56:08 »
Misschien via een omweg?
Pleur (als dat gaat) je bestanden vanuit je iphone op google drive of ms onedrive, en haal ze daar weer op in je pc.

Iphone is een mooi ding en werkt op zich prima. Maar met bestanden delen met derden is het vaak een crime.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline MKe

  • Lid
Re: Mappen en foto's van Iphone halen
« Reactie #10 Gepost op: 2016/11/14, 17:16:01 »
Werkt syncthing niet op ios?